پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۸
۱۵

روزنامه‌ای که ۷ میلیارد تومان بودجه دارد، چرا یارانه می‌گیرد؟

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 396604
نظر ما این است که دوستان در معاونت مطبوعاتی باید بحث یارانه در مطبوعات را تعریف کنند باید به رسانه ها کمک شود که بتوانند روی پای خودشان بایستند نباید طوری شود که آقایان تبلیغات گران قیمت را بدهند به روزنامه های خودشان و روزنامه های دیگر از آن کم برخوردار باشد.
روزنامه‌ای که ۷ میلیارد تومان بودجه دارد، چرا یارانه می‌گیرد؟
به گزارش جهان، بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با راه دانا، اظهار داشت: دوستان در معاونت مطبوعاتی اعتقاد دارند که یارانه مطبوعات را بر اساس فرمولی که در اختیار دارند پرداخت می کنند؛مثلا زیبایی صفحه،گران قیمت بودن کاغذ،تولیدو..که به اعتقاد ما همه این موارد درست است.

وی در ادامه گفت: ما باید تعرف درستی از یارانه داشته باشیم یارانه نقدی یعنی کمک،آیا روزنامه ای که خودش در آمد میلیاردی دارد نیاز به کمک دارد قطعا نباید در قدم اول هیچ یارانه ای به آنها داده شود "حتی یک ریال"؛ آیا ما باید یارانه را مادام العمر بدهیم و بگوییم که یک رسانه خاص باید برای همیشه یارانه دریافت کنند.

نوباوه تصریح کرد: نظر ما این است که دوستان در معاونت مطبوعاتی باید بحث یارانه در مطبوعات را تعریف کنند باید به رسانه ها کمک شود که بتوانند روی پای خودشان بایستند نباید طوری شود که آقایان تبلیغات گران قیمت را بدهند به روزنامه های خودشان و روزنامه های دیگر از آن کم برخوردار باشد.

وی در ادامه افزود: در حضور آقای جنتی و انتظامی عنوان شد که باید یارانه مطبوعات تا ظرف چند سال به رسانه ها داده شود و بعد از آن اگر توانستند روی پای خودشان بایستند قطع شود که اتفاقا خود آقای جنتی هم این حرف را قبول داشتند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: برخی از روزنامه ها هستند که ۶۰۰ میلیون یارانه دریافت می کنند و دلیل دادن یارانه به این روزنامه ها هم جالب است که می گویند چون این روزنامه ها پر تیراژ هستند باید یارانه بیشتری دریافت کنند. جای سوال است که برخی از روزنامه ها که در امد میلیاردی دارند آیا واقعا باید یارانه دریافت کنند، با این تفاسیر باید گفت در پرداخت یارانه به رسانه ها "اشتباهات زیادی رخ داده است".

نوباوه خاطر نشان کرد: ما باید یارانه های مطبوعاتی را مقطعی کنیم برای چند سال و هر ساله تعدادی از مطبوعات جدید به خصوص در شهرستانها را تشویق کنیم تا به این شکل فرهنگ مطبوعاتی در کشور ترویج پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: قبلا دولت عنوان کرده بود می توانیم در بحث بیمه کارمندان به رسانه ها کمک کند به نظر من این طرح بسیار خوب بود و نمی دانم چرا وزارت ارشاد این طرح را اجرایی نکرد؛ ما باید به سمتی برویم که تمام نیروها بیمه شوند تا با این کار به توسعه فرهنگ رسانه ای کمک شود.

نماینده مردم تهران هچنین در خصوص اینکه به نظر می رسد پرداخت یارانه به سمت برخی از رسانه های خاص می رود تاکید کرد: بسیاری از روزنامه ها که نیازی به یارانه ندارند این کمک را دریافت می کنند جالب است برخی از روزنامه ها هم با "۷ میلیارد تومان بودجه یارانه دریافت می کنند".

وی گفت: این رسانه ها به هیچ عنوان نباید یارانه دریافت کنند حتی اگر بهترین هم باشند؛در حال حاضر در بخش رسانه کار آفرینی بسیار قابل توجهی صورت گرفته است و دولت باید کمک کند،در کشورهای در حال توسعه اگر کمک های دولتی نباشد مطمئن باشید مطبوعات نمی توانند به سر منزل مقصود برسند.

نوباوه در پایان افزود: ما نباید به برخی از رسانه ها صرفا به خاطر زیبایی و جذاب بودن آن یارانه پرداخت کنیم بلکه باید بر اساس تولید و گستردگی آن یارانه دریافت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی نژاد ..چرا هیچی نمی گفتی؟
ایول
چون موقع احمدی نژاد هیچ روزنامه ای اینطوری پولای قلمبه به اسم یارانه نمیگرفت
میگرفت صداش در نمی اومد ....
Turkey
واقعاً حتما شما مسئول پرداخت یارانه مطبوعات هستید
دمت گرم...هیچی مثل این اولین نظر مخاطبان بهتر نبود
نه بیان به عصر ایرانیان یارانه بدن که فقط تو هواپیما آدم میخونه!
اونم وقتی روزنامه دیگه ای گیر نیاد.
البته اسم روزنامه رو اشتباه گفتید
تو هواپیما فقط کیهان و وطن امروز پخش میشه
معلومه که تا حالا هواپیما سوار نشده ای.
جالبه. اعطای یارانه های میلیونی به روزنامه های فتنه گر برای ترویج براندازی نظام. ببینید واقعا در جمهوری اسلامی آزادی بیان وجود نداره!!!!!
جمهوری اسلامی، این همه تا حالا، کاه توی آخور افسادطلبان و فتنه گران ریخته، یکبار از یکی از اینها شنیده ایم که از نظام به خاطر سرویس دادن به مخالفین، تقدیر کرده باشد؟؟؟ ایا می دانیم که در جمهوری اسلامی که بنا به سفارش و پیگیری افساد طلبان، پی در پی در مجامع بین المللی، قطعنامه حقوق بشری علیهش صادر می شه، تعداد مطبوعات افسادطلب و اپوزیسیون، بیشتر از تعداد مطبوعات هوادار نظامه؟؟؟ کجای دنیا، تا این اندازه به مخالف و برانداز میدون می دهند؟؟؟
خب روزنامه ای که تیراژ بالا داره درامد خوبی داره پول می خوواد چکار؟ اونیکه کم تیراژه برای بهبود نیازمنده مساعدته
امیر
همه در برابر قانون برابرند ولی ظاهرا بعضیا "برابرترند" ...
عزیزچراازیارانه میلیاردی روزنامه کیهان(درزمان دولت قبلی)حرفی زده نشدونمیشود؟؟؟؟
یارانه فقط باید به روزنامه های بابصیرت و ولایی مانند کیهان و نه دی تعلق گیرد