جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بهترین سند برای وجود آزادی در ایران

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 356509
یک کارشناس مسائل سیاسی ضمن تشکر از رسانه ملی به دلیل روشنگری در پخش مستند ۳۵۰ اوین گفت: گزارشی که امشب در۲۰:۳۰ پخش شد، بخشی از واقعیت اتفاق افتاده را نشان داد که اتفاق خوبی بود.
به گزارش جهان، مهدی فضایلی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران به دنبال پخش مستند روشنگرانه بند ۳۵۰ اوین باشگاه خبرنگاران و شانتاژ خبری رسانه های بیگانه پس از آن اظهار داشت: خیلی روشن است که ما در یک نبردی هستیم که بخش عمده ای از این نبرد را رسانه ها طراحی و اجرا می کنند.

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته به دفعات شاهد آن بودیم که رسانه های بیگانه توانایی ارتباط با افرادی در داخل کشور را داشته اند و ادعاهایی را از جانب آنان مطرح کرده اند.این ادعاها مبنای قضاوتهایی قرار می گیرد و یا براساس بعضی از اخبار و اطلاعات دیگر و طبق یک مهندسی خبری بخشی از آن در داخل زندان انجام می شود.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: زمینه سازی برای تهیه گزارش ضدحقوق بشری نیز از سوی به اصطلاح مجامع و ناظران بین المللی و این رسانه های بیگانه انجام می شد و این سوال و ابهام همیشه وجود داشت که این چه زندانی است که افراد در داخل آن چنین دسترسی هایی دارند و ابهام عجیب تر آن که چرا مسئولین در این زمینه اقدامی انجام نمی دهند؟

فضایلی با بیان این که سازمان زندان ها و مسئولین ذیربط بایستی زودتر از این ها اقدام می کردند،افزود: هرچند این امر دیر هنگام رخ داد اما مسئولین بایستی ارتباط زندانیان با خارج و چنین اطلاعاتی را پخش کنند و بگویند که این مهندسی چرا این گونه صورت می گیرد.

این کارشناس سیاسی به تلاش رسانه های بیگانه و دروغ پردازی آن ها اشاره کرد و گفت: ما در این مستند دیدیم بلافاصله پس از اقدامات بازرسان زندان ها فضاسازی گسترده ای در رسانه های بیگانه به ویژه بی بی سی که احساس می کرد یکی از منابع تغذیه ای خود را از دست می دهد واکنش پرحجم و تندی را نشان دادند و سعی کردند تحریکاتی را همانند تقابل قوا را در این مسیر دنبال کنند همانند پروژه های دیگری که پس از این ها شروع به اجرا کرده اند.

فضایلی تاکید کرد: این انتظار وجود داشت که از طرف رسانه های داخلی کشور و مسئولین یک روشنگری انجام شود و توضیحاتی در این زمینه ارایه شود؛هرچند دیر اتفاق افتاد اما اتفاق خوبی بود و گزارش امشب ۲۰:۳۰ بخشی از واقعیت های اتفاق افتاده را نشان داد.

فضایلی اظهار داشت: در بخشی از این مستند صحنه هایی دیدیم که افراد خود را مجروح می کردند و در ادامه جوسازی هایی را صورت می دادند،سوال این جاست که زندانیان چگونه با خانواده هایشان دیدار داشتند و سوال برانگیزتر این که افرادی که بخش زیادی از وقت و زندگی خود را صرف نامه نگاری،جوسازی ها و خودزنی ها کرده اند،هم چنین ارتباطات بسیار مستمری را با رسانه های بیگانه در طول سال ها داشته اند به راحتی در کشور زندگی می کنند.

این کارشناس سیاسی این بخش از مستند را بهترین سند سیار و متحرک برای نشان دادن آزادی قابل توجه در کشور دانست و افزود: بسیاری از این افراد در کشور راه رفته و داد می زنند که آزادی در ایران وجود ندارد.

این کارشناس سیاسی ضمن تشکر از مسئولین صدا و سیما خاطر نشان کرد: ان شالله این حضور رسانه ای در جهت روشنگری به هنگام ادامه پیدا کند؛البته مسئله به این جا ختم نمی شود و انتظار می رود رسانه ملی آمادگی خود را همچنان حفظ کند و با جسارت و ورود خوب در جهت روشنگری بعدی قدم بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *