شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱
برزیده، کارگردان فیلم مزار شریف:

برخی می خواستند فجایع کنسولگری ایران مسکوت بماند!

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 436807
کارگردان «مزار شریف» در جمع گروهی از مدیران حوزه هنری گفت: متاسفانه گروهی به عمد می‌خواستند که این مسئله و فجایعی که در کنسولگری مزار شریف به وجود آمد، مسکوت بماند.
برخی می خواستند فجایع کنسولگری ایران مسکوت بماند!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسن برزیده کارگردان فیلم سینمایی «مزارشریف» روز دوشنبه دوازدهم مردادماه در جمع گروهی از مدیران فرهنگی و مسئولان ستادی و استانی حوزه هنری، گفت: سینما جایگاه ویژه‌ای دارد و در بحث تبلیغات و ارتباطات با مردم بسیار مهم است. اگر نگوییم مهمترین رسانه سینما است قطعا یکی از مهترین رسانه‌ها است و بسیار تاثیرگذار است.

برزیده با تشکر از حوزه هنری در ساخت این فیلم بیان کرد: مزار شریف داستان شهادت فرزندان مظلوم ایران زمین و شهدای کنسولگری ایران است کسانی که می‌توانستند در موقع حادثه جان خود را بردارند و بروند اما برای مصالح کشور و نظام ماندند و مظلومانه شهید شدند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم در این فیلم هر چند کوچک ادای دینی داشته باشیم به خانواده این شهدا که بسیار مهجور بودند و به جد می‌توانم بگویم که تا قبل از ساخت این فیلم بسیار بسیار کم درباره آنها صحبت می‌شد.

کارگردان فیلم «مزار شریف» توضیح داد: تا قبل از ساخته شدن فیلم «مزار شریف» هیچ تلقی درستی از این شهدا در اذهان مردم وجود نداشت و متاسفانه گروهی به عمد می‌خواستند که این مساله و فجایعی که در کنسولگری مزار شریف به وجود آمد مسکوت بماند.

برزیده با گلایه از رفتاری که با این فیلم در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت بیان کرد: «مزار شریف» بخشی از مظلومیت ما را نشان می‌دهد و باید به آن توجه می شد زیرا واقعه مزار شریف مجهولاتی داشت که ما سعی کردیم در فیلم به آن بپردازیم و امروز نیز من بسیار علاقه دارم که این فیلم توسط مردم دیده شود تا هم بخشی از واقعیت‌های این ماجرا برای مردم روشن شود و هم اینکه بخشی از حرف‌های نگفته درباره شهدای کنسولگری مزار شریف گفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عین سین
Iran, Islamic Republic of
آن عده از مدعیان اصلاحات که مفسدند ، و امروز صدا و "ندا" می دهند که بی عرضگی خود را بپوشانند!! اما شما نگذارید این جنایت فراموش بشود.