پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱

انتقاد سروری ازرفتار سخیف‌سیاسی زیباکلام

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 436708
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر با انتقاد از عملکرد دو روزنامه شرق و آفتاب یزد در انتشار مطالبی کذب و اهانت به مجموعه شهرداری تهران گفت: نگرانی ما این است که بروز چنین رفتارهایی از سوی قلم به دستان کشور، منجر به انسداد جریان آزاد اطلاع رسانی شود.
به گزارش جهان به نقل از سایت شهرداری، پرویز سروری با تاکید بر اینکه افرادی که اقدام به انتشار مطالب کذب کردند و مدعی هستند از وقایع سیاسی جامعه باخبرند، باید بدانند که از روند مسائل دیپلماتیک مطلع نبوده و نیستند، تصریح کرد: از آقای زیباکلام باید سوال شود چرا اصرار دارد از کشوری که بدترین مواضع را در مذاکرات ۵+۱ در مقابل ایران داشته، به گرمی استقبال شود.

وی با طرح این پرسش که آیا آقای زیباکلام که قلم به انتقاد از عملکرد شهرداری برداشته، اگر یکی از اعضای خانواده اش در جریان خون های آلوده امروز به ویروس اچ آی وی آلوده بود، باز هم از ورود فابیوس ابراز خوشحالی می کرد، افزود: کشور فرانسه سابقه بسیار تنفرآمیزی در جریان پرونده خون های آلوده داشته و نبایدانتظار داشته باشیم که مردم خاطرات تلخ شان را فراموش کنند.

وی ادامه داد: همچنین نباید فراموش کنیم اقداماتی همچون طراحی پوستر در یک موسسه عمومی غیردولتی که مواضعش از نظر برد دیپلماتیک هیچ تاثیری در روند مذاکرات ندارد و طرف مذاکره کننده نیز نمی تواند مدعی باشد چرا در کشور ما در شبکه های مجازی پوستری علیه شان طراحی شده، دست مایه دروغ پراکنی ها شود.

سروری با انتقاد از اینکه وقتی آستانه تحمل سیاسی کشور اینقدر پایین می آید که مجموعه های متصل به دولت اقدام به سرکوب منتقدان می کنند، شرایط حکایت از وضعیت نگران کننده ای دارد، خاطر نشان کرد: امروز این نگرانی ایجاد شده که برخی همچون نویسندگان این مطالب در روزنامه های شرق و آفتاب یزد، معتقد و در تلاشند که ایران را به قبرستان خفقان آوری تبدیل کنند که هیچ کس فرصت ابراز انتقاد به برخی عملکردهای دولت نداشته باشد.

این نماینده مردم تهران در شورای چهارم اذعان داشت: رفتار آقای زیباکلام و رسانه هایی که اقدام به انتشار مطالب کذب اینچنینی کرده اند، دغدغه آمیز است و باید بگویم که متاسفانه آقای زیباکلام چه دانسته و چه نادانسته در مسیر شخصیت رضاشاه حرکت کرده و در تلاش است تا به نوعی استبداد سیاسی را در فضای کنونی جامعه تئوریزی کند.

وی روند کنونی برخورد برخی رسانه ها با مسائلی اینچنینی را روند خوشایندی ندانست و افزود: صلاح نیست افرادی که شخصیت های شناخته شده و مورد مقبول از سوی مردم هستند، خود را درچنین ورطه هایی بیندازند و یک نقد ساده را اینچنین پر و بال دهند تا اطلاعات غلط در جامعه پرورانده شود.

سروری یادآور شد: در کنار انتشار این مطالب، این مهم نیز باید مدنظر قرار گیرد که عده ای این افراد را تغذیه خبری می کنند. اینکه گفته می شود بیلبوردهای بزرگی در سطح تهران به برخی افراد داده شده و این اقدام آسیب های جدی را به سیاست خارجی می زند، چه معنایی دارد؟ چرا برخی در تلاشند کوچک ترین اتفاقات را به موضوعات سیاسی گره بزنند؟

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر با اشاره به اینکه هرکسی که از نظر برخی افراد تهدیدی برای آینده سیاسی کشور به حساب می آید را نمی توان با روش های غیراخلاقی حذف کرد، خاطر نشان کرد: اینکه در جامعه صدای منتقدان نیز به گوش برسد، نه تنها تضعیف کننده سیاست ها نیست بلکه سبب تقویت روحیه مشارکت پذیری در جامعه می شود و سیستم وزارت خارجه نیز می توانند مطمئن شود که مردم عملکردش را موشکافانه رصد می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرامرز
Romania
وقتی شایسته سالاری مراعات نشود و یک کارشناسی ارشد فنی به "استاد علوم سیاسی" مهمترین دانشگاه ایران مشهور شود گافهای متعدد و چیپ استاااااااد چندان عجیب نخواهد بود!