جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

منفعت فقط ۴ میلیارد دلاری ایران از مذاکرات!

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 355906
سخنگوی دولت گفت: مذاکرات موجب می‌شود بتوانیم بخشی از منابع را آزاد کنیم و تاکنون ۴.۲ میلیارد دلار از این منابع آزاد شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در سفر یک روزه به استان قزوین ضمن حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی این استان در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه زندگی است که بتوانیم به پیشرفت و توسعه دست یابیم.

وی افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله از سوی رهبر معظم انقلاب تعریف شده است بنابراین نباید تصور شود که اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سیاست‌های توسعه‌ای است، اضافه کرد: نسخه و سیاست‌های خیلی خوب در کشور کم نداریم اما آنچه کم داریم اراده برای اجرای این سیاست‌ها است.

نوبخت ادامه داد: به همین منظور دولت برای اینکه هم از منابع داخل کشور استفاده کند و هم بخشی از تحریم‌ها را بشکند وارد عرصه گفت‌وگو با کسانی شد که کشور ایران را تحریم کردند.

وی عنوان کرد: هر یک از دولت‌های خارجی که فریاد حمایت از بشر و حقوق بشر را سر می‌دهند، منظورشان ملت خودشان است و اگر لازم شد به راحتی دیگر ملت‌ها را به بهانه‌های مختلف کنار زده و تحریم می‌کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این دولت‌ها وقتی سخن از حقوق بشر به میان می‌آورند فقط به حقوق ملت خود و پیشرفت منافع خود می‌اندیشد و برای رسیدن به آنچه در نظر دارند حاضرند همه ملت‌ها را از طرق مختلف اعم از تحریم و بمباران‌های هوایی نابود کند.

نوبخت گفت: در بیشتر این کشورها اراده مردم در انتخاب دولت‌های آنان مؤثر است، اگر ملت‌های آنان اعاده‌ای داشته باشند یا باید نظر مردم را تغییر دهند و یا به دنبال تغییر سیاست‌های خود باشند.

وی با اشاره به اینکه برای خروج آمریکا و انگلیس از کشورهای عراق و افغانستان، دولت‌های آمریکا و انگلیس عوض شد، بیان کرد: اگر می‌خواهیم با یک سیاست راهبردی کشورهایی که ایران را تحریم کرده‌اند را وادار کنیم خواسته‌های منطقی و به حق ما را قبول کنند، باید تلاش کنیم نظر مردم این کشورها در مورد ایران عوض شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: اگر این کشورها بتوانند از ملت ایران یک چهره خشن و تکفیری در جهان بسازند، به راحتی می‌توانند اهداف نظامی خود را پیاده کنند چون مردم آن‌ها در چنین شرایطی از اهداف آنان پشتیبانی می‌کنند.

نوبخت اضافه کرد: اسلامی که دشمنان به مردم خود معرفی می‌کنند یک اسلام هراسناک است و در چنین شرایطی به مردم القا می‌کنند که این اسلام اقدام به ساخت بمب اتم کرده است که موجب وحشت بیشتر مردم می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین باید بتوانیم به مردم جهان نشان دهیم که اسلام ملت ایران با اسلامی که آن‌ها می‌شناسند، متفاوت است و دارای چهره مهربان بوده و ضداسلام خشن و خشونت‌بار آنان است و دنبال ساخت بمب اتم نیست.

سخنگوی دولت عنوان کرد: همچنین اگر بتوانیم صحنه‌هایی بیافرینیم که مردم جهان حرف ما را بشنوند، موفق عمل کرده‌ایم که صدا و سیما در این زمینه تلاش زیادی می‌کند و باید آن را تقویت کنیم اما مشکل این است که تعداد بینندگان آن در سطح جهان کم است.

نوبخت تصریح کرد: مذاکرات این فرصت را برای دولت ایجاد می‌کند که بتواند نشان دهد که اسلامی که دشمنان معرفی کرده‌اند، صحت ندارد و اینکه کشور ایران به دنبال ساخت بمب اتم نیست.

وی بیان کرد: همچنین این مذاکرات موجب می‌شود بتوانیم بخشی از منابع را آزاد کنیم و تاکنون ۴.۲ میلیارد دلار از این منابع آزاد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اظهار کرد: دولت برای اینکه تحریم این ملت را بشکند و منابع بیشتری در اختیار قرار دهد اقدام به مذاکره کرده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: برای اینکه منابع مالی آزاد شده وارد حساب‌های بانک مرکزی شود به زمان نیاز است بنابراین انتظار می‌رود تا زمانی که این مبلغ به حساب بانک مرکزی واریز شود، تحمل داشته باشند و اقداماتی را انجام ندهند که آسیب و آفت آن به مردم بازگردد.

وی تأکید کرد: دولت معتقد است برای کمک به پیشرفت کشور و استفاده از منابع داخلی که کشورهای غربی آن را محدود کرده‌اند، مذاکرات را با قوت، اعتقاد، صلابت و شجاعانه پیش ‌برد تا امکانات ملت ایران را که به ناحق تصاحب کرده‌اند را آزاد کرده و در اختیار ملت ایران قرار دهد‬.
https://jahannews.com/vdcfxtdmvw6dt1a.igiw.html
jahannews.com/vdcfxtdmvw6dt1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *