جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
فیلسوف و اسلام شناس فرانسوی:

امام(ه) برهنرتفکرمستقل تاکید داشت

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 424701
فیلسوف و اسلام شناس فرانسوی گفت: امام خمینی (ره) به استادان و دانشجویان سفارش می کرد که با اندیشیدن درست به عمق مطالب پی ببرند تا دچار آسیب و خطا در شناخت و عمل نشوند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، پروفسور پیر دورتیگیه عصر سه شنبه در همایش میراث امام(ره) و رهبری در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران، افزود: رویکرد و طبع معمار کبیر انقلاب اسلامی فلسفی است و ایشان همه جامعه و دانشگاهیان را در یک پیکر می دیدند.

استاد بازنشسته فلسفه دانشگاه تولوز فرانسه، فلسفه را یکی از محورهای فکری و اصلی رهبر کبیر انقلاب دانست و گفت: امام (ره) تنها فردی بود که بین دوستان و دشمنان ایران تمایز عمیقی قائل شد؛ زیرا ایشان به ظاهر قانع نبودند و به باطن امور نیز اشاره داشتند.

دورتیگیه، با بیان اینکه موضوع سخنرانی من امام (ره) و دانشگاه است، افزود: امام (ره) بر هنر تفکر مستقل تاکید داشتند و معتقد بودند که استادان باید این شیوه تفکر را به دانشجویان آموزش دهند.

وی ادامه داد: انسان و انسانیت ایده آل، ایده جدیدی بود که امام خمینی (ره) مطرح کردند و انگستان و روسیه به عنوان پرچمداران اندیشه غرب و شرق آن را تهدید پنداشتند و به مبارزه با آن پرداختند.

اسلام شناس فرانسوی خاطرنشان کرد: دشمنی دیگران با شیوه و اندیشه امام (ره) در قالب مخالفت و جنگ تحمیلی با ایران نمود داشته است و هم اکنون نیز آنان در تدارک جنگ دیگری بر علیه کشور ایران هستند.

دورتیگیه تاکید کرد: توجه به باطن امور و داشتن اندیشه مستقل رمز موفقیت و ادامه راه امام(ره) است و تاریخ در این خصوص قضاوت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *