جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

خودکشی کودکان سیاهپوست درآمریکا

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 424503
با وجود کاهش میزان خودکشی در میان کودکان سفید پوست آمریکا در ۲۰ سال گذشته، آمار خودکشی کودکان سیاهپوست در همین دوره به دو برابر افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، آمار انستیتو تحقیقات بیمارستان کودکان شهر کلمبوس اوهایو در آمریکا نشان می دهد که میزان خودکشی کودکان سیاهپوست ۵ تا ۱۱ ساله در فاصله سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۲ حدودا ۲ برابر شده و از ۱ و۷۸ صدم درصد در هر یک میلیون کودک به ۳ و۴۷ صدم درصد، افزایش یافته است.

این موسسه پژوهشی با اشاره به کاهش محسوس میزان خودکشی کودکان و نوجوانان سفیدپوست این کشور در همین دوره زمانی، خشونت علیه سیاهپوستان و اعمال تبعیض های قانونی در مورد آنها و نبود حمایت موسسات دولتی از این کودکان را ازجمله دلایل احتمالی این افزایش ذکر کرده است.

جفری بریج سرپرست بخش همه گیرشناسی این انستیتو با تکان دهنده و غیرقابل باور توصیف کردن این آمار، گفت: وقتی چشمم به این ارقام افتاد، درباره درستی نتایج بررسی هایمان و واقعی بودن این آمار، تردید کردم.

به گفته وی، این سازمان پژوهشی برای اطمینان یافتن کامل از درستی این ارقام، منتظر انتشار آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا شده و متوجه گردیده است که آمار بدست آمده در تحقیقات این موسسه، با ارقام مرکز یاد شده نیز انطباق کامل دارد.

لورن پاتون روانشناس برجسته آمریکایی نیز با بهت آور خواندن چنین آماری، گفت: انگیزه واقعی کودک ۵ ساله ای که هنوز دست چپ و راست خود را بدرستی نمی شناسد، برای اقدام به خودکشی، معضلی است که همه متخصصین این کشور را با حیرت روبروکرده است.

جفری بریج دراین باره به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: شمار خودکشی سفیدپوستان آمریکا همواره به لحاظ تاریخی افزون تربوده و مشاهده افزایش این میزان درمیان سیاهپوستان، مساله نوظهوری است که دلایل دقیق آن هنوز روشن نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *