جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

موضع بیت امام در مقابل توهین‌ها چیست؟

يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 397405
در پی توهین‌های مکرر اصلاح‌طلبان به امام خمینی(ره) بیشتر نگاه‌ها به سوی خانواده امام است تا در این خصوص موضع گیری کنند.
به گزارش جهان به نقل از راه دانا، اوایل آذرماه سال جاری بود که عیسی سحرخیز در مصاحبه خود با سایت تقاطع اظهار داشت که خیلی از اصلاح‌طلبان هم برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.

اظهارات معاون سابق مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت اول خاتمی که خود نیز یکی از اصلاح طلبان است جنجال‌های زیادی به پا کرد و عده کثیری از اصلاح‌طلبان در قبال این سخنان وی سکوت کردند.

بعد از اظهارات گنجی در خصوص اینکه اصلاح طلبان امام را به موزه می برند، افراد دیگری هم به خود اجازه توهین به امام را دادند که در این میان نوه های امام نیز که جزء اصلاح‌طلبان هستند، هیچ واکنشی به این توهین ها نشان ندادند.

در ادامه این توهین‌ها و در نهایت توهین عیسی سحرخیز، احمد پورنجاتی، نماینده اصلاح طلب در مجلس ششم و عضو جبهه منحله مشارکت در اظهاراتی عجیب با زیر سوال بردن انقلاب اسلامی، علت اصلی انقلاب در سال ۵۷ را عرق خوری و مستی برخی می‌داند.

اگرچه بسیاری از اصلاح طلبان به دنبال تطهیر توهین های اصلاح‌طلبان به امام خمینی بودند؛ اما همان طور که از سخنان آنها مشخص است این اظهارات برگرفته از افکار برخی از اصلاح طلبان است.

هرچند سید حسن خمینی به عنوان نوه امام و همچنین تولیت مرقد مطهر امام خمینی تا کنون هیچ موضع‌گیری صریحی نسبت به این افراد و این اظهار نظرها نداشته است؛ اما سخنان وی در خانه مرحوم هاشمیان در رفسنجان را می توان واکنشی به اظهار نظرهای اصلاح طلبان در خصوص افکار امام خمینی و انقلاب اسلامی دانست.

وی در رفسنجان اظهار کرده است که امروز از امام گفتن خیلی خوب، ولی ساده نیست، امروز از امام سخن گفتن با گذشته متفاوت است؛ معتقدان روزگاری از امام سخن گفتندکه در آن روزگار چشم‌انداز و قول و منصبی وجود نداشت.

نوه امام در ادامه با اشاره به یاران امام خاطر نشان کرده است که اگر از این دید به امام نگاه کنیم که یک روز امام به دنیا آمد یک روز انقلاب کرد و روزی هم از دنیا رفت، یک نگاه تاریخی به امام داشته ایم که این نگاه برای ما و بسیاری از مردم ارزشمند و وابسته به زندگی ماست.

سید حسن خمینی با اشاره به ابعاد دیگر شخصیت امام خمینی افزود: بعد اصلی امام، امام تاریخ ساز است؛ امام تاریخی دیروز ما را ساخت امام تاریخ ساز فردای ما را می سازد.

وی ضمن تأکید بر نقش امام در طول انقلاب تصریح کرد: ما به امام نیاز داریم تا به عنوان شعله ای آینده مان را روشن کند نه به عنوان یک خاطره که در گذشته مانده، امامی که در گذشته مانده صرفاً باید به ادای دین کنیم به تعبیری او به ما محتاج است؛ اما امامی که آینده ما را می سازد ما باید به ادای دین نمی کنیم، او به داد ما می رسد و دست ما را می‌گیرد و ما به او محتاجیم.

سخنان سید حسن خمینی درباره امام خود بر همه تفکرات اصلاح‌طلبان و نظرات آنها با امام راحل خط بطلان کشیده و نشان می‌دهد که امام خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران تنها در گذشته نبوده و تا آینده این انقلاب مدیون زحمت‌های وی است.

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبانی مانند عیسی سحرخیز و پورنجاتی و همچنین سایر اصلاح‌طلبان یک بازنگری اساسی در آراء و نظرات خود راجع به امام داشته باشند و مرزبندی های خود را با امام خمینی مشخص کنند.

آیا این افراد یک امام تاریخی را قبول کرده‌اند یا یک امام تاریخ ساز که در واقع پاسخگویی به این سوال می‌تواند حدود اصلاح‌طلبان و میزان همراهی آنها را با امام خمینی و آرمان‌‌های این امام بزرگوار مشخص کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نظرتون درباره سخنان گوهربار چند روز قبل آیت الله سید محمد خامنه ای هم بگید آقایون ولایی و انقلابی؟! هر کی سکوت کنه یعنی ضدانقلاب و ضد اسلامه.