جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آخرین وضعیت بازشماری آىا در افغانستان

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 378406
رسانه ها از بازشماری بیش از ۸۶ درصد آرای انتخابات افغانستان خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، رسانه های افغان با اشاره به اظهارات سخنگوی کمیسیون انتخابات در زمینه بازشماری ۸۶.۵۶ درصد آرا گزارش دادند که نتیجه انتخابات به زودی مشخص می شود.

نور محمد نور روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: پس از اعلام نتیجه نهایی دور دوم انتخابات مردم قضاوت خواهند کرد.

نور افزود روند تفتیش و بازشماری آرا نسبت به قبل از سرعت بالاتری برخوردار شده و روز گذشته ۷۰۴ صندوق مورد بازرسی قرار گرفته است.

به گفته وی، ۵۰۷ محل تفتیش شده روز گذشته از محل های خاص هستند که جمع صندوق های خاص به سه هزار و ۴۹ می رسد.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که بازشماری توسط ۱۱۳ تیم و با ۴۸۰ کارمند کمیسیون، ۶۵ کارمند کمیسیون شکایات، ۱۰۴ کارشناس ملل متحد، ۲۱۶ ناظر ملی و ۲۰۷ ناظر بین المللی انجام شده است.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات از روند تفتیش تاکنون توانسته آرای ۱۹ هزار و ۷۵۷ را بازشماری کرده است. کمیسیون همچنین روز گذشته در مورد حدود پنج هزار صندوق تصمیم گیری کرده و بیش از ۴۰ هزار رای را باطل اعلام کرده است. از سوی دیگر در چهار جلسه بررسی علنی در مورد ۱۳ هزار و ۷۶ صندوق تصمیم گیری شد و بیش از ۱۰۰ هزار رای باطل اعلام شد.

بازشماری آرا درحالیست که ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله نسبت به توقف مذاکرات سیاسی در افغانستان برای تشکیل حکومت وحدت ملی هشدار داده و تاکید کرده است در صورتیکه مطالبات این تیم برای شفافیت روند از سوی سازمان ملل پذیرفته نشود، هر دو روند فنی و سیاسی را ترک خواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcfxcdmvw6deja.igiw.html
jahannews.com/vdcfxcdmvw6deja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *