جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قشقاوی: زائران پس از زیارت درعراق نمانند

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 458803
معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه امکان خروج زائران اربعین بدون ویزا وجود ندارد، گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی شدید، زائران پس از زیارت در عراق نمانند و به کشور بازگردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسن قشقاوی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بدون گذرنامه و ویزا، امکان خروج از کشور وجود ندارد، گفت: روند امور در همه جهات از تغذیه و اسکان تا دیگر موارد تاکنون مطلوب بوده است، اما شرایط منطقه به گونه‌ای است که ممکن است برخی بدخواهان بخواهند کام ملت را تلخ کنند.

وی با بیان اینکه زائران حتی‌المقدور از ورود به سامرا پرهیز کنند، گفت: زائران مراعات کنند زیرا سامرا شرایط خاص خود را دارد و اگر مشکلی پیش آید، ممکن است پاسخگویی سخت باشد.

وی تاکید کرد: در استان دیاله نیز شرایط به همین گونه است، اگرچه احتمال ناامنی ضعیف است، اما زائران هر وسیله‌ای را سوار نشوند.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: روند خروج از عراق به خوبی در حال انجام است و روز گذشته 45 هزار نفر به کشور وارد شدند.

قشقاوی از زائران خواست: به زیارت بسنده کنند و هر چه سریعتر به کشور بازگردند. همچنین شرایط هواشناسی که پیش‌بینی بارندگی شدید داشته است، ممکن است جاده‌ها و خودروها را زمین‌گیر کند؛ به همین دلیل از زائران می‌خواهیم هر چه زودتر به کشور برگردند.

وی با اشاره به اینکه مرز چزابه و شلمچه، راه سهل‌تری برای برگشتن است، گفت: قصد تهدید نداریم اما هر فردی چه ایرانی یا خارجی که نقض قانون کند و خروج یا ورود غیرمجاز داشته باشد، قانون را اعمال می‌کنیم.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: زائران پس از زیارت در عراق نمانند و به کشور بازگردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *