شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۴

نجات کشتی ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط ارتش +فیلم

پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 428608
مدیر روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نجات یک فروند کشتی تجاری ایران که مورد تهاجم دزدان دریایی قرار گرفته بود توسط تکاوران ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبرداد.
نجات کشتی ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط ارتش +فیلم
به گزارش جهان، نجات یک فروند کشتی ایرانی از دست دزدان دریایی توسط تکاوران نیروی دریایی ارتشناخدا علیرضا حامدی مدیر روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یک فروند کشتی تجاری ایران که مورد تهاجم دزدان دریایی قرار گرفته بود، توسط تکاوران ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نجات پیدا کرد.

وی افزود: یگان شناور نیروی دریایی ارتش پس از درگیری حدوداً ۱۲ ساعته طی دو مرحله این کشتی را نجات دادند. در مرحله اول با تیراندازی تکاوران دزدان دریایی مجبور به فرار شدند، اما پس از ۳ ساعت در مرحله بعد مجدداً با افزایش تعداد قایق‌های خود به حدود ۱۱ شناور، به سمت کشتی تجاری مجدداً حمله‌ور شدند که این بار هم با واکنش سریع دلاورمردان نیروی دریایی ارتش مواجه شدند و پس از یک درگیری سنگین فرار را بر قرار ترجیح دادند و به سرعت از محل درگیری متواری شدند.

هم اکنون سی و چهارمین ناوگان اطلاعاتی _ عملیاتی نیروی دریایی ارتش شامل ناو لجستیک بوشهر و ناوشکن البرز که اواسط فروردین ماه امسال برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران و حراست از منافع جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد عازم ماموریت برون مرزی در دریای عمان، شمال اقیانوس هند، منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب شده بود مسیر بازگشت به کشور را در دریای عمان طی می کند.

این ناو گروه در طول ماموریت خود توانست طی پنج مرحله رویارویی مستقیم با تروریسم دریایی مانع از کوچکترین تعرض به کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی شود.

تاکنون حدود دو هزار و ۷۰۰ کشتی تجاری و نفتکش ایرانی به وسیله ناوگروه های نیروی دریایی ارتش به سلامت اسکورت شده و ۲۸۷ درگیری مستقیم نیز با دزدان دریایی به ثبت رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی عالیجنابان از ایران چهره ای ضعیف، محتاج و وابسته در صحنه بین الملل می سازند هر کسی به خودش اجازه می ده هر غلطی بکنه
بهتر بود کشتی نجات را تا یمن همراهی می کرد این کار رو ماهیگیران هم بلدند
Iran, Islamic Republic of
بابا مردم می رن سیزده...
محسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر ارتشیان غیور که وظیفه اصلی خودشونو به درستی انجام می دن