جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سومین همایش ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی

بهترین مرجع برای ارزیابی کیفیت فرهنگ

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 419806
جلب مشاركت شركت‌ها و سازمان‌هاي توليدكننده محصولات فرهنگي هم مي‌تواند پشتوانه علمي و تجربي در زمينه ارزيابي كيفيت محصولات فرهنگي را غنا ببخشد.
به گزارش جهان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر زهرا سجادی گفت: یک رساله دانشگاهی در واقع نتیجه تحقیقات یک فرد به همراه گروهی علمی و محصول دو تا چهار سال فعالیت تحقیقاتی است. بنابراین آثار دانشگاهی با موضوع ارتقای کیفیت و شاخص‌سازی حوزه فرهنگ، قوی‌ترین پشتوانه برای شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی برای استخراج شاخص‌های ارزیابی کیفیت فرهنگ است.

وی با یادآوری فعالیت‌هایی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه شاخص‌سازی ارزیابی کیفیت فرهنگ انجام شده افزود: این شاخص‌ها که در کارگروهی ویژه ذیل نقشه مهندسی فرهنگی تنظیم شده، به عنوان یک سند پیش روی دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی قرار دارد.

دکتر سجادی انجام فراتحلیل روی پایان‌نامه‌های دانشگاهی و شاخص‌هایی که توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده بهترین مسیر برای شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی در راستای جمع‌بندی شاخص‌های ارزیابی کیفیت این حوزه دانست

عضو شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی همچنین تأکید کرد: جلب مشاركت شركت‌ها و سازمان‌هاي توليدكننده محصولات فرهنگي هم مي‌تواند پشتوانه علمي و تجربي در زمينه ارزيابي كيفيت محصولات فرهنگي را غنا ببخشد.

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه آیا ضمانت اجرایی وجود دارد که شاخص‌های نهایی شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی مورد پذیرش کلیه دستگاه‌ها و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی قرار بگیرد، اظهار داشت: دبیرخانه نمی‌تواند برای همه دستگاه‌ها تعیین تکلیف کند بلکه فعلاً با مرکزیت شهرداری تهران، شورای سیاستگذاری تشکیل شده است.

دکتر سجادی شهرداری تهران را نهاد پیش‌قدم در حوزه ارزیابی کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: عملیاتی شدن شاخص‌سازی فرهنگی در شهرداری تهران به عنوان الگویی پیش روی شهرداری‌های سراسر ایران است و وقتی شهرداری تهران در حوزه ارزیابی کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی پیش‌قدم شده، حداقل این است که می‌تواند برای محصولات و فعالیت‌های فرهنگی خود شاخص داشته باشد. در ادامه هم دیگر شهرها و دستگاه‌ها این الگو را مورد استفاده قرار می‌دهند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *