شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

انتقاد آيت‌الله علم‌الهدی از "يار دبستانی‌من"

امروز "چوب الف" بر سر كسی نيست
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب: 341460
امام جمعه مشهد گفت: سرود "ياردبستاني من" برای زمان طاغوت مناسبت داشت و امروز چوب "الف" بر سر كسي نيست.
انتقاد آيت‌الله علم‌الهدی از "يار دبستانی‌من"
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر يكشنبه در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعضای کمیته‌های ستاد دهه فجر خراسان رضوی در خصوص سرود "یار دبستانی من" اينگونه اظهار نظر كرد: با توجه به وضعیت کنونی پخش این سرود مناسبت ندارد زیرا این سرود برای زمان طاغوت مناسبت داشت و در حال حاضر برای ضدانقلابی‌ها پخش می‌شود و اکنون آیا چوب الف واقعاً بر سر کسی است؟

وي بيان كرد: سرود یار دبستانی من ضد انقلابي است و در حال حاضر منافقین آن را می‌خوانند، من چندبار به آقای دارابی تذکر دادم که آن را از تلویزیون پخش نکنند.

آيت الله علم الهدي تاكيد كرد: دهه فجر باید با هویت انقلاب و ماهیت انقلاب منافات نداشته باشد و برنامه‌های درحال اجرا سنخیتشان با انقلاب حفظ شود.

وی با ابراز تاسف از برنامه‌هایی که به عنوان جشن‌های دهه فجر برگزار می‌شود تاكيد كرد: این برنامه‌ها با انقلاب سنخيت ندارد.

آيت الله علم الهدي تاكيد كرد: جشنواره موسیقی و کنسرت‌ها و فیلم فجر سنخیتی با امام زمان و اسلام ندارد.

وي بر شادي و شعف مردم در اين دهه مبارك تاكيد كرد و گفت: اینکه ماهیت دهه فجر در این مراسم خدشه‌دار نشود، مهم است.

امام جمعه مشهد گفت: برنامه‌های دهه فجر نباید منحصر به فیلم فجر و جشنواره فجر باشد و برگزاری جشنواره قرآن نیز در اين دهه اهميت دارد.

وي ادامه داد: برخورد با دهه فجر با شعائر عظیمی که اسلام در دنیا با این شعائر شناخته شده مهم است؛ چرا که گرایش دنیا به اسلام در حال حاضر و اینکه دنیا نام اسلام را با نام امام (ره) می‌شناسد و اینکه دهه فجر دهه انقلاب است و باید توسعه اسلام و شعائر اسلامی در این دهه مطرح باشد و اين مهم است.

امام جمعه مشهد تاكيد كرد: برنامه‌های دهه فجر در شهر مشهد و کل استان با دین اسلام و انقلاب سنخیت دارد و شورای هماهنگی تبلیغات در ستاد دهه فجر باید با برنامه‌های ضد ارزشی و ضد شرعی و ضد انقلابی برخورد کند.

وي از اجرای چند برنامه كنسرت موسيقي در قوچان و چناران قبل از دهه فجر ابراز تاسف كرد و تاكيد كرد: نباید برنامه‌های این چنینی برگزار شود.

آيت الله علم‌الهدی گفت: در دولت گذشته اداره ارشاد نامه‌ای به استانداری خراسان رضوی داده بود که کنسرت موسیقی در مشهد با تصویب شورای فرهنگی عمومی باشد و بدون تصویب این شورا خلاف است.

وي ادامه داد: در دولت یازدهم نیز با وزیر فرهنگ صحبت‌های شده است که در حال حاضر نیز اجرای کنسرت در مشهد باید با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی انجام شود.

امام جمعه مشهد خواستار شد: اجرای کنسرت اگر با شئونات شهر مشهد و حضرت امام رضا (ع) سنخیت دارد، اجرا شود و اگر غیر از این است اجرا نشود.

وي با اشاره به فعاليت هاي موثر هئيت هاي مذهبي و بسيجيان در اجرای برنامه‌های دهه فجر در مشهد و خراسان رضوی عنوان كرد: جريان هیئات مذهبی همکاری فوق‌العاده اي را با شورای هماهنگی داشته و دوم نيزجريان بسيج اين برنامه ها را به خوبي اجرا كرد.

آيت الله علم الهدي بيان كرد: زمانی که یک گروه اجرایی رابطه وهماهنگی تنگاتنگ با این جریان داشته باشد جنبه مردمی ستاد پررنگ‌تر می‌شود.

وي بيان كرد: در خصوص واقعه تاريخي كه زنان نوغان رقم زدند نيز باید چنین حرکتی انجام شود و به شخصیت زنان توجه بیشتری در آثار اجتماعی شود و پایگاه این مرکز را میدان طبرسی قرار دهید تا کل خیابان تا حرم مطهر رضوی خلوت شود.

امام جمعه مشهد گفت: هویت انقلابی ما بستگی به حرکت‌‌های حماسه‌ساز و عمومی دارد و هر قدر که نظام روی این مسائل و شعائر اسلامي و انقلابي هزینه کند ارزش دارد و ترویج این شعائر در نهادهای مختلف ضروري است.

وی به اهميت برگزاري جشن های دهه فجر اشاره كرد و افزود: اهميت آن به واسطه گرایش‌های مردم و ارتباطات عاطفی است.

علم‌الهدی تصریح کرد: دهه فجر علاوه بر اینکه عاشورا را زنده می‌کند از طرفی نیمه شعبان را برای ما جدی می‌کند و مهم‌ترین اثر دهه فجر این است که حد فاصل بین عاشورا و نیمه شعبان است.

امام جمعه مشهد تاكيد كرد: برخورد جریان سیاسی با مسئله دهه فجر و پیروزی انقلاب غلط است و اين دهه بزرگترین آرم مشخص‌کننده هویت شیعه در سایر مذاهب اسلامی است.

وي با تجليل از شخصيت ها و مبارزان انقلابي در مشهد مانند توليت آستان قدس رضوي افزود: همچنين سند انقلاب در مشهد شخصیت با عظمتی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی است كه این ظرفیت باید در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

امام جمعه مشهد به امتیازات و ظرفیت‌هاي موجود در مشهد به عنوان پايتخت معنوي ايران اشاره كرد و گفت: از ريشه هاي انقلاب بايد حداكثر استفاده بشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *