جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آزمون بزرگ روسیه در وین

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 431767
«سرگی لاوروف» در حالی وارد وین می شود که موضوع «بازگشت فوری و خودکار تحریم های شورای امنیت» به اختلافی مهم و اساسی میان ایران و طرف غربی تبدیل شده است. کاخ کرملین تاکنون با این موضوع مخالفت کرده است.
به گزارش جهان به نقل ازمهر، وزیر امور خارجه روسیه امروز وارد وین می شود تا مذاکرات فشرده و دشواری را با اعضای غربی ۱+۵ در خصوص موضوع مهم «بازگشت فوری تحریم ها» صورت دهد.

«سرگی لاوروف» در حالی وارد وین می شود که موضوع «بازگشت فوری و خودکار تحریم های شورای امنیت» به اختلافی مهم و اساسی میان ایران و طرف غربی تبدیل شده است. کاخ کرملین تاکنون با این موضوع مخالفت کرده و استدلال ناشیانه و غیر عقلانی دو کشور آمریکا و فرانسه در خصوص لزوم بازگشت خودکار تحریم ها را نپذیرفته است.

با این حال اکثر کارشناسان و تحلیگران مستقردر وین معتقدند تا زمان عدم حل و فصل این مشکل اساسی، نمی توان سخن از توافق نهایی میان ایران و اعضای ۱+۵ به میان آورد.

طی ساعات آتی احتمالا سرگی لاوروف نقش پررنگ و مهمی را در مذاکرات هسته ای ایفا خواهد کرد. فردا نیز قرار است «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین وارد وین شود تا در کنار لاوروف به مذاکره با آمریکا و تروییکای اروپایی حول این موضوع اختلافی ادامه دهد.

یک منبع آگاه و نزدیک به مذاکرات هسته ای در وین به خبرنگار اعزامی مهر تاکید کرده است که تا این لحظه موضوع بازگشت فوری و خودکار تحریم ها همچنان میان طرفین به صورت حل نشده باقی مانده است، هر چند که دو طرف به ویژه تیم ایرانی برای گذار از این وضعیت پیشنهاداتی را مطرح کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بر اساس سوابق تاریخی روسیه همیشه در لحظه نهایی به ایران خیانت میکند.
ولی فعلا بدون پیشداوری منتظر اشیم و ببینیم آیا تاریخ را تکرار خواهد کرد یا نه؟