جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۳

زاكاني: مهدي هاشمي بايد پاسخگوي اتهامات خود باشد

پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۲:۳۳
کد مطلب: 106966
قانون است كه حد و حريم هاي افراد را مشخص مي كند و لذا اميدواريم افراد متهم در برابر اتهام خود در برابر قانون و دستگاه قضايي جوابگو باشند.
 نايب رئيس كميسيون اصل 90 مجلس درباره اتهامات مهدي هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد كه وي هم چون بقيه بايد پاسخگوي اتهاماتش در دستگاه قضايي باشد.
 
«عليرضا زاكاني» نماينده مردم تهران در گفتگو با خبرگزاري فارس در خصوص اتهاماتي كه اخيرا به يكي از مسئولين اجرايي كشور پيرامون مفاسد اقتصادي نسبت داده شده است با تاكيد بر اينكه قانون براي همگان بايد ملاك باشد، گفت كه اگر اتهامي متوجه كسي است حتما بايد در مسير قانوني پيگيري شود و فرد متهم نيز بايد در برابر اتهام خود پاسخگو باشد. 

وي با بيان اينكه از مسئول گرفته تا افراد عادي بايد نسبت به اتهامات خود پاسخگو باشند، تصريح كرد: قانون است كه حد و حريم هاي افراد را مشخص مي كند و لذا اميدواريم افراد متهم در برابر اتهام خود در برابر قانون و دستگاه قضايي جوابگو باشند.
 
زاكاني در پاسخ به اينكه آيا اتهام افراد قبل از اثبات جرم از سوي نمايندگان قابل ايراد است، اظهار داشت: اتهام متوجه هر كه باشد مي بايست در دستگاه قضايي پاسخگو باشد و قانون فرزند مسئول و يا خود مسئول را نمي شناسد، بلكه همه در برابر قانون يكسان هستند و بايد بدان پاسخگو باشند.
 
وي در همين زمينه ادامه داد: در مسير قانون اگر اتهامي به كسي زده شود بايد در دستگاه قضايي پاسخگو باشد اگرچه كسي علاقه مند نيست كه اتهامات افراد به اثبات برسد اما اينكه در خصوص اتهامات رجوع به دستگاه قضايي نشود و در برابر آن افراد و برخي مسئولين پاسخگو نباشند، محل تامل است.
 
نايب رئيس كميسيون اصل 90 مجلس درباره اتهامات مهدي هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد كه او نيز هم چون بقيه بايد پاسخگوي اتهاماتش در دستگاه قضايي باشد.
 
وي در ادامه به ديدار برخي از نمايندگان در اوايل هفته جاري با رئيس دستگاه قضا اشاره كرد و پيرامون محورهاي اين جلسه و در پاسخ به اينكه آيا در اين جلسه موضوع رسيدگي دستگاه قضايي به مهدي هاشمي مطرح شده است يا خير؟ اظهار داشت: در اين ديدار كه برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند آيت الله لاريجاني تاكيد كرد كه همه موارد قضايي را پيگيري خواهند كرد و اين مسائل در مسير قانوني خودش پيگيري مي شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسن به اين نماينده شجاع و مردمي كه مرعوب مثلث شوم" زر و زور و تزوير" نشد و صداي ملت عدالتخواه ايران را با قاطعيت فرياد مي كند.اميد آنكه پيگيري با فرياد عدالتخواهي توام بوده و هركس در هر مقامي پاسخگوي اتهامات خود باشد.
Iran, Islamic Republic of
آقای زا کانی عزیز شما اشتباه می کنید، آقازاده ها که نباید دادگاهی شوند! نظام حق ندارد سرکرده آقازاده ها را به دادگاه بکشد حتی اگر مرتکب جرم بزرگی همچون کودتا علیه جمهوری اسلامی مظلوم شوند!!! دادگاه فقط مال پایین شهری ها و محرومین و مستضعفین است! بیخود خودتان را خسته نکنید ما نزدیک به دو دهه است که شاهد قانونشکنی ها و رانت خواری های برخی آقایان هستیم و قوه قضائیه هم سکوت کرده است. به راستی اگر تصویر جوان بی کس و کاری مثل من از سیما در حال تحریک به اغتشاش پخش می شد امروز مثل این آقازاده و خواهرش آزاد بودم؟! وای بر مظلومیت جمهوری اسلامی...
Iran, Islamic Republic of
نمی تونه سران فتنه رو به دادگاه بکشونه چه توقعیه که آقازاده هارو محاکمه کنه؟!