شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

انتقاد سخنگوی دولت از عربستان

دولت از مواضع اصولی رهبری در انرژی هسته‌ای جلوتر نمی‌رود/ كاهش تورم به معنای كاهش قیمتها نیست
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 386867
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: تلاش شد با استدلال و منطق و لبخند به دنيا نشان دهيم كه داشتن چرخه سوخت هسته‌اي حق ما است، بنابراين هيچ كس در اين كشور از مواضع اصلي كه مقام معظم رهبري تاكيد دارند نمي‌تواند حتي يك قدم جلوتر برود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر دوشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان كه در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، به شكل گیری انقلاب اسلامی از قم اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی رخ داد كه جهان آماده آن نبود و در داخل هم استكبار مهیای پذیرای انقلاب نبوده است.

وی با تشریح رخدادها و تحولات قرن بیستم به ویژه وقوع دو جنگ جهانی اول و دوم، به تلاش دشمنان برای تضعیف نظام اشاره كرد و افزود: در ۳۵ سالی كه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده، دشمنان هر كاری كه می‌توانستند برای حذف انقلاب اسلامی انجام داده‌اند ولی با وجود این همه كارشكنی‌ها، ایران اسلامی در منطقه و جهان در جایگاه رفیعی قرار دارد.

سخنگوی هیئت دولت اظهار كرد: این انقلاب بعد از پیروزی، در ظرفی با عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، به همین دلیل تمامی كسانی كه با آن تفكر مخالفت داشتند با این نظام سرمجادله گشودند. این نظام تركیبی از همه دستاوردهای بشری كه جهان به او افتخار می‌كند یعنی مردم سالاری است و مجلس و رئیس جمهور این نظام به صورت مستقیم از سوی مردم و رهبر این نظام با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند.

به گفته نوبخت، نظام جمهوری اسلامی از ساختاری برخوردار است كه در راس آن فقیه عالیقدر و آگاه به همه مسائل جهان قرار دارد تا بتواند این كشتی را در دریای طوفانی كه دولت‌ها و مجلس‌ها، ناتوان از هدایت او هستند هدایت كند.

دولت با مشكلات فراوانی مواجه است

معاون رئیس جمهور به هماهنگی قوای سه گانه با رهبری نظام اشاره كرد و گفت: در این ۳۵ سال دولت‌های مختلفی به انتخاب مردم تلاش كردند این نظام را با رهبری ولایت امر به گونه‌ای پیش ببرند تا میراث گرانقدر حضرت امام، شهدا و تلاش و مجاهدت‌های روحانیون كه در همین مكان تاریخ مجاهدت‌های آنها را ثبت كرد بتواند به طور شایسته‌ای پیش برود.

وی با اشاره به روی كار آمدن دولت یازدهم، خطاب به مبلغان اظهار كرد: قابل تامل است كه بعد از ۳۵ سال كه فراز و فرودهایی پیش آمده مردم باز هم به فرزند حوزه رای دادند و كسی را انتخاب كردند كه در سن ۱۲ - ۱۳ سالگی در كنار شما از همین حوزه، فعالیتش را آغاز كرد و دانش او دانشی است كه شما دارید، هر چند در كنار دانش دینی، به تحصیل علوم جدید پرداخت ولی نام و هویت او با شماست.

نوبخت تاكید كرد: مردم می‌دانند انقلابی كه بعد از ۳۵ سال كه از این مكان و روش و سلوك آغاز شد باز قابل اعتماد است و برای حوزه مهم است كه جامعه بعد از این سال‌ها باز به فرزندش كه هویت روحانی دارد رای داده است.

وی با بیان اینكه این هم‌لباس شما با مشكلات فراوانی مواجه است اظهار كرد: مردم انتظار داشته و دارند كه تحولی در زندگی آنها ایجاد شود ولی یك زورگویی جهانی باعث شده منابع موجود ما از تولید ۴ میلیون بشكه نفت خام به یك میلیون بشكه تقلیل پیدا كند.

دشمنان تلاش دارند چهره مهربان ایران را خشن جلوه دهند

سخنگوی دولت به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اشاره كرد و افزود: تمامی تلاش دشمنان این بود كه از جمهوری اسلامی یك چهره خشن و بی‌منطق بسازند و بتوانند چهره جمهوری اسلامی را در جهان به گونه‌ای نشان دهند كه این كشور با این خشونت نمی‌تواند از انرژی هسته‌ای برخوردار باشد.

وی گفت: حرف این نخست وزیر خبیث این بود كه جمهوری اسلامی ایران یعنی داعش؛ پس نمی‌تواند از انرژی هسته‌ای برخوردار باشد، چون امروز مردم از داعش چهره نامناسب و خشنی در ذهن دارند. كسی كه سر مردم مظلوم را می‌برد و به شكل وحشیانه‌ای با مردم بی‌دفاع برخورد می‌كند.

نوبخت اضافه كرد: تمام تلاش دشمنان این بوده كه چهره مهربان نظام را خشن جلوه دهند و با تبلیغات وسیعی كه در اختیار داشتند خیلی‌ها را به تردید انداختند.

معاون رئیس جمهور اظهار كرد: الان از ۴ میلیون بشكه نفتی كه می‌تواند به فروش برسد فقط یك میلیون بشكه نفت فروخته می‌شود. خدمتگزاران شما امروز با فروش نفت به قیمت ۸۵ دلار این كشور را اداره می‌كنند اما همچنان مقاوم ایستاده‌اند.

انتقاد از همراهی عربستان با غربی‌ها برای كاهش قیمت نفت

وی اظهار كرد: اگر آنها احساس می‌كنند با ابزار تحریم می‌توانند نظام اسلامی را تحت فشار بگذارند، در این مذاكرات هسته‌ای كوتاهی نخواهند كرد و آخرین كاری كه می‌خواهند ما را در مضیقه قرار دهند كاهش قیمت نفت است و متاسفانه برخی كشورهای منطقه كه نام اسلامی را بر خود دارند با دشمنان همراهی می‌كنند.

وی با بیان اینكه مجلس آمریكا طرحی دارد كه فروش نفت ایران به صفر برسد تاكید كرد: خدمتگزاران شما راه تعامل با كشورها را در پیش گرفته‌اند و تلاش شد با استدلال و منطق و لبخند به دنیا نشان دهیم كه داشتن چرخه سوخت هسته‌ای حق ماست، بنابراین هیچ كسی در این كشور و دولت از مواضع اصلی كه مقام معظم رهبری تاكید دارند نمی‌تواند حتی یك قدم جلوتر برود.

نوبخت افزود: وظیفه دیگری كه بر عهده ما بود این بود كه بتوانیم سیاست‌های اقتصادی كشور را طوری اتخاذ كنیم كه دشمن فكر نكند با اهرم تحریم و تنگناهایی كه ایجاد می‌كند، ما تسلیم می‌شویم.

تلاش دولت برای ثبات اقتصادی

وی كاهش نرخ تورم و سرمایه گذاری دولت در طرح‌های عمرانی را از برنامه‌های دولت ذكر كرد و افزود: متاسفانه در نیمی از سال به دلیل محدودبودن منابع موفق نشدیم پول طرح‌های عمرانی را پرداخت كنیم و بخشی از فرزندان ما مشاغل خود را از دست داده‌اند و طرح‌های عمرانی هم به سمت آثار باستانی پیش می‌رفت.

سخنگوی دولت با بیان اینكه هر مبلغی كه به دست ما می‌آید به جای هزینه كردن در بخش جاری صرفه جویی می كنیم تا بتوانیم در اجرای طرح‌های عمرانی هزینه كنیم اظهار كرد: در شش ماهه اول امسال ۱۰۰ درصد اعتبارات استانی را به استانداران تحویل دادیم تا با فعال شدن طرح‌های عمرانی هم برای جوانان ایجاد شغل شود و هم طرح‌های عمرانی وارد چرخه اجرا شود.

نوبخت افزود: علت اینكه در تابستان توانستیم ۴۰۰ هزار شغل ایجاد كنیم بخش زیادی از آن به دلیل فعال شدن طرح‌های عمرانی است.

كاهش تورم به معنای كاهش قیمت‌ها نیست

معاون رئیس جمهور خطاب به مبلغان دینی گفت: ممكن است مردم از شما سئوال كنند كه دولت چطور تورم را از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد رسانده ولی همه، كالاها را گران‌تر می‌خرند. كاهش تورم به معنای كاهش قیمت‌ها نیست. یعنی اگر در سال گذشته قیمت‌ها ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌كرد ولی امسال این میزان رشد به ۲۰ درصد رسیده است.

وی اضافه كرد: وظیفه ما این است كه به كوری چشم آنهایی كه فكر می‌كنند با تحریم می‌توانند نظام را از پای در آورند، این نظام در مسائل اقتصادی موفق‌تر باشد.

نوبخت تاكید كرد: رئیس جمهور شما شخصا اعضای تیم اقتصادی را در روزهای یكشنبه و پنجشنبه دعوت و از هر كدام ما به صورت مستند جواب می‌خواهد.

همكاری مبلغان در برنامه ششم توسعه

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است كه چون این نظام محصول جانفشانی شهدا در جبهه و دوران انقلاب است مقتدرتر شود. البته گاهی اوقات مطالبی می‌شنویم كه وظیفه نداریم به حاشیه بپردازیم.

به گفته معاون رئیس جمهور، گاهی اوقات عده‌ای با زبان و ادبیات و كلام نامناسب، حضرت امام را می‌آزردند و ایشان در بیانیه‌ای این بیت حافظ را فرمودند: شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هائل / کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها.

نوبخت تاكید كرد: ما وظیفه داریم از این نظام حمایت كنیم، منتها ای كاش می‌شد بدون سختی‌ها می‌توانستیم نظام را در جایی قرار بدهیم كه مشكلی نداشته باشیم اما می‌دانید كه انبیا و اولیای الهی هم در شرایط دشواری بسر می‌بردند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آغاز برنامه ششم توسعه از سال آینده، خطاب به مبلغان گفت: هر كدام از شما در رابطه با اعتلای فرهنگ در برنامه ششم كه از سال دیگر آغاز می‌شود اگر پیشنهادی دارید بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی كشور پذیرای برنامه‌های شما خواهم بود.

مركز مدیریت حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری این گردهمایی مشاركت داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


mojtaba
Iran, Islamic Republic of
چه عجب
ولی خیلی بده آدم شخصا زیر دین کسی باشه و بخاطر همین نتونه منافع ملی رو تأمین کنه
ميناب
Iran, Islamic Republic of
پس نتيجه مذاكره با آمريكا اين شد كه درآمد نفت ايران را به صفر برسانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟مچكريم