پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توطئه آل‌سعود برای محو میراث مکه و مدینه

سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب: 185068
یک کارشناس سیاسی عربستان درباره طرح های مسئولان سعودی برای از بین بردن میراث اسلامی در شهرهای مکه و مدینه هشدار داد.


به گزارش واحد مرکزی خبر فؤاد ابراهیم در مصاحبه با شبکه العالم گفت: بدون شک امروزه شاهد جنایت‌هایی علیه آثار اسلامی در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره هستیم و طرحی سازماندهی شده برای از بین بردن این آثار و به طور کلی آثار و تاریخ مسلمانان وجود دارد.

وی گفت: صحبت مسئولان سعودی از طرح های توسعه طلبانه، دروغ محض است؛ زیرا این طرح ها باید اصلاح زیرساخت ها را در شهرهای مکه و مدینه نیز شامل شود، این درحالیست که هنوز مشکلات زیادی در زمینه شبکه آب و فاضلاب و تامین آب آشامیدنی دراین شهرها وجود دارد.

وی توسعه را منحصر به طرح های تجاری دانست که شاهزادگان آل‌سعود آن را با هدف استفاده اقتصادی در جایگاه مسجدالحرام و مسجد نبوی اجرا می کنند.

وی گفت: نبود موانع قانونی و نیز مخالفت‌های مردمی و اسلامی و حتی بین‌المللی در زمینه اجرای طرح های مربوط به از بین بردن آثار اسلامی در شهرهای مکه و مدینه منوره ، باعث شده است که مسئولان سعودی به اجرای این طرح‌ها ادامه دهند.

فؤاد ابراهیم با تاکید بر لزوم بازنگری در سرپرستی و نظارت خاندان سعودی بر اماکن مقدس در حجاز گفت: اکنون به مرحله ای رسیده‌ایم که حتی احتمال تخریب مسجدالحرام نیز در راستای طرح‌های فعلی مسئولان سعودی که به نام توسعه اجرا می‌شود، وجود دارد.

کارشناس مسائل سیاسی عربستان درباره وجود طرح هایی برای خارج کردن مقبره پیامبر اسلام (ص) از مسجد نبوی و تخریب قبة الخضراء(گنبد سبز) که بن عثیمین از طرف علمای وهابیت آن را تصریح کرده است، هشدار داد.

وی درباره میزان تاثیر پذیری عربستان از بهارعربی گفت: احتمال اینکه عربستان هم دستخوش تحولات شود، وجود دارد و آنچه باعث شده است این کشور تاکنون در برابر اعتراض‌ها مصون بماند، توانایی این کشور برای به دست آوردن فرصت بیشتر است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *