شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

خوشحالی اسراییل ازموجودیت ائتلاف عربی

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 415062
یک روزنامه صهیونیستی در واکنش به اقدام برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی جهت تشکیل «نیروی نظامی مشترک عربی» نوشت که «تل‌آویو» از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «تسفی بارئیل»، تحلیلگر امور عربی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در شماره روز گذشته این روزنامه در تحلیلی درباره اقدام شماری از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی جهت تشکیل نیروی نظامی مشترک عربی نوشت که «این نیرو نه تنها "اسرائیل" را نمی‌ترساند، بلکه موجب شده تا از خوشحالی در آسمان‌ها پرواز کند».

این تحلیلگر صهیونیستی درباره دلیل این خرسندی تل‌آویو نوشت که «"اسرائیل" نه تنها از این نیرو بیمناک نیست، بلکه آن را بخشی جدایی ناپذیر از ارکان تامین امنیت قومی خود ملاحظه می‌کند و با اینکه هیچ کشور عربی از تل‌آویو نخواسته تا در این ائتلاف مشارکت داشته باشد، با این حال در آن سهم و جایگاه ویژه‌ای دارد».

پایگاه خبری «احرار الحجاز» افزود: بارئیل در بخش دیگری از مقاله تحلیلی خود نوشته است که افزایش نفوذ و قدرت ایران در منطقه هم اکنون به شدت اعراب را نگران کرده، بخصوص که هم اکنون ایران در آستانه توافق هسته‌ای قرار دارد و در واقع هرچه به موعد دستیابی به توافق نزدیک می‌شویم، تلاش‌ها برای ایجاد سدی عربی در قبال نتایج مورد انتظار این توافق افزایش می‌یابد.

بارئیل با بیان اینکه این دو تحول – توافق هسته‌ای و تشکیل نیروی عربی مشترک – ممکن است، نقشه جدیدی از خاورمیانه را ترسیم کنند، تاکید کرد: چه توافق هسته‌ای امضا شود، چه نشود، تشکیل نیروی عربی مشترک رخدادی تاریخی است که ده‌هاست، منطقه شاهد آن نبوده است، چون کشورهای بزرگ وقدرتمند جهان عرب درصدد تشکیل نیروی نظامی مشترکی هستند و «اسرائیل» برای اولین بار از تشکیل چنین نیرویی نه تنها بیم ندارد که از خوشحالی بال درآورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *