پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
فرهنگ فوتبال سقوط بی سابقه‌ای داشت

حاج رضایی: برنامه‌های غلط قطبی به لیگ ضربه زد

يکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 167662
کارشناس فوتبال ایران معتقد است که مشکلات فرهنگی فوتبال ایران را تهدید می کند.

به گزارش جهان و به نقل از برنا،امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال درخصوص سطح فنی و فرهنگی دهمین دوره لیگ برتر به خبرنگار ورزشی برنا گفت: متاسفانه در لیگ دهم از نظر اجرایی مواردی وجود داشت که سبب شد چهار تیمی که در سه جام حضور داشتند، تحت فشار قرار بگیرند. برنامه ریزی غلط سرمربی سابق تیم ملی، لیگ را با ترافیک و تراکم روبرو کرد و سازمان لیگ هم مجری این برنامه بود. تیم هایی که در سه جبهه به میدان رفتند به نوعی غرامت اشتباهات و بی برنامگی فدراسیون فوتبال را در اجرای مسابقات دادند و از این بابت بارها متضرر شدند.

وی ادامه داد: در بخش داوری نیز مشکل داشتیم که البته تا حدودی طبیعی است. شاهد اشتباهاتی در قضاوت ها بودیم که در نوع خود بی نظیر بود. در دیدار تیم های ذوب آهن و مس داور اشتباه عجیبی داشت و در بازی تیم های تراکتورسازی و سایپا نیز اشتباهات عجیب تری رخ داد که جای بررسی دارد. ضمن آنکه داوران در لیگ دهم امنیت هم نداشتند و تنها در ورزشگاه آزادی بود که احساس امنیت می کردند.

حاج رضایی تصریح کرد: متاسفانه از نظر فرهنگی سیر قهقرایی داشتیم. در لیگ دهم فوتبال به لحاظ فرهنگی به‌طور جهشی سقوط کرد. من در بیشتر ورزشگاه ها برای تماشای بازی های لیگ برتر حضور پیدا می کردم. یکبار در جایگاه ویِژه که محل حضور افراد شاخص است، چنان فحش های رکیکی از زبان مسوولان و افراد شاخص خارج شد که نظیرش را بر روی سکوها نشنیده بودم. البته اقلیتی هم در فوتبال وجود دارند که برای ارتقای سطح فرهنگی تلاش می کنند و می خواهند به‌عنوان بازیکن،مربی، مدیر سالم کار کنند.

وی در پایان گفت: شاهد رقابت فشرده ای در بالا و پایین جدول رده بندی لیگ دهم بودیم. ضمن آنکه بازیکنان پدیده‌ای نیز در تیم های فولاد و سپاهان حضور داشتند. ولی لیگ باید نقش مولد را برای فوتبال ملی ایفا کند. به شخصه شاهد چنین ویژگی در لیگ برتر نبودم و این لیگ پاسخگوی نیازهای فوتبال ملی نیست. لازم است لیگ از نظر فنی، جامعه شناسی و... مورد ارزیابی قرار بگیرد تا در دوره بعدی با مشکلات کمتری روبه‌رو شویم
https://jahannews.com/vdcfvedy0w6dvva.igiw.html
jahannews.com/vdcfvedy0w6dvva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *