دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۵
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان:

اقدام خودجوش دانشجویان یک خشم مقدس بود

نوع اعتراض نباید حربه‌ای به دست دشمنان انقلاب دهد
چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 197362
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با تأکید بر اینکه اقدام خودجوش دانشجویان در اعتراض به سفارت انگلیس، برآمده از یک خشم مقدس بود.اما دانشجویان تلاش کنند تا بهانه‌ای به دست بدخواهان ندهند خاطرنشان کرد: مسئولان نباید فقط به کاهش سطح روابط با انگلستان بسنده کنند.
اقدام خودجوش دانشجویان یک خشم مقدس بود
به گزارش جهان علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان، در گفت‌وگو باخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به وقایع اخیر از جمله مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه کاهش سطح روابط با انگلیس و اعتراض دانشجویان درمقابل سفارت این کشور خاطرنشان کرد: معتقد هستم که انگلستان در این رخدادها حاصل گوشه‌ای از جنایاتی را که در طول قرن‌ها در اقصی نقاط جهان و به ویژه در ایران انجام داده بود مشاهده کرد.

وی افزود: اعتراض شدید دانشجویان تنها بخشی از خشم متراکمی است که در دل جوانان این کشور وجود دارد و انگلستان ظهور و بروز آن را به دلیل دخالت‌های خود می‌بیند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه پادشاهی انگلستان در هر جایی از جهان که امکان جنایت و چپاول وجود داشته از این کارها فروگذارنکرده است تصریح کرد: آنها در هند، خاورمیانه و آفریقا؛ دست به تهاجمات گسترده و چپاول منابع زده‌اند و این غارت‌ها را همواره به عنوان یک اصل می‌دانند.

زاکانی به پایه گذاری دولت جعلی رژیم صهیونیستی و جنایت‌هایی که دست نشاندگان انگلیس در خاورمیانه انجام می‌دهند نیز اشاره کرد و گفت: این رخدادها چیزی نیست که مسلمانان بخواهند نسبت به آن غفلت داشته باشند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لذا اگر دولت انگلیس وقوع چنین اعتراضاتی را می‌بیند باید در اصل مراودات خود با جهان اسلام تجدید نظر کند و این مسیر چند صد ساله ظلم و ستم خود را جبران کند.

"آنچه که باید نسبت به آن اعتراض شود اعتراض به رفتارهای جنایتکارانه و اندیشه‌های ناپاک عناصر چپاولگر انگلیس است که در سالیان اخیر پیروی‌های کورکورانه‌ای هم از سیاست‌های آمریکا داشته است."

این جمله را زاکانی بیان کرده و با اشاره به اینکه پیروی‌های کورکورانه انگلیس از کاخ سفید اعتراضات جدی را برای انگلیس به وجود آورده است،
اضافه می کند: انگلستان باید پاسخگوی سیاست‌های خصمانه خود در قبال ملت مسلمان ایران باشد.

مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور همچنین با بیان اینکه ما معتقدیم که سفارتخانه‌های انگلیس در تمام دنیا سفارت‌های جاسوسی علیه کشورهایی هستند که در آن فعالیت می‌کنند، یادآور شد: اعتراض دانشجویان ایرانی به صورتی خودجوش و مبتنی بر یک خشم مقدس صورت گرفت که در سالروز شهادت شهید
دکتر شهریاری به دست عوامل حمایت شونده از سوی سیستم‌های امنیتی انگلیس بروز یافت.

زاکانی صحبت‌های خود را در ادامه معطوف به دانشجویان معترض کرد و تأکید کرد: دانشجویان باید به اعتراضات خود به صورت جدی ادامه دهند و با بیانی رسا مراودات سلطه جویانه انگلستان را تبیین کنند ضمن آنکه معتقدم دانشجویان باید مسیری را برای اعتراض انتخاب کنند که شأن نظام اسلامی و چارچوب‌های آن شکسته نشود و بهانه‌ای به دست بدخواهان نیفتد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح کاهش سطح روابط با انگلستان اشاره کرد و ضمن تشکر از مجلس برای عمل به وظیفه انقلابی خود از دستگاه دیپلماسی کشور خواست در این زمینه اقدامات جدی را به عمل بیاورد.

این فعال سیاسی در ادامه به نکته مهمی اشاره کرد.زاکانی گفت: مصوبه مجلس ایران و اعتراض خودجوش دانشجویان باید برای کشورهای اروپایی یک پیام شفاف داشته باشد و آن نحوه نگاه ملت ایران نسبت به جنایات تاریخی انگلیس در کشور ایران است.

وی افزود: آن کشورها بدانند که هر حرکتشان در خاطره ملت ایران نقش می‌بندد و آنها باید در رابطه با مواضع و رفتارهایشان پاسخگو باشند و در
عین حال این را هم بدانند که جوانان غیور ایران اسلامی نخواهند پذیرفت که انگلیس همچنان جنایت کند و از موضع طلبکارانه نیز سخن بگوید.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه دولت انگلستان نسبت به ملت خود نیز رفتارهای ظالمانه‌ای دارد خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که از عمق صداهای معترضی که از انگلیس بلند می‌شود؛ تحولاتی دراین کشور ایجاد شود.

مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور در همین رابطه به مسئله بیداری اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: پیام ملت‌های منطقه در پرتو بیداری اسلامی به مراودات سلطه‌گران و نقشه‌های ترسیم شده توسط آنان رسیده است و ما امیدوار هستیم که این اعتراضات در رساندن پیام ملل مسلمان منطقه تسریع داشته باشد.

وی افزود: آمریکا، اسراییل و کشورهای غربی که در اقدامی منفعلانه در پاسخ به حرکت خودجوش دانشجویان، مسیر تهدید ملت ایران را در پیش گرفته اند به تجربه ۳۲ سال گذشته مراجعه کنند و بدانند ملت ایران از تحریم و تهدید نمی ترسند
 
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تأکید کرد: باید از دانشجویان به دلیل این اعتراضات تشکر کرد و در عین حال از آنها درخواست کرد با نوع اعتراض شرایط را به سمتی ببرند که حربه‌ای به دست دشمنان انقلاب و کفتارپیر(انگلستان) نیفتد. ضمن آنکه مسئولان هم باید تلاش کنند ریشه‌های نفوذ استعمار پیر را در همه عرصه‌ها بخشکانند و فقط به کاهش سطح روابط باانگلستان بسنده نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
- آيا تامین امنيت سفرا بر عهده حكومت اسلامي نيست؟
- آيا آتش زدن و آسيب رساندن به اموال ديگران در اسلام چه حكمي دارد؟
- مراجع تقليد و ائمه معصومين نظرشان در اين خصوص چه مي باشد؟
United States
"- آيا تامین امنيت سفرا بر عهده حكومت اسلامي نيست؟
- آيا آتش زدن و آسيب رساندن به اموال ديگران در اسلام چه حكمي دارد؟
- مراجع تقليد و ائمه معصومين نظرشان در اين خصوص چه مي باشد؟"


- تامین امنیت اونها وظیفه ماست اما آیا این برای شما سوال نیست که اونها چه حقی دارن که ادم استخدام کنن تا در فتنه های کشور ما اتیش بیار معرکه باشن؟ ایا اونها طبق عرف کار کردن ؟
- وقتی کسی عدوانی باغی رو غصب می کنه که ارزشش هم از نظر تاریخی و هم از نظر قیمتی بالاست دیگه چهارتا تیر و تخته و شیشه ارزشی پیش اون داره؟
- نظر مراجع و اهل بیت (ع) یقینا همین آیه شریفه "و لن یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا" می باشد که به علت رو شدن نقش امثال انگلیس در ترور دانشمند عزیز (مرحوم شهریاری) خشم انقلابی و مقدس مردم رو برانگیخت که تبلور اون در اقدام شجاعانه دانشجویان بسیجی بود
بهتر نیست به جای این حرفهای زوشنفکرانه مثل کوه پشت هم بایستیم و از هم دفاع کنیم مثل کاری که دولتهای اروپایی دارن از هم می کنن؟
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان يك شهروند عادي فكر مي كنم ايادي انگليس از تصميم انقلابي كه مجلس شوراي اسلامي گرفته برآشفته شدند تا از حالت قانوني جهت اخراج سفير انگليس خارج وبه يك ترفند درمورد خروج سفير وكاركنان استفاده كرده وبه ضرر ملت ايران تمام شود .
كاركار خود استعمار پير بود
اقای زاکانی به نظره شما این کار مصداق عمل بر اسلام است که مقدس است...ایا خداوند نمیگوید کسی که به عهد خویش عمل نکند مومن نیست و این کار را تقبیح کرده...مگر ما در کنوانسیون ژنو متعهد نشدیم سفارتخانه ها را به عنوانه خاک کشور مقابل گرامی بداریم...مگر حفاظت از انها بر ما واجب نیست...مگر اشغال سفارتخانه ها اشغال کشور مقابل نیست ...مگر اشغال یک کشور بر خلافه تعهدات حکومت اسلامی نیست...نمیدانم با چه رویی میگویید این یک کار مقدس بوده است... ما دنبال اسلام محمدی (ص) هستیم یا اسلامه طالبانی...یه عده رفتند و نادانسته فرصتی برای مظلوم نمایی انگلیس نامرد و محکومیت گسترده ایران فراهم نمودند با کار ناسنجیده خود....نمیدانم چه بگویم به شما...فقط روی حرفهایم فکر کنید هم بد نیست
United States
"اقای زاکانی به نظره شما این کار مصداق عمل بر اسلام است که مقدس است ... "


دوست عزیز اگر شما به حرفهای خودتون بیشتر فکر می کردید بیشتر سود می بردید. شما یه طرفه به قاضی رفتید و از ترس قطع رابطه مستکبرانه غرب با ما چنان به وحشت افتادید که خودتون در حرفهاتون منطق خودتونو نقض کردید.
مثلا همون اسلامی که می فرماید به عهدتون عمل کنید در زمان پیامبر (ص) وقتی کفار معاهده صلح بین کفار و پیامبر (ص) رو نقض می کنن این مجوز به پیامبر (ص) داده شد تا معاهده رو بشکنه و به اونه احمله گنه که در اون واقعه مکه مکرمه فتح شد. اما ربطش به این وقایع چیه؟ اینه که غرب خصوصا انگلیس چطور زیر تعهداتش می زنه و در امور داخلی ما دخالت می کنه و در ترور دانشکندانو سرداران ما نقش ایفا می کنه بعد توقع داره ما همچنان سر در زیر برف بزدلانه از عمل به تعهدات دم بزنیم؟! به نظرم اسلام طالبانی (به زعم شما) شرف دارد به اسلام بزدلانه و توسری خور و من نمی دانم شما با چه رویی دم از این اباطیل می زنید و کسی را که از خشم مقدس و شجاعانه دانشجویان بسیجی دفاع کرده تخطئه می کنید؟!!! انگلیس همیشه در مظلوم نمایی و استکبار ید طولا داشته و یک دلیل آن وجود امثال شماست که با حرفهای به ظاهر عاقلانه ولی بزدلانه خود زمینه را برای جولان امثال انگلیس فراهم می کنید