جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

ادعای متوهمانه حامیان قذافی

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 387361
روز ۲۰ اکتبر امسال سومین سالروز مرگ معمر قذافی دیکتاتور وقت لیبی بود، دیکتاتوری که به دست افراد مسلح شهر مصراته کشته شد،اما تعداد زیادی از طرفداران قذافی معتقدند وی زنده است و فرد مقتول، تنها شبیه به قذافی بوده است.
به گزارش جهان؛ العالم به نقل از سایت اورینت خبر داد، یکی از طرفداران قذافی می گوید: ما مطمئن هستیم که قذافی زنده است و با لشکری بزرگ به کمک ما خواهد آمد و بار دیگر پرچم سبز را در لیبی برخواهد افراشت.

یکی دیگر از طرفداران قذافی گفت: فردی که کشته شد و جسدش برای مشاهده مردم به تماشا گذاشته شد، فرد دیگری بود که به وی شباهت داشت.

زنی به نام "جمیله المحمودی" که محافظ قذافی بود، می گوید: تصاویر مربوط به قتل قذافی واقعی نیست و من مدارکی دارم که نشان می دهد این تصاویر واقعی نیست. قذافی که در مخفیگاه خود مورد حمله قرار گرفته بود و پیش از رسیدن افراد مسلح توسط ناتو به مکانی نامعلوم منتقل شد.

المحمودی افزود: اگر قذافی واقعاً کشته شده باشد، پس جسدش الآن کجاست؟

برخی رسانه ها نیز به نقل از کارشناسی روس اعلام کردند، فردی که به دست انقلابیون لیبی در شهر سرت کشته شد، قذافی نبود، بلکه این فرد مشابه قذافی بود و نامش احمید بود.

این کارشناس روس که نام وی فاش نشده است، برای اثبات ادعای خود می گوید: قذافی در روزی بارانی دستگیر شد اما فیلم دستگیر شدن وی وزش باد و بلند شدن گرد و خاک را نشان می دهد. موی سر قذافی سیاه بود ولی موی سر فرد بازداشت شده قهوه ای بود.

کارشناس روس افزود: جسدی که به بیمارستان منتقل شد، از ناحیه بالای گوش و شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، اما فیلم منتشر شده در سایت های اینترنتی نشان می دهد که جسد از ناحیه پیشانی نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

کارشناس روس گفت: قذافی یک عمل جراحی در ناحیه شکم انجام داده بود اما جسدی که نشان داده شد، فاقد محل و اثر این جراحی بود.

مرگ قذافی همچنان برای ناظران در داخل و خارج لیبی یک معمای حیرت آور است. روزنامه دیلی میل انگلیس پیشتر نوشت که یک مامور اطلاعاتی سری فرانسه به دستور نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه، قذافی را کشته است زیرا قذافی اطلاعاتی داشت که باعث گرفتاری سارکوزی می شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *