پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۳
۴۴
وزارت ارشاد همچنان در ریل انحرافی؛

فیلم حامی فتنه برای اکران گسترده مجوز گرفت/ زمینه‌سازی برای اکران جهانی در اسکار!

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 377263
حالا و در آستانه اکران این فیلم، برخی سعی در زمینه سازی معرفی این اثر به عنوان نماینده ایران به اسکار دارند. یعنی تلاش کنیم تا یک روایت غیرواقعی و دور از منصفانه از وقایع ایران را در سبدی جهانی به جهانیان معرفی کنیم!
فیلم حامی فتنه برای اکران گسترده مجوز گرفت/ زمینه‌سازی برای اکران جهانی در اسکار!
گروه فرهنگی جهان نيوز:  فیلم سینمایی "عصبانی نیستم" که سال گذشته با محتوای حمایت از فتنه ساخته شد، روز گذشته با ثبت در شورای صنفی نمایش برای اکران گسترده در سراسر کشور مجوز گرفت!

بنابراین گزارش، این فیلم که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته با اعتراض گسترده نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه روبرو شده بود، قرار است در گروه سینمایی آفریقا به نمایش دربیاید. اما ساخته "رضا درمیشیان" که به فتنه ۸۸ می پردازد، به شکل هنرمندانه ای سعی در توجیه اغتشاش و اقدامات آشوبگران و روایت غیر واقعی از شرایط زندگی در ایران دارد. فیلمی که همزمان با جشنواره فیلم فجر به جشنواره بین المللی "برلین " نیز راه یافت!

این فیلم که فیلمنامه آن در زمان مدیریت قبلی (شمقدری) به شورای پروانه ساخت ارائه شده بود، در همان زمان اصلاحیه دریافت کرد تا با رفع ایرادات وارده، ساخته شود. اما براساس اطلاعات بدست آمده، ظاهرا با آنکه فیلمنامه مصوب با آنچه که ساخته شده مغایرت دارد اما متاسفانه به دلیل رویکرد دولت جدید مبنی بر رفع ضوابط سابق، مجوز نمایش برای این اثر صادر شد تا با نهایت بی انصافی در یک اثر سینمایی، آن هم با مجوز دولت، شاهد عصبانیت کارگردان از وضعیتی باشیم که به مذاق وی خوش نیامده و چه بسا نظام را در معرض اتهام قرار می دهد.

درمیشیان در این فیلم همه مشکلات جوان ایرانی و تا حدودی جویای کار را به اتفاقات انتخاباتی سال ۸۸ گره می زند و فیلمساز در اوج بی انصافی و عصبانیت شخصی از فضای ۴ سال گذشته، به مخاطب اینگونه القا می کند که جریان فتنه و اعتراضات خیابانی و غیر قانونی امری به حق بوده و در صورت روی کار آمدن جریان سیاسی مدنظر وی، همه مسایل و معضلات کشور در بخش های مختلف حل می شد!

شاید خواندن نظر صدا بردار این فیلم درباره محتوای اثر نیز قابل توجه باشد: "این فیلم یک فیلم اجتماعی درباره جوان و کمبودهایش در جامعه است. این فیلم درباره فریاد فروخفته جوانانی است که از بابت کمبودها عصبانی هستند. "عصبانی نیستم" امید جشنواره امسال و هدیه‌ای برای مخاطبان فهیم سینماست. به جرأت می‌گویم بهترین فیلم امسال و شاید چند سال گذشته خواهد شد!"

هر چند معتقدیم انتقاد از مشکلات و معضلات اجتماعی وظیفه رسانه و بخصوص ابزارهای هنری پر طرفداری چون سینماست و کشور به شدت نیاز به چنین زمینه ای دارد اما نباید از این نکته غافل شد که نگاه یک سویه کارگردان و پیوند مغرضانه این مشکلات به فتنه ۸۸ نمی تواند نتیجه ای جز حرکت روی ریل مخالفان نظام داشته باشد. قطعا انتخاب این فیلم برای نمایش در جشنواره برلین گواه این ادعاست که محتوای اثر نه به صلاح نظام و ملت که بازی در پازل خارج نشینان است؛ آن هم در شرایطی که آثار سینمایی بسیار قدرتمندتری از ایران می توانست در این جشنواره حضور داشته باشد اما "عصبانی نیستم" به برلین دعوت شد تا نگاه ها را همزمان با فیلم فجر بیش از پیش به خود جلب کند!

حالا و در آستانه اکران این فیلم، برخی سعی در زمینه سازی معرفی این اثر به عنوان نماینده ایران به اسکار دارند. یعنی تلاش کنیم تا یک روایت غیرواقعی و دور از انصاف از وقایع ایران را در سبدی جهانی به جهانیان معرفی کنیم!

و البته به نظر می رسد اکران زودهنگام " فیلم حامی فتنه " برای نمایش در داخل کشور ، رعایت قوانین لازم برای معرفی این اثر به اسکار باشد. اقدامی که انجام آن دور از انتظار نیست!

سیاستی که البته بعید نیست چهره های پشت پرده وزارت ارشاد دولت یازدهم ، برای خوش آمد برخی عناصر معلوم الحال در پیش بگیرد تا با رویکرد "شنا در مسیر مخالف" سعی در جذب افرادی داشته باشند که تفاوت ایدئولوژیک با نظام دارند! البته این سیاست از سوی چهره های پشت پرده وزارت ارشاد در حوزه کتاب به شدت در حال پیگیری است و البته تاکنون با شکست نیز مواجه شده است! هرچند این وزارتخانه این روزها گامهایی در حوزه فرهنگ برداشته که حتی با اعتراض مسئولان عالیرتبه نظام نیز مواجه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وزیر ارشاد باید پاسخگو باشه
مجید مجد
United States
چشم بسته غیب گفتی؟
از عالم وادم شاکی
اونوقت میگن مملکت اسلامی!!!!!همین فیلمها رو میذارین که مامانم نمیذاره با دوستام برم سینمادیگه!!!!!!!!!!!
United States
ای بابا این ه چیزی نیست اینا سگ های زرد رو اجازه دفن دادن پای ششجریان فتنه گر رو به کشور باز کردن در مراسم ختم به جای فاتحه سوت و کف می زنن اونوقت می گی فتنه و فیلم ؟؟؟
توقع عفت کلام و ادب از شما جماعت پایدارچی خیلی بیجاست.
به استاد توهین نکن
فتنه /زباله آتیش زن
نکنه شما زباله آتیش زن ها ادب دارید ؟

درود بر پایدرای خار چشم تندروهای خائن ...
استاد !؟؟؟؟؟؟
سکوت کن یا برو زباله آتیش بزن شما رو چه به ادب ؟

بدو برو
اشتباهي مثبت زدم
ببخشيد اشتباهي مثبت زدم
سگ های زرد اسمی بوده که خودشون انتخاب کردن . شما مثل اینکه از مرحله پرتی
شما چیکار دارید
اگر فیلم بدی باشه و مردم نپسندند قطعا استقبال نداره
ولی اگه دیدید که مردم همه رفتن سینما اونموقع یکم به فکر خودتون باشید
مردم بپسندن ؟
می خوای کلا همه چیز رو تعطیل کنیم ؟
چطوره از فردا قوانین راهنمایی رو هم بذاریم رفراندوم ؟
Canada
خوب بگذارید رفراندوم.حتما رای میاورد
اصولا بیشتر مردم ما هرفیلمی روکه توش قرتی بازی باشه وضد نظام....برای رفتن ودیدن هرچه سریعتر اون ازرو همدیگه رد میشن!!!!!!
علی سنتوری رو یادتونه؟؟!!!!
محسن
آره دقيقا مثل اخراجي ها
و لابد آماری که شما در مورد فروش فیلم ها را میدید را باید باور کنیم؟ هر کی مدح شما را کرد گفتیید میلیاردی شد ...
حالا خوبه روزنامه های خودتون میگفتند میلیاردری فروش کرد
ببینم تا چند وقت دیگه میتونن مردم را با این چیزها سرگرم کنن.
تخم مرغ و ماست و سیب زمینی....همینطور داره میره بالا اینا موندن به فکر فیلم سازی در مورد دولت قبلی!
حضرت آقا : فتنه خط قرمز و مساله مهم و مورد تاکید است ...
آقا این آهنگ اولش خیلی باحال بود. گفتم ببین چی شده!
اگر استیضاح یه وزیر نشان امیر کبیر بودن است پس احمدی نژاد با 7 وزیر استیضاحی چی بگه!
Iran, Islamic Republic of
مجلس کجایی؟
....
بابا تا کی ممشات ؟
وقتی توی دنیا ابرمون رو ببردند
وقتی توی لاهه محکوم شدیم؟
دیگه کی میخواین این وزرا رو استیضاح کنید؟؟؟؟؟؟
اکران گسترده؟؟؟
hosein
از نظر شما دلواپسها چه فیلمی خوبه؟!
۱.اخراجیها؟!
۲.معراجیها؟!
۳.الو الو من جوجوام!
۴.ما کلا با سینما مخالفیم!
دلواپس
Sweden
ما کلا با سینما مخالفیم!
از دید شما تندروهای دل آرام " زباله آتیش زدن فیلم خوبیه !
هر فیلمی که فتنه رو محکوم بکنه
احمد علی جهان بین
آقای وزیر جلوی اکران این فیلم را بگیر نگذار خون ملت شهید داه بیش از این بجوش بیاید آقای وزیر شما را چه شده است که چنین منفعلانه عمل می کنید
مجید مجد
United States
آقای وزیر فاین تذهبون؟
حالا همه شدن حامي فتنه و شما حامي صلح ؟ اينها همه هنرمند و زحمتكش مملكت هستند و تائيد شده وزارت قانوني ارشاد . حداقل سخنان رهبري را درخصوص عبور از خطوط قرمز رعايت كنيد . اينها همه عوامل وجود فتنه هستند دست برداريد .
Iran, Islamic Republic of
فيلم بادي مطابق سليقه شما باشد تا فيلم خوبي شود!!
این کشور قانون داره ..
لازم نیست باب سلیقه کسی باشه ولی نباید به شعور مردم توهین کنه و بد رو خوب جلوه بده
ايراني
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بگذاريد خود مردم ايران ببينند بعد قضاوت و نتيجه گيري نمايند
نکته : اينکه دشمنان نظام از پخش چنين فيلمي خوشحال خواهند شد دليلي ندارد تا بر مشکلات و معضلات اجتماعي کشورمان سرژوش گذاشته شود . بايد اين مشکلات باز شود تا دلايل آن مشخص و راه حل ارائه شود .
به نظر من هیچ اشکالی ندارد. بگذارید آزادی بیان باشد. موافق و مخالف حرفشان را بزنند. مانند دیکتاتورها رفتار نکنید
آزادی بیان فقط برای شما باشه؟ یادته با افتخاری چی کار کردین؟ حالا بگو ببینم کی دیکتاتوره؟
شما اجازه بدید اکران بشه مردم خودشون شعور اجتماعی سیاسی فرهنگی دارن.لطف کنید این قدر مردم رو مهجور و نادان ندانید .بگذارید ببینند و خودشان قضاوت کنند که آیا این فیلم حرکت روی ریل مخالفان نظام هست یا نیست..چرا هر چه با مذاق شما...نگاه شما در تضاد است برای مردم خوب نیست؟؟؟
تاکی بایدبه نام فتنه هر کی بخواهدازهرکی انتقام بگیردسروته این فتنه لعنتی را کی بایدجمع کند
چشم بیدار
Iran, Islamic Republic of
دادگاه انقلاب با حکم مجارات فتنه گران خائن و وطن فروش بساط را جمع می کند و ساواکی زاده های مرتجع تازه می فهمند انقلاب شده!
یاابوالفضل
برای وزارت ارشادمتأسفم ؛ وقتی شیارروبااون قدرت کنارزده واکران نمیدن طبیعی است که این فیلم ضدنظام مظلوم مارو اکران بدن . بیشترازاین دلم می سوزه که وزارت ارشادبایددرخدمت اهداف نظام باشه نه درجهت مقابلش ، خدایا خودت جامعه مارواسلامی کن چون ازاین مسئولین ماآبی گرم نمیشه
Iran, Islamic Republic of
به شماها میگن کاســبین فـــتنه
یاسر
فتنه 88 بیش از ان که یک فتنه سیاسی باشد"یک فتنه فرهنگی است.چرا که منطق سیاسی گفتمان انقلاب اسلامی ان قدر قوی است که فتنه گران به لحاظ سیاسی هیچ حرفی در مقابل ان ندارند. و لذا در اجتماعات ان ها در داخل و یا خارج"بیشتر عبور از خط قرمز های فرهنگی را مد نظر قرار میدهند.چرا که به لحاظ سیاسی "در مقابل انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن ندارند.
درود بر روحانی19میلیونی
حاج حسین
درود بر دولت تدبیر و امید
امیدوارم همیشه و در همه جا موفق باشن
هر چند که تعدادی جیره خوار نمیخوان بزارن
به یاری حق پیروزی ازان ماست
امیدوارم فتنه جدیدی درست نسه