پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

آقای وزیر خروجی این همایش‌ها چیست؟

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 397568
سوالی که وزیر تعاون باید به آن پاسخ دهد این است برگزاری سه همایش در یک ماه از طرف اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در یک ماه آن هم با هزینه های گزاف چه توجیه و نتیجه ای دارد ؟ در این شرایط اقتصادی ، هزینه اینگونه همایش ها از کجا تامین می شود؟
به گزارش جهان به نقل از اقتصاد ایران آنلاین، برگزاري همايش هاي متعدد‎ ‎با موضوعات مختلف و از سوي دستگاه هاي گوناگون، اين روزها به خاطر حجم برگزاري آنها‎ ‎به موضوعي عادي تبديل شده است‏‎.اما وقتي‎ ‎برگزاري اين همايش ها را که بيلبوردهاي تبليغاتي آن در گوشه و کنار شهر مشاهده مي‎ ‎شود، مورد بررسي قرار دهيم، بيش از هر چيز بودجه هاي اين نوع همايش ها، ذهن ما را‎ ‎مشغول خود مي کند، که با توجه به اين اعتباراتي که به آنها اختصاص يافته آيا از‎ ‎تاثير مثبتي هم برخوردار است يا نه ؟

تامل در همايش هاي مختلف بيشتر مي تواند پاسخي براي اين سوال باشد، ولي امر مسلم اين است که امروزه‎ ‎رشد حيرت آور گرايش به برگزاري انواع همايشها، سمينارها و کنفرانسهايي که اغلب بدون‎ ‎هرگونه توجيه علمي و صرفا با توجيه گري حرفه اي برخي مديران و صرف هزينه هاي هنگفت‎ ‎و پيش بيني نشده برگزار مي شود مي تواند نشانه آسيبي عمومي در فضاي مديريتي کشور‎ ‎باشد‎.

بدون شک برای تحقق مدیریت جهادی مورد نظر مقام معظم رهبری باید با صرفه جویی کرده و در مسیر پرهیز از برگزاری جلسات و سمینارهای پرهزینه و فاقد نتیجه در ادارات گام برداشت.

مقام معظم رهبری هفته گذشته در مرقومه ای برای همایش مبارزه با فساد ، در مورد خروجی اینگونه همایش ها گفته بود : " این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.

سوال از خروجی انواع و اقسام همایش های برگزار شده و دلیل برگزاری همایش متعدد مطالبه تک تک ایرانیان است که مسئولان باید پاسخ دهند .

هفته گذشته همایش " اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری " توسط اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در هتل پارس آبادان برگزار شد ، اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در یک ماه گذشته دو همایش از این دست برگزار کرده است ، " همایش توسعه ، تجارت و تعاون " در ۱۵ آذر و همایش " هم اندیشی اعضای شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی " در ۸ آذر امسال برگزار شده بود . سه همایش در کمتر از یک ماه آن هم در یک اداره .

همایش هفته گذشته قرار بود با حضور آقای ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود، اما به دلایل نامعلوم و با وجود نصب چندین بنرخوش آمدگویی در سطح شهر اهواز و ابادان به وزیر ، وی در این همایش حاضر نشد . همایشی که با ریخت و پاش های فراوانی در یک هتل مجلل پارس آبادان برگزار شد . در این همایش ها که با حضور برخی معاونین وزیر و نمایندگان مجلس برگزار شده ، اکثر صندلی های آخر این همایش ها خالی از جمعیت بوده و در تمام این همایش ها نیز غالبا یکی دو نفر بعنوان متکلم وحده به ایراد سخنرانی های تکراری می پردازند.

برگزارکنندگان این همایش های بی حاصل نمی دانند که سالهاست که در جهان عمر سخنرانی های طولانی مدت و یک طرفه به سر آمده و فن آوریهایی مثل شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و وایبرواسکایب و....با ظهور خود در دهکده جهانی مک لوهان دیگر قاعده چیزی بعنوان مخاطب صرف یا متکلم وحده را بهم زده اند ؟ به همین خاطر افراد جامعه امروز حاضرند ساعتها وقت خود را پای این شبکه های اجتماعی صرف کنند اما حتی برای چند دقیقه وقت خود را در این همایش ها و سمینارها صرف ننمایند.

اما از نکات جالب همایش روز گذشته شعرخوانی و صحبت های نامربوط به موضوع همایش یکی از سخنرانان بود. این مدیر سخنران ابتدا در قامت یک شاعر حاضر شد که شعرهایی در مدح معاونین وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی سرود، سپس برای سلامتی افراد درخواست کف زدن بلند کرد و پیشنهادی داد که در این گونه همایش و در ایام غیر عزاداری از موزیک و خواننده استفاده کنند!!

حال سوالی که در این میان وزیر تعاون باید به آن پاسخ دهد این است برگزاری سه همایش در یک ماه از طرف اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در یک ماه آن هم با هزینه های گزاف چه توجیه و نتیجه ای دارد ؟ در این شرایط اقتصادی ، هزینه اینگونه همایش ها از کجا تامین می شود؟ و آیا برگزاری این گونه همایش ها خروجی هم دارد؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *