جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعلام جزئیات‌اقدامات‌دولت برای خروج‌ازرکود

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 377669
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اقدامات دولت برای خروج از رکود در حداقل زمان ممکن، گفت: خروج از رکود آغاز شده است و معرفی ابزارهای جدید از طریق بازار سرمایه می‌تواند از راهکارهای ایجاد رونق در بازار ثانویه باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی طیب نیا امروز در حاشیه مراسم افتتاح اولین صندوق زمین و ساختمان در جمع خبرنگاران افزود: اولین صندوق پروژه زمین و ساختمان در کشور راه اندازی و پذیره نویسی شد و خوشحالم از اینکه ابزار سیاستی بسته خروج از رکود تورمی یک به یک در حال عملیاتی شدن است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی هدف از تشکیل این صندوق و صندوق هایی که در سایر بخش ها بزودی راه اندازی خواهد شد را تامین مالی فعالیت های اقتصادی به ویژه در بخش های مسکن و ساختمان عنوان کرد و گفت: این صندوق ها می توانند نقش موثری در خروج اقتصاد از رکود ایفا کنند.

وی ادامه داد: بخش ساختمان به دلیل ارتباطی که با بخش های پیشین و پسین زیادی که با سایر زمینه های اقتصادی کشور دارد، به عنوان نقطه شروع صندوق پروژه انتخاب شد و امیدوارم که با ایجاد صندوق های متعدد و تامین مالی بخش مسکن بتوانیم خروج از رکود را که پیشاپیش شروع شده، تسریع کنیم تا در حداقل زمان ممکن جامعه از رکود خارج شود.

طیب نیا در پاسخ به سئوالی درباره تامین مالی از طریق بازار سرمایه با وجود رکود در بازار ثانویه، اظهار داشت: معرفی ابزارهای جدید می تواند از راهکارهای ایجاد رونق در بازار ثانویه باشد وقتی که صندوق پروژه تشکیل می شود و واحدهای آن در اختیار افراد قرار می گیرد، در مقابل خرید و فروش در بازار ثانویه هستند و کاملا منطبق با عقود شرعی است و ریسک پایین و سودآوری بالا دارد.

وی اضافه کرد: معرفی اینگونه اوراق در بازار اولیه و سپس امکان فروش در بازار ثانویه می تواند زمینه ساز رونق بیشتر در بازار باشد در واقع رونق بازار ثانویه را از طریق معرفی ابزارهای جدید و عرضه سهام شرکت های سود آور و مفید معرفی می کنیم و مطمئن هستیم راهکار مناسبی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *