شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱

شیمیدان برجسته کشور معرفی شد

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 457462
دکتر محمدرضا حسین دخت، استاد گروه آموزشی شیمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد از سوی انجمن شیمی ایران به عنوان شیمیدان برجسته کشور انتخاب شد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد رضا حسین دخت مولف ۱۲۶ مقاله ISI با H-index ۱۹ و ارائه دهنده بیش از ۱۰۰ مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی است.

بر اساس این گزارش وی نویسنده چهار کتاب در حوزه شیمی است که کتاب \'مبانی بیوفیزیک\' وی به عنوان نشر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، کتاب \'مبانی بیوشیمی فیزیک\' به عنوان کتاب برگزیده دانشگاه تهران و کتاب \'شیمی و کارائی ایران\' به عنوان کتاب برگزیده در حوزه شیمی کاربردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر انتخاب شده است.

دو دوره مدیریت گروه شیمی دانشکده علوم، عضویت در شورای عالی انجمن شیمی، عضویت در هیأت موسس و مدیر مرکز پژوهش و فناوری بیومولکول ها، عضویت در هیأت موسس انجمن مهندسی صوتیات ایران، عضویت در هیأت موسس انجمن بیوشیمی فیزیک ایران و مسئول پژوهشی بسیج استادان دانشگاه فردوسی مشهد از سوابق اجرایی وی است.

دکتر حسین دخت، تاکنون مجری بیش از پنج طرح برون دانشگاهی بوده و ۹ دانشجوی این رشته با راهنمایی وی موفق به اخذ مدرک دکترا شده اند.
وی در حالی مقطع دکترای خود را در دانشگاه شیراز گذراند که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای استفاده از بورس تحصیلی خارج از کشور پذیرفته شده بود.

از این شیمیدان برجسته کشور در هجدهمین سمینار تخصصی شیمی فیزیک ایران که اسفند ماه امسال در کیش برگزار می شود قدردانی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شاگرد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده با توجه به شاگردی این مرد بزرگ، پشتکار و عمق علمی بالای او را تحسین می کنم بسیار متواضع و از خدام حرم رضوی علیه السلام است خداوند نگهدارش باشد.