پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۰
۳۱
اخبار ویژه و کوتاه

هاشمی: رأی‌روحانی، عاریتی بود/ناگفته‌های جدید از استیضاح/یونسی:برخی‌مشاوران کارخراب‌کن هستند

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 378262
باید از ناطق استفاده خودمان را بکنیم ولی به او نچسبیم! ... راهکار اصلاح طلبان برای جلوگیری از دردسرسازی عارف ... بازداشت مدیر نفتی احمدی نژاد، نزدیک به زنگنه و شریک بابک زنجانی ... دلیل تأخیر در بازگشایی سفارت انگلیس در تهران ... کشوری که قرار است داعش به آن حمله کند ...
هاشمی: رأی‌روحانی، عاریتی بود/ناگفته‌های جدید از استیضاح/یونسی:برخی‌مشاوران کارخراب‌کن هستند
گروه سیاسی جهان نيوز ـ خبرنگاران جهان نيوز در حین تلاش رسانه ای خود برای کسب خبر، به خبرهایی در پس پرده گفته های رسمی، دست می یابند که منتشر نمی شوند. جهان نيوز هر سه شنبه تعدادی از این خبرها را پس از بررسی صحت و سقم آن منتشر می کند که تا کنون با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

باید از ناطق استفاده خودمان را بکنیم ولی به او نچسبیم!

> خبرنگار جهان مطلع شد، در جلسه اخیر تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب عضو احزاب منحله مجاهدین انقلاب و مشارکت بحث چگونگی برخورد با آقای ناطق نوری مطرح ‌شده است. یکی از حاضران در این جلسه با بیان اینکه ناطق نوری خیلی با ما همراه نیست افزوده است: او ذاتاً ضد ماست و مواضعش بیشتر از روی لج‌بازی با بعضی از چهره‌های اصولگرا و احمدی‌نژاد بوده است. باید حواسمان باشد و خودمان را به او نچسبانیم، استفاده خودمان را بکنیم و ممکن است او در بزنگاه‌ها خودش را کنار بکشد و ضربه بزند. نباید کاری بکنیم که بزرگ شود و روی دستمان بماند یا باور کنیم که او یک اصلاح‌طلب است.

هاشمی: قبول دارم که رأی روحانی، عاریتی بود

> به گزارش جهان، آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار جوانان اصلاح‌طلب گفته است: قبول دارم که رأی روحانی یک رأی عاریتی بود. الآن‌ هم امیدی که با روی کار آمدن روحانی به وجود آمد، در حال از بین رفتن است و من به ایشان هم هشدار دادم، اما باید این‌ها را توی دلمان نگه‌داریم و کمک کنیم و آیه یأس هم نخوانیم تا باعث سوءاستفاده دیگران نشود.

راهکار اصلاح طلبان برای جلوگیری از دردسرسازی عارف

> خبرنگار جهان با خبر شد در جلسه هفتگی مجمع روحانیون مبارز بحث انتخابات مجلس آینده مطرح شده است. همچنین در این جلسه چگونگی برخورد با آقای محمدرضا عارف مورد بحث قرار گرفته است. یکی از حاران گفته است: باید زودتر با عارف به یک سرانجام برسیم و بیشتر تحویلش بگیریم تا پیش از اینکه کار از کار بگذرد و روزهای آخر سیستمش را راه بیندازد کاری کنیم.

همچنین آقای موسوی‌خوئینی‌ها در این جلسه گفته است: اشتباه کردیم که پشت سر روحانی قرار گرفتیم، روحانی مدام دارد به ما ... می‌زند و می‌داند ما نمی‌توانیم کاری بکنیم و هنوز ضعیف هستیم. او هم می‌داند ما قدرتی نداریم و باید سکوت کنیم، ما اشتباه کردیم و هرچه هم بگذرد، او بیشتر از ما سواری خواهد گرفت.

وی با پیش‌بینی دردسرسازی آقای عارف، می گوید: باید هرچه زودتر به سراغ عارف برویم و تکلیفمان را با او روشن کنیم. نه مثل روحانی؛ باید هر طور شده عارف را جذب کنیم و حتی اگر شده او را راضی کنیم و با تابلوی او جلو برویم، چون شورای نگهبان روی او مثل ما حساس نیست.

بیعت عبدالرئوف با داعش پیش از مرگ

> به گزارش جهان، عبدالرئوف، برادر عبدالمالک ریگی که چند روز پیش کشته شد در هفته های اخیر با نفر دوم گروه تروریستی داعش در اردن دیدار داشته و با سرکرده این گروهک تروریستی بیعت کرده بود. وی در این دیدار برای پیوستن به داعش در عراق و سوریه یا انجام تحرکاتی در شرق ایران اعلام آمادگی کرده بود.

یونسی: برخی مشاوران روحانی کار خراب کن هستند

> به گزارش جهان، آقای علی یونسی در جلسه‌ای با طلاب مدرسه حقانی قم و در پاسخ به سؤالی از وی درباره علت بزرگ کردن مولوی عبدالحمید گفت: برخلاف آنچه درباره بزرگ کردن مولوی عبدالحمید گفته ‌شده، این کار من نیست و کار استاندار سیستان و بلوچستان بود که من رفتم و ماجرا را جمع کردم. حتی به روحانی هم گفتم که به عبدالحمید به اندازه خودش باید بها داد و من حتی با آمدن وی به فرودگاه در استقبال از روحانی هم مخالف بودم، اما خودشان برنامه ریختند و او را آوردند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه دولت بالاخره می‌خواهد با موضوع مخالفت آمریکا با اعزام طالبی به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد چه کند؟ گفت: این واقعاً یک معضل برای دولت شده است و توی آن مانده‌ایم.

آقای یونسی گفته که محمد نهاوندیان به‌عنوان جایگزین طالبی به آمریکا معرفی ‌شده و مورد قبول آمریکایی‌ها قرار گرفته، اما حالا نهاوندیان راضی نیست. او افزوده که قرار شد شریعتمداری را بفرستند، اما او زبان انگلیسی بلد نیست و هنوز مانده‌ایم که چه باید کرد. یونسی همچنین افزوده است بعضی از مشاوران روحانی کار خراب‌کن هستند. او حتی مثال هم می‌زند و از آقایان محمدرضا صادق و حسام‌الدین آشنا نام می برد.

نسبت معکوس در میزان ورود پول نفت به کشور

> به گزارش جهان، آقای مسعود میرکاظمی وزیر پیشین نفت در جلسه‌ای گفته است: زمان ما ۶۰ درصد پول ناشی از فروش نفت وارد کشور می‌شد و ۴۰ درصد دیگر در خارج هزینه خرید کالا می‌شد یا در بانک‌های خارجی می‌ماند، اما الآن این نسبت بر عکس شده است.

دلیل تأخیر در بازگشایی سفارت انگلیس در تهران

> شنیده های خبرنگار جهان حاکی از آن است که، قرار بود ۲۱ مرداد ۹۳ سفارت انگلستان در ایران بازگشایی شود، اما این کار به تأخیر افتاد. ظاهراً علت این تأخیر هم به اختلاف‌نظر بر سر مبلغی است که طرف انگلیسی برای خسارت ناشی از تصرف کوتاه این سفارتخانه در سال‌های گذشته، مطالبه می‌کند.

برداشت آزاد آمریکا از محل پول های بلوکه شده ایران

> به گزارش جهان، آمریکایی‌ها اخیراً دعاوی جدیدی علیه ایران مطرح کرده و از محل پول‌های بلوکه ‌شده ایران به عنوان خسارت برداشت می‌کنند. این مسأله مورد اعتراض آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم قرار گرفته است. بر اساس طرح شکایات آمریکا از ایران، آن کشور، حتی هزینه‌های دادرسی شامل حق‌الوکاله را هم برداشت می‌کند.

ناگفته هایی جدید از استیضاح وزیر علوم

> به گزارش جهان، ماجرای استیضاح آقای رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حاشیه هایی داشت که پیش از این رسانه‌ای نشده بود. نخست آنکه شب پیش از استیضاح، وزیر، در فراکسیون رهروان ولایت که آقای علی لاریجانی در رأس آن قرار دارد، حاضر شده و آقای کاظم جلالی در آن جلسه به وزیر می‌گوید که این چهار معاون وزیر مورد اعتراض نمایندگان (صدیقی، سمنانیان، میلی منفرد و صادقیان) را عوض کن تا قضیه تمام شود،‌ اما وزیر جواب منفی داده و گفته که وی استعلام کرده و آن‌ها مشکلی ندارند و در فتنه هم نبوده‌اند.

طیف آقای لاریجانی حتی بحث استعفای دو نفر از معاونان وزارت علوم برای نجات وزیر از استیضاح را مطرح کردند، اما نه وزیر زیر بار رفت و نه استیضاح‌کنندگان. نتیجه رأی‌گیری در فراکسیون رهروان هم رأی به استیضاح وزیر بوده، اما آقای لاریجانی از صدور این نظر در قالب بیانیه جلوگیری کرده و گفته که نمایندگان بنا بر تشخیص خودشان عمل کنند. قرار نهایی بر سناریوی حکمیت آقای لاریجانی در سطح مجلس می‌شود و نتیجه همان شد که در صحن مجلس وزیر و برخی نمایندگان با دادن اطلاعات خود به رئیس مجلس خواستار حکمیت او شدند.

گفته شده آقای کاظم جلالی از طرف آقای لاریجانی مأموریت داشته تا در طول مذاکرات مجلس به رایزنی و ارزیابی خود ادامه دهد و سرانجام پس از نقطه نظرات موافقان و مخالفان استیضاح و نظرات وزیر، آقای جلالی به رئیس مجلس اعلام می‌کند که احتمال رأی آوردن استیضاح ۵۰ – ۵۰ است. اینگونه بود که آقای لاریجانی در پایان جلسه آن موضِع حمایت‌گرانه را نسبت به وزیر گرفت و با پیشنهاد تلویحی برکناری دو معاون وزیر، خواستار حفظ او شد که این اظهار نظر برای وی هزینه‌های زیادی داشت.

گفته می شود که آقای لاریجانی در میانه جلسه، کرسی ریاست را برای مذاکره تلفنی با رئیس جمهور ترک کرده است.

خبر دیگر در همین رابطه اینکه آقای حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور، درباره عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح و تبعات عدم حمایت از وزیرش گفته است: آقای روحانی تا شب استیضاح اعتقاد داشت که نیازی به حضورش در جلسه نیست و علاوه بر فعالیت معاونان پارلمانی دولت و وزارتخانه‌ها برای همراه کردن نمایندگان، آقای لاریجانی هم قول داده که مسأله به نفع دولت مدیریت شود. دولتی‌ها بر این گمان بوده‌اند که بدون هزینه کردن از رئیس‌جمهور، قضیه به نفع دولت تمام خواهد شد و اگر چنین شود جریان مقابل ضربه جدی خواهند خورد.

شرط بهزاد نبوی برای لگد زدن به دیوار روحانی

> به گزارش جهان، آقای بهزاد نبوی به تازگی در دیدار با سران دو حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب گفت: برای خروج از انسداد، چاره‌ای جز همراهی با روحانی نداریم و باید تندروهایی که کار تشکیلاتی را قبول ندارند و سلسله‌مراتب را رعایت نمی‌کنند برخورد شود.

وی افزود: با تندروی چیزی دستگیرمان نمی‌شود. بارزترین نمونه مجلس ششم بود که خود من هم بودم و ضربات زیادی خوردیم. باید از گذشته درس بگیریم و تجربه کسب کنیم.

نبوی همچنین اظهار داشت: درست است که دولت خیلی با ما همراه نیست و ما هم می‌دانیم، اما باید تاکتیکی عمل کنیم و با دولت ائتلاف کنیم، چاره‌ای جز همراهی نداریم.

وی در پایان گفت: ما مثل کسی هستیم که زمین خوردیم و برای بلند شدن باید دستمان را به دیواری بگیریم و فعلاً این دیوار روحانی است. باید از جایمان بلند شویم، فعلاً جای پایمان را محکم کنیم و بعد اگر این دیوار مزاحم بود لگد به آن بزنیم. باید اول قوی شویم. حداقل تا انتخابات مجلس باید با احتیاط جلو برویم، اختلافاتمان نباید علنی و رسانه‌ای شود. ما مدت‌ها از فضا دور بوده‌ایم. قرار نیست یک‌شبه، یک‌ساله و حتی دوساله همه‌چیز به حالت قبلی برگردد.

انتشار کتاب های جدید حجت الاسلام سیدحسن خمینی

> به گزارش جهان، حجت الاسلام سید حسن خمینی به کمک یک گروه تحقیقاتی در حال نگارش کتاب‌هایی در حوزه‌های مباحث فقهی، اصولی و دینی است و قرار است تعدادی از این کتاب‌ها تا اوایل مهر امسال منتشر شود. هدف از انتشار این کتاب‌ها آن است که اگر وی بخواهد برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد شود، مستندات پژوهشی و علمی قابل‌ ارائه داشته باشد.

فعال شدن شبکه‌های استانی اصلاحات

> به گزارش جهان، آقای مرتضی مبلغ از مشاوران آقای محمد خاتمی و معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات مسؤول ساماندهی شبکه‌های استانی اصلاحات شده است. در ۲۵ استان کشور شبکه‌های ارتباطی اصلاحات فعال‌ شده و مسؤولان آن‌ها نیز معرفی ‌شده‌اند و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

بازداشت مدیر نفتی احمدی نژاد، نزدیک به زنگنه و شریک بابک زنجانی

> به گزارش جهان، اخیرا آقای «س ج» از مدیران نفتی در ارتباط با پرونده بابک زنجانی بازداشت ‌شده است. وی قبلاً رییس شرکت ملی نفت و از نزدیکان آقای بیژن زنگنه وزیر فعلی نفت است که از دوران آقای احمدی‌نژاد پُست داشته است. ظاهرا این فرد ۶۰۰ میلیون دلار از بانک مرکزی دریافت کرده و آن را به بانک اف. آی. دی مالزی (بانکی که گفته می‌شود متعلق به بابک زنجانی است) با این حساب که چون بانک یاد شده خارج از دایره بانک‌های تحریم شده است، داده تا بتوانند از طریق آن مبادلات مالی داشته باشند و بدهی طلبکاران حوزه نفت را پرداخت کنند. در یک مرحله دیگر هم یک و هشت‌دهم میلیارد دلار نفت به وی می‌دهند تا به فروش برساند و بدهی شرکت‌های دیگر را پرداخت کند و سود خودش را بردارد. نکته قابل ‌تأمل آنکه در ازای این پرداخت‌ها هیچ تضمینی از بابک زنجانی گرفته نشده است. زنجانی هم با بهانه تحریم و اینکه امکان پرداخت ممکن نشد، پولی پرداخت نکرده و مبلغ مذکور به سرجمع بدهی‌های بابک زنجانی اضافه ‌شده است.

کشوری که قرار است داعش به آن حمله کند

> خبرنگار جهان مطلع شد، یکی از برنامه‌های مطرح‌ شده در میان سران گروهك تروریستی داعش حمله به کویت است. علت حمله احتمالی داعش به کویت، وجود اقلیت ۳۵ درصدی شیعه در این کشور عنوان‌ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اگه رای روحانی عاریتی بود رای احمدی نژاد در ۸۸ چی بود؟!
سرور
با اقتدار.
United States
عجببببببببببب!!!
خودش کلی حرفه ها
تایید کن
حمید
اقتداریتی
حالا خوبه آیت الله تون این حرفو زده !!!!! و ما میخندیم :)))))))))))))
نور
رای ملت بود .
مهم رای ریاست شورای شهر بود که بردیم
هورااااااااااا
زهیر
می تنیم به این برد اکتفا کنیم یا از همین شیوه وحدت برای ریاست جمهوری و مجلس استفاده کنیم:)
این اطلاح طلب ها به خودشون هم رحم نمی کنن
علی
یعنی ما باید همه‌ی اینها رو باور کنیم چون خبرنگار شما "کسب اطلاع" کرده؟ یا از منابع آگاه شنیده؟
مجید مجد
United States
نه دادا می تونی تحلیل کنی و تحقیق بعد باور کنی ولی ازت خواهش می کنم چشم و گوش بسته به یاوه گویی های یه مشت وطن فروش از خدا بی خبر که تو بی بی سی و شبکه های آشغالی مثل بی بی سی کار می کنن توجه نکن.
باور نکنی چه میشه؟
به این موضوع فکرکرده ایدکه چراعده ای همچنان به دولت اقای روحانی اویزان هستند؟
طاهرخانی
.... چرا باید یک سری به دنبال منافع این اشخاص باشند.؟؟
مجید مجد
United States
این سوالیه که باید از بعضی ها پرسید
آقای ظریف لبخند فراموش نشه !
علی
این خبرای بعضا داغ رو از کجا مییارید؟؟؟
احتمالا شنود نمیکنید؟؟؟
اینقدر مطلعید که آدم به شک میافته.
انا
سر پیری چه حالی داره ...
روحانی مچکریم
چقدر زیاد نوشتی جهان
زید احمدی
از خدا بترسین و به جان آقای لاریجانی نیفتید. شما با این تفکر زحمت امریکا و وهابیت را کمتر می کنید.
سرور
وی دست از شبه اصولگرا بودن بردارد ارادتمند هاشمی را چه به اصولگرایی.
....
بازم 20
Iran, Islamic Republic of
برد برد است چه يك هيچ چه شش هيچ هردوتاش سه امتياز دارد..
Iran, Islamic Republic of
ندای ایرانیان - عزای اصلاح طلبان
عاریتی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تو استيضاح اخير مهر ه هاي لاريجاني رو شده ديگه نمي تونه به بازي شطرنجش ادامه بده
و باز هم هاشمی...
جلیلیان
Iran, Islamic Republic of
....یعنی چه که رای روحانی عاریتی است این مرد زمانی فریاد تقلب در سال 88 سرداد ، و حال رویکرد مردم به آقای روحانی را به شکل دیگری زیر سوال می برد ؟!!!
جانباز 70% صادقی
Latvia
باسلام سایت جهان نیوز همه جا یا نفوذی یا ...
ای ول جهان اخبار خوبی بود