شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

پایان رایزنی ۲ ساعته ظریف و اشتون

پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب: 369668
امروز (پنجشنبه) در هشتمین روز از مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین و در ادامه رایزنی‌ها به منظور نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌‌ای، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدین منظور به گفت‌وگو نشستند که این نشست بعد از دو ساعت لحظاتی پیش پایان یافت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، معاونان ظریف و اشتون دیروز (چهارشنبه) نیز جمعا هفت ساعت و نیم و در دو نوبت صبح و بعدازظهر در این باره به گفت‌وگو پرداختند.

قرار است بعدازظهر امروز (پنجشنبه) به وقت محلی سید عباس عراقچی،‌مجید تخت روانچی معاونان ظریف، هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در این زمینه به گفت‌وگو بنشینند.

نشست مربوط به نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای روز جمعه ۱۳ تیرماه به ریاست معاونان ظریف و اشتون آغاز و هفت ساعت و نیم به طول انجامید و پس از آن چندین دور رایزنی بین معاونان و همچنین ظریف و اشتون صورت گرفت. البته نشست سه جانبه‌ای نیز با حضور معاونان ظریف و اشتون و ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا در همین راستا برگزار شد.

ششمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ از روز پنجشنبه ۱۲ تیر ماه رسما در وین آغاز شد. تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست ظریف روز چهارشنبه ۱۱ تیر ماه وارد وین شدند و در همان روز رایزنی‌هایی را با برخی از اعضای ۱+۵ از جمله روسیه،‌چین و آمریکا داشتند. ظریف و اشتون در همان روز نشستی یک ساعته داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *