پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲
۴

شورای عالی کار باز هم به نتیجه نرسید/ زمان جلسه بعدی دستمزد

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب: 412461
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: نشست امروز این شورا برای تعیین حداقل مزد سال آینده بی نتیجه به اتمام رسید.
شورای عالی کار باز هم به نتیجه نرسید/ زمان جلسه بعدی دستمزد
به گزارش جهان، ابوالفضل فتح الهی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه نشست امروز شورای عالی کار بدون نتیجه به پایان رسید گفت: قرار است جلسه بعدی در یکشنبه آینده برگزار شود.

نماینده گارگران در شورای عالی کار اظهارداشت: متاسفانه مذاکرات امروز نتوانست به نتیجه ای برسد؛ از اینرو در هفته آینده باید گفتگوها ادامه یابد.

گفتنی است، امروز شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت؛ همچنین وزیر کار و معاونین وزرای اقتصاد و صنعت از ساعت ۱۰ صبح به مدت ۷ ساعت گفتگو و رایزنی داشتند که در نهایت نیز مذاکرات به جایی نرسید و ربیعی نتوانست توافق کارگران و کارفرمایان برای میزان افزایش دستمزدهای سال آینده را جلب کند.

مهم ترین سناریوهای مطرح شده از سوی دولت برای افزایش حداقل مزد سال آینده ۱۵ تا ۱۷ درصد بود که مورد موافقت نمایندگان کارفرمایان قرار گرفته بود. از سویی نمایندگان کارگران به دنبال تصویب بسته ای با شرایط جبران کسری حقوق و دستمزد سال گذشته و امسال کارگران تا مبلغ ۳۶۰ هزارتومان بوده اند.

بنابراین آنچه که تا به امروز درباره بسته جدید مزدی مشمولان قانون کار قابل ذکر است افزایش حق مسکن از ۲۰ به ۴۰ هزارتومان از ابتدای سال آینده، افزایش پایه سنواتی روزانه از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان است.

همچنین این احتمال وجود دارد که با افزایش نهایتا تا ۱۲۷ هزارتومانی حداقل مزد سال آینده، حق بن نقدی نیز از ۸۰ هزارتومان به ۱۰۰ هزارتومان برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدایا خودت یه رحمی به این کارگر ها کن کسی تو این مملکت به فکر مانیست با 15 درصد افزایش یعنی معیشت کارگران حل میشه ؟ با حقوق حدود 700 هزار میشه زندگی کرد ؟ 12 میلیون کارگر ضرب در هر خانوار حدود 3 نفر میشه 36 ملیون نفر جمعیت ایران کارگر یعنی اینکه نصف جمعیت کار می کنن بقیه راه میرن میخورند!!!!!!!!!!!! عدالت علی کجاستتتتتتتتت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارگران بازنشسته تامین اجتماعی چه می شوند؟
كارگر
آقايان توجه داشته باشند كه كارگران ديگر چيزي براي از دست دادن ندارند و در طول چند سال هرآنچه را كه رشته بوده اند پنبه شده است و ديگر ......!!!!!!!!!!!!!!!!!
باز خدا شانس بده به کارگران ما که امسال کارگر بودیم اما سال اینده تغییر شغل داده و بیکار می شویم