جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۲
بیانیه دانشجویان بورسیه در رابطه با اظهارات رهبر انقلاب:

واکنش وزارت علوم به انتقادات رهبر انقلاب در موضوع بورسیه‌ها چه خواهد بود؟

دولت در معرض آزمون ولایت پذیری
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 432063
قوه قضاییه و شورای انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و ‌بسیج اساتید باید بطور قاطع مطالبات مقام معظم رهبری را از وزارت علوم پیگیری و در صورت اهمال و یا ادامه روند بی تدبیری و بد اخلاقی و قانون شکنی به شدت برخورد نمایند و نگذارند مطالبات امام و رهبر انقلاب اسلامی بر زمین مانده و این فتنه گران لانه کرده در وزارت علوم باز در فکر و سودای فتنه ای دیگر باشند.
واکنش وزارت علوم به انتقادات رهبر انقلاب در موضوع بورسیه‌ها چه خواهد بود؟
گروه سیاست جهان نيوز: آزمون ولایت پذیری هر سال و هر روز برگزار میشود؛ کوچک و بزرگ نمی شناسد ورفوزگان آن هم اعلام میشود و جایگاه و مقام هم نمیشناسد. گروههای سیاسی در زمانها و شرایط مختلف مورد امتحان ولایت پذیری قرار میگیرند همان گروههایی که درگفتار دم از ولایت میزنند و در در مرحله عمل گاهی لنگ میزند، رفوزه میشوند.

این آزمون نه نخست وزیر امام(ره) می شناسد، نه نمایندگان مجلس ششم، نه رئیس دولت نهم و دهم و نه خواص فتنه گردرسال ۸۸. اما اصل قضیه این مقال به ماجرای تلخ بورسیه ها برمیگردد.

ماهها گذشت سالی شد و دوباره سالی دیگر گذشت وشد دومین سال. عده ای بالغ بر سه هزار نفر از فرزندان این مرز و بوم را به دلایل واهی و سیاسی لغو بورس کردند در رسانه های خود جار زدند که آی گرفتیم بیایید ببینید! به همین قانع نشدند در وزارت علوم فردی را تطمیع نمودند که این اسامی را در رسانه ها انتشار دهد کسی نگفت؛ آقایان محترم اینجا ایران ام القرای جهان اسلام است چرا با آبروی مردم بازی می کنید؟! آنهم در دولت تدبیر و امید و اخلاق و ادب.

بورسیه ها که مفر و پناهگاهی جز قوه قضاییه نداشته اند، با دلی امیدوار و خیالی خام به سرزمین قاض الاقضات پناه برده اند اما دیوان جوابی خلاف قانون و شرع داد و گفت من صلاحیت ورود به این پرونده را ندارم. دلیل خود را مصوبه مخوف ، غیر شرعی و غیر قانونی ۶۳۰شورای انقلاب فرهنگی اعلام نمود هر چند دیوان بی انصافی کرد زیرا تا قبل از این پرونده بورسیه، بدون هیچ مشکلی به همه پرونده های آموزش عالی رسیدگی میکرد و به آن مصوبه توجهی نمی کرد و به عبارتی آن مصوبه در دیوان محلی از اعراب نداشت اما ناخودآگاه این مصوبه ارزش پیدا کرد و همان شد بلای جان دانشجویان بورسیه ها و مدینه فاضله فتنه گران در وزارت علوم.

در این مدت دو ساله انواع و اقسام تهمت ها نثار دانشجویان بورسیه شد و از قبل این فشارهای روحی و روانی خسارتهای سنگینی به دانشجویان و خانواده های آنها وارد آمد. دریغ از ذره ای انصاف برای کسانی که قانونا وشرعا و از باب تکلیف باید به این ستمدیده گان پناه میدادند از قبیل: (قوه قضاییه، بعضی از نمایندگان شاخص اصولگرا، ریس مجلس شورای اسلامی، نهاد رهبری در دانشگاها و بالاخص شورای انقلاب فرهنگی یعنی مسبب همه بدبختی های دانشجویان بورسیه) ولی الحق و الا نصاف باید دست مریزاد گفت به کمیسیون اصل ۹۰ بخصوص ریاست محترم این کمیسیون جناب آقای پورمختار و تعدادی از اعضای کمیسیون محترم آموزش بخصوص جناب آقایان دکتر زارعی و حجه الاسلام نبویان.

تا اینجا از درهای بسته غربت تحمیل شده و فضای تاریک گفتیم. همه اینها برما گذشت و اما سخت گذشت. مانند زمستان در صحرای یخ زده و آنجا یاد شعر اخوان ثالث می افتادیم چه زیبا می گفت: هوا بس ناجوانمردانه سرد است، آي دمت گرم و سرت خوش باد سلامم را تو پاسخ گوي، در بگشاي منم من، ميهمان هر شبت، سنگ تيپاخورده ي رنجورمنم، نه از رومم، نه از زنگم، همان بيرنگ بيرنگم، بيا بگشاي در، بگشاي، دلتنگم.

گاهی با خودمان میگفتیم این شاعر بزرگ حرف دل ما را میزد بخصوص به اینجای شعر که میرسی: سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت، هوا دلگير، درها بسته، سرها در گريبان، دستها پنهان، نفسها ابر، دلها خسته و غمگين، سقف آسمان كوتاه، غبار آلوده مهر وماه، زمستان است.

در آن فضای سنگین سراغ بعضی از مسئولین که میرفتیم وقتی گاهی بیرونمان میکردند و یا جوابمان رانمیدادند بعضی از جملات دیگر شعر اخوان ثالث روی مغزمان رژه میرفت و باخود مرور میکردیم: سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت، سرها در گريبان است، كسي سر بر نيارد كرد پاسخ گفتن و ديدار ياران را، نگه جزپيش پا را ديد، نتواند، كه ره تاريك و لغزان است ‌و گر دست محبت سوي كسي يازي، به اكراه آورد دست از بغل بيرون، كه سرما سخت سوزان است.

و اما این حکایت تلخ ما بود که گذشت. روزها گذشت ماه رمضان ماه ضیافت الهی فرارسید همه دنبال تقویم دیدارهای مقام معظم رهبری می گشتیم تا راهی برای تظلم خواهی به محضرشان پیدا کنیم. گذشت روزها و ساعتها ما دنبال راهی برای اظهار این همه ظلم بودیم. اما غافل از آنکه رهبر و مقتدای ما خود بر امور کاملا مسلط بود.

قصه آن شب برای ۳۰۰۰دانشجو و خانواده های آنها قصه ای فراموش نشدنی بود. از ظلمها و بی تدبیرها گفتند از بی قانونی و بداخلاقی ها گفتند و گفتند(توبه فرمایان، چرا خود توبه کمتر میکنند) و آنجا بود که گفتیم لعنت برتمام واژهای بورسیه! و ما ادراک ما البورسیه.

و آنجا بود زخمهای دوساله التیام پیدا کرده اند. آنجا بود که باخودمان میگفتیم خدایا این مقتدا و رهبر را تا حکومت قائم ال محمد بر جهان اسلام حفظ کن و باخودمان زمزمه میکردیم خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ماست. و اما این بیانات شیوا و صریح رهبر معظم انقلاب در مورد بورسیه یک حکم حکومتی و دستور ولایی است.

آشکارا و از تریبون عمومی دستور عموی خود را صادر نمود و دولت تدبیر وامید را در آزمون ولایت پذیری قرار داد. و این سوال را به ذهن متبادر می کند. آیا دولت تدبیر وامید بالاخص وزیر علوم از این آزمون سربلند بیرون می آید؟ هرچند خبرهای خوبی به گوش نمی رسد زیرا معاون پارلمانی وزارت علوم در مقابل حرف صریح رهبر معظم انقلاب با بی تدبیری و فارغ داشتن اندکی بصیرت سیاسی و دینی جواب میدهد و مشخص میکند که این قضیه بورسیه توسط چه کسانی هدایت ومدیریت می شد. و در درون وزارت علوم در مقابل این مطالبات رهبری واکنش خوبی نداشته است، حتی دریغ از یک پیام در پاسخ به بیانات مقام معظم رهبری که در واقع منشور راهبردی برای پیشرفت علمی کشور بوده است و این نشان میدهد در مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، و معاون روابط عمومی آن وزارتخانه چه خبر است.

هرچند در راهروهای وزارت علوم خبر میرسد معاون پارلمانی جناب قیداری و معاون سازمان دانشجویان درحال برکناری هستند اما این پاک کردن صورت مسئله و به عبارتی آدرس غلط دادن است. زیرا تمام بی تدبیرهای و حواشی سیاسی در این دو سال اخیر از گروهای سیاسی تندرو شارکت در بیرون از وزارت علوم تهیه و توسط عبدالحسین فریدون مدیرکل حوزه وزارتی در وزارت علوم اجرایی می شود و به عبارتی ایشان وزیر درسایه است و دکتر فرهادی اختیارتی در وزارت علوم ندارد. لذا زمانی این حاشیه های سیاسی از وزارت علوم رخت بر می بندد که ایشان یعنی جناب فریدون از وزارت علوم اخراج شود تا هم فرهادی اختیارت سلب شده را بدست آورد و هم حاشیه ها از وزارت علوم جدا شود و شاهد پیشرفت علمی در کشور باشیم.

باید دید و به انتظار نشست که آیا دولت تدبیر و امید در آزمون ولایت پذیری یعنی همان عمل به مطالبات مقام معظم رهبری نمره قبولی خواهد گرفت یا خیر؟ و در دیگر سو، قوه قضاییه و شورای انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و ‌بسیج اساتید باید بطور قاطع مطالبات مقام معظم رهبری را از وزارت علوم پیگیری و در صورت اهمال و یا ادامه روند بی تدبیری و بد اخلاقی و قانون شکنی به شدت برخورد نمایند و نگذارند مطالبات امام و رهبر انقلاب اسلامی بر زمین مانده و این فتنه گران لانه کرده در وزارت علوم باز در فکر و سودای فتنه ای دیگر باشند.

بیانیه جمعی از دانشجویان بورسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیدوارم که دیگه از این جا پاشون رو فراتر نذارن و طبق ضوابط عمل کنن و همون جور که شواهد نشون میده، اکثریت قریب به اتفاق این عزیزان که مشکلی نداشتن بتونن به درسشون ادامه بدن.
سامان
کسی که معدلش ١٢ هست کجاش نخبس. ب...
بورس داخل با عدم نیاز
شما فعلا اول راهید،...
Australia
با سلام
این که این دانشجوها مدت زیادی درگیر این سیاسی کاری ها و جناح بازی های حضرات شدن، بسیار آزار دهنده ست.
کاش که قصه رو همین جا تموم کنن و بذارن که این بندگان خدا به تحصیلشون برگردن و جوونی و عمر و وقت و هزینه شون بیشتر تلف نشه...
پ ن پ
سلام
من و همسرم هر رو دانشجوی دکترای یکی از دانشگاه ها هستیم. سه سال از شروع تحصیلمون میگذره. توی این مدت بلایی نبوده که بر سر همسرم نیارن. ایشون مدال طلای المپیاد ریاضی داره. و هم چنین داخل چندتا المپیاد دیگه مقام داشته. کل سه سال ما از ل۸ صبح تا ۹ شب دانشگاه بودیم. بعد سه سال توی آزمون جامع ردش کردن. به ناحق و از سر لج و لج بازی. که چرا ما گفتیم باید ۱۲ تا درس رو دقت کنید دوازده تا رو برای امتحان جامع امتحان بدید اعتراض کردید!
حالا بعد تلف شدن سه سال عمر ما رفتیم دیوان عدالت شکایت کنیم میکن طبق مصوبه شورا باید برید وزارت علوم. اون هم که فقط شکایت مارو پاراف میکنه برای رییس دانشگاه
آخه این چه عدالتیه که مرجع ظلم خودش مرجع رسیدگی به شکایات باشه؟
ما داریم میریم خارج از کشور. ولی یسوال ذهن منو مشغول کرده.
چی میشه که ما از بهترین دانشگاه های اروپا در عرض یک سال با بهترین شهریه بورس گرفتیم ولی سه سال تو دانشگاه های مملکت خودمون جون کندیم آخرشم حتی به شکایتمون هم رسیدگی نمیشه.
حالا حقوق دادن به دانشجوی دکترا رو نخواستیم.ما توی این سه سال بخاطر لج بازی های استادمون حتی سرکار هم نرفتیم
حالا رهبوی به داد شما رسید ما چه کنیم.
ولی تو این مملکت اگه یمرد دیده باشم رهبر انقلابه. ما داریم برای مهر میریم و شاید بازگشتی هم نداشته باشیم ولی همیشه دعاگوی رهبرمون هستیم
دانشجوی بورسیه
سلام خواهر و برادرم
من هم دانشجوی بورسیه هستم. مسئولین بی تقوای وزارت علوم اسم من رو در رسانه ها منتشر کردند و گفتن بورسیه غیرقانونی اما تا الان حداقل سه بار پروندم بررسی شده و غیرقانونی بودن اثبات نشده و دارم در ایران ادامه تحصیل میدم. این ظلم ها روزی از بین میره و اون روز دیر هنگام نیست. من همه رو به خدا واگذار کردم و آنقدر دلم گرفته از اینا که مطمئن هستم اه من و امثال من اینا رو خواهد گرفت. متاسفم تو حکومت اسلامی بی عدالتی به این اشکاری رو چشم پوشی می کنن و کسی پیگیری نمی کنه و خود اقا باید بیاد وسط هزینه بشه تا کسی به حق ماها رسیدگی کنه.
یه درخواست از شما دارم. توروخدا این کشور رو راحت ول نکنید برید. باید بمونیم و کشور رو بسازیم و این عناصر بیگانه با انقلاب اسلامی رو ریشه کن کنیم. شاید بگید حرفم کلیشه ای هست اما از ته دل هست. زندگی با این شرایط سختی داره اما برای رضای خدا و شادی دل رهبری تحمل کنیم. من زن و بچه دارم و اینده ای مبهم در انتظارم هست اما توکلم به خداست و مطمئن هستم کمکم می کنه انشائ الله
یا علی
Iran, Islamic Republic of
فدای رهبر
باید پرونده ف...بررسی شود.
احمد
همینها هستند که آبروی بورسیه ها رو ظالمانه بردند و از آن طرف گفتند اینهمه دکتر میخوایم چیکار و در خلوت خویش در سال ۹۳ به یکباره مجوز پذیرش هفت برابری در مقطع دکترا رو به دانشگاه آزاد دادند!! آیا این بچه هایی که بورس شدند صلاحیت تدریس و تحصیل در مقطع دکترا رو ندارند یا کسانی که سال ۹۳ دانشگاه آزاد فارغ از هر قانون و به صورت کاملا آزاد و خود جوش پذیرش شدند؟ آقای روحانی و آقای فرهادی جواب خدا رو چه خواهید داد؟ ما از قوه مقننه که به حق سنگ تمام گذاشتند و از قوه قضاییه خواهش میکنیم هر چه سریعتر بساط این سیاسی کاریها که جز سرافکندگی برای ایران اسلامیمان و دانشگاههایمان ندارد برچینند و نگذارند کسانی که با درصدهای منفی در سال ۹۳ در دانشگاه آزاد پذیرش شدند ( همانند اون چند نفری که به صورت غیر قانونی بورس شدند) به جمع اساتید دانشگاه که قرار است فرزندانمان در آن تحصیل کنند رو بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
آقا قضیه از این قراره که توی سالیان گذشته دولتهای اقایون همیشه یک مشت آقازاده ای که پشیزی به انقلاب معتقد نبودند بورسیه میشدند و بعد هم یا خارج از کشور می ماندند و یا اگر هم داخل کشور بودند همراه فتنه گران بودند و در حوادثی مثل فتنه 88 همراه و یاور حضرات میشدند. توی این چند سال دولت انقلابی گذشته درواقع یکسری نیرویهای نخبه و انقلابی بورسیه شدند که اتفاقا براساس شایستگی های علمی آنها بود وقتی دولت دروغگویان روی کار آمد دید که ای داد بیداد که قراره چند سال آینده اساتید دانشگاهها را یکسری جوان نخبه و انقلابی تشکیل بدهند این بود که گفت بورسیه های غیر قانونی. به این واژه دقت کنید:« بورسیه های غیر قانونی» مثل واژه « تقلب شده»
Finland
... چرا سیاسی می کنی قضیه را ....
بنظرم انقلاب اسلامی خوب وعالی است اما از زمانی که سهمیه های الکی دادند وباعلم بازی کردن ارزش علم پایین امد باید سهمیه ها وبورسیه های الکی را حذف وازروی ازمونهای علمی و افراد باسوادتر را انتخاب وکارهای اجرایی کشور بدست افراد باسواد بیفتد همین سهمیه ها باعث شد هزاران نفر از راه حقه بازی ودروغ سهمیه های الکی بگیرند البته جایگاه خانواده های معظم شدا و...محفوظ