چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۸
۱۵
همزمان با سخنان گستاخانه علیه ایران؛

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به غربزده‌های داخلی

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 391555
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی گستاخانه ایران را "عامل ناآرامی در بسیاری از کشورهای منطقه" معرفی کرد و در واکنش به کسانی که "احساس نزدیکی آمریکا و ایران" را مطرح می کنند، گفت: چنین احساسی غلط است.
پاسخ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به غربزده‌های داخلی
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جاشوا بیکر» سخنگوی عربی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در دیداری با روزنامه‌نگاران لبنانی به سوالاتی درباره اقدامات کنونی این کشور به همراه متحدانش در خاورمیانه و جهان پاسخ گفت. با اینکه وی اعلام کرد که کشورش عصای جادوئی در اختیار ندارد تا به ادعای وی همه مشکلات را حل کند اما این سخن مانع از پرسیدن سوال‌هایی که گاه به حد اتهام رسید، نشد.

بنا به گزارش وبگاه خبری «النشره» لبنان، بیکر در هنگام سخن از اوضاع سوریه و عراق، دریافت که ناگزیر است از دیدگاه کشورش در مورد رابطه با مسائل منطقه و توافق احتمالی با ایران دفاع کند. بویژه پس از آنکه نگرانی‌هایی از طرف برخی از کشورهای عربی متحد آمریکا درباره احتمال توافق واشنگتن با تهران و تحمیل مسئولیت اوضاع فعلی در منطقه (به آمریکا) به دلیل عدم مداخله مستقیم در مسئله سوریه به وی اعلام شده بود.

ایران


بیکر در ادامه درباره ایران گفت که نگرانی‌های برخی کشورهای منطقه بویژه درباره توافق احتمالی آمریکا با ایران [در موضوع هسته‌ای] را درک می‌کند «اما تاکید می‌کنم که هیچ معامله‌ای با ایران وجود ندارد».

او ادعا کرد که ایران در حالی در منطقه است که تمامی دولت‌های همسایه آن موافق تحریم اقتصادی‌اش هستند، تحریمی که اقتصاد ایران کاملا نابود کرد و تاثیری بسیار در بازگشتش به مذاکرات ۵+۱ داشت.

وی افزود: من میدانم که احساسی وجود دارد که ایران و آمریکا به هم نزدیک شده‌اند اما این نادرست است. ما می‌دانیم که تهران عامل ناآرامی‌های بسیاری در میان دولت‌های منطقه شده است اما ما این کشور را از رسیدن به سلاح هسته‌ای بازداشتیم. هیچ ارتباطی میان رفتارهای ایران در منطقه و توافق هسته‌اش وجود ندارد.

عراق


بیکر در پاسخ به سوالی که عدم آگاهی آمریکا از حمله داعش به موصل و خطر آن بر استقلال عراق را رد می‌کرد، گفت: اطلاعات آمریکا می‌دانست که داعش خطرناک است اما آیا این همه مشکلات منطقه را حل خواهد کرد؟. وی سپس به این مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت که دلیل آن به عناصر موجود و سیاست اشتباه از طرف حکومت‌ها برمی‌گردد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت که اختلاف بسیاری میان روش «باراک اوباما» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و «جرج بوش» رئیس‌جمهور اسبق وجود دارد و وی اعتقاد دارد که کشورش در اقدام برای مبارزه با تروریسم تاخیر نکرده است. وی گفت: ما در راه درست هستیم. ارتش عراق در حال پیشروی است و فشار بر داعش وجود دارد و بسیاری از فرماندهان داعش در حملات کشته شده‌اند.

سوریه


بیکر در این جلسه بعد از آنکه گفت نیروی ائتلاف آمریکا در عراق بر نیروی زمینی عراق تکیه می‌کند، در خصوص سوریه گفت که مشکل اساسی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش [مبارزه] در سوریه است به ویژه اینکه ائتلاف در سوریه متحدانی ندارد که آمریکا بتواند برای مبارزه با داعش بر آن تکیه کند. وی سپس این موضوع را سخت‌ترین بخش یک استراتژی توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در ادامه به تجربه نظامی این کشور در عراق اشاره کرد و گفت که آمریکا خواستار مداخله نظامی مستقیم در سوریه نیست و تجریه عراق نشان داده که حل اوضاع بحرانی فعلی با وحدت بین‌الملل و تلاش‌های بین‌المللی ممکن می‌شود و یک حرکت فردی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
با با چیز فهم شدید یا نه /هی خودتونو بچسبونید به آمریکا آخرشم اینه
علیرضا
(احساس نزدیکی ایران وامریکا غلط است) رو درست گفته چون ایران با یک جنایتکار هیچ وجه اشتراکی نداره
Norway
....این دزدان بین المللی میبرد ؟
Germany
به سخنگوی عزیز و محترم کشور رویاها و بزرگترین ابر قدرت جهان که اقتصاد ما را فلج کرد و ما را به مذاکره برگرداند عرض می کنم (به قول خودتون)
Shut up
ما جایی نرفته بودیم که برگردیم. فقط رویکردمون از عزت فاصله گرفت که اونم به مدد تحلیل غلط بعضی از دوستان و "اشتباه جدی در محاسبات" برای شما حاصل شد و امتیازاتی دادیم بدون اینکه هیچ امتیاز واقعی بگیریم.
ما بازی برده رو با گل به خودی مساوی کردیم.
همشهری
....هم با این موافقه پیش خودش می گفت: این ملت با غیرت و وطن پرست نبودن ... چی میشد ... زودی میپریدیم تو بغل آمریکا و دست و پاشو ماچ میکردیم ... همه ی مشکلات آقای اوباما حل میشد ... جایزه صلح نوبل میگرفتیم ... ماشین شورلت سوار میشدیم ... تعطیلات با بروبچ با پرواز مستقیم میرفتیم آمریکا ... !!! " خلاصه ... شتر در خواب بیند پنبه دانه ....
....ملت ایران جواب یاوه گویی های شما رو با نابودی رژیم حرامزاده و جعلی اسراییل خواهد داد .
خوش به حال آقای روحانی! تحویل بگیره دارن چی میگن
وحید
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان طرفدار آقای دکتر روحانی میگم نگرانی آمریکا بحقه واین رفتاردوستان آمریکایی مابدور ازتعاملات سیاسی دوطرفه ودر اخر دست همه آنها رامیبوسیم
توفیقی از قزوین /مرگ بر امریکا
مردیم از این دست بوسی و حقارت بعضی ها
رییس جمهور برخی از طرفدارانش اینطوری هستند انوقت به منتقدانش می گوید ترسو!!!!
Iran, Islamic Republic of
لیاقت شما همون جهنمه مخرب
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله یه روزی تفکرات جمهوری اسلامی ایران در بین مردم شما بیشتر نفوذ خواهد کرد و شما هم توسط مردمتان ساقط خواهید شد.
فان حزب الله هم الغالبون
مژده مژده
سیاست اعتدال جواب داد چون در زمان سیاستهای افراطی اصلاح طلبان ما از طرف امریکای خبیث "محورت شرارت" لقب گرفتیم اما در زمان اعتدال "عامل ناآرامی در بسیاری از کشورهای منطقه" و این یعنی امریکا هم رو به اعتدال آورد. این یعنی پیشرفت!!!
خخخخخخخخ
تحقیر ملت بزرگ ایران و دیگر هیچ
ایرونی
به قول بروبچ راستگویان:
این حرفا واسه امریکاییا مصرف داخلی داره!!
غرب زده های داخلی و شیفتگان امریکا از خواب غفلت بیدار بشوید که فردا دیر است .