پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

امضاء توافقنامه بین پدافند غیرعامل و مپنا

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 431451
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراهی تنی چند از معاونین این سازمان از کارخانجات گروه مپنا بازدید کرد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراهی تنی چند از معاونین این سازمان از کارخانجات گروه مپنا بازدید کرد.

در این دیدار که رئیس و مسئولین گروه مپنا حضور داشتند، سردار جلالی گفت: یکی از حوزه‌های بسیار ارزشمندی که عملی بودن صحبت حضرت امام که فرمودند «ما می توانیم» را تحقق، تولید و اجرا کردند، گروه مپنا است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه گفت: از آنجایی که ما در موضوع پدافند غیرعامل یک سازمان حاکمیتی هستیم باید تهدیدات را در حوزه های مختلف بر کشور پیش بینی کرده و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری اقدامات و رویکردهایی را دنبال کرده، اثر تهدید را بر کشور صفر کنیم.

وی تصریح کرد: حرکت بعد، هدایت دستگاه‌های اجرایی کشور به سمتی است که بتوانیم کشور را مصون سازی کرده اثر آسیب پذیری را کاهش دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار داشت: طی بازدیدی که از مپنا داشتیم نسبت به گذشته رشد بسیار خوبی داشته، البته در بعضی حوزه‌ها هنوز نیاز به تکمیل دارد ولی به نظر می‌رسد که هم سرمایه گذاری خیلی خوبی انجام شده و هم رشد بسیار خوبی داشته است.

وی گفت: سازمان پدافند غیر عامل و گروه مپنا می توانند در مواردی مکمل یکدیگر باشند، مثلا سازمان در حوزه صنعت سایبری تلاش کرده یک کارکرد حاکمیتی در حمایت از محصولات داخلی ایجاد کند، دادن پروانه ایمنی و امنیت به محصولات داخلی، همچنین الزامات و کنترل در جهت عدم استفاده از محصولات خارجی در بخش هایی از حوزه های حیاتی و حساس و مهم کشور انجام گرفته است.

جلالی ادامه داد: در مواردی که سطح خطر بالا می‌رود طبیعتا در محصولات، عیار بومی آن نیز باید رشد کند، ضمن اینکه باید بومی باشد، از نظر امنیت و پایداری در برابر تهدیدات نیز پاسخگو باشد، این کارکرد در چند بخش تقسیم می شود. بخش اول محصولات حوزه برق است مثل ژنراتورها که علی القاعده بنا به اهمیت نیروگاه شامل بحث مربوط به عدم بکارگیری محصولات خارجی می شود، در مباحث سایبری، حمایت از صنعت سایبری و تولید محصولات بومی یکی از راهبردهای جدی سازمان بوده و چندین سال است که در حال پیگیری هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان محصولاتی را تولید کرده تا مرحله آزمایشگاهی و دانشگاهی پیشرفت می‌کند، زمانی که می خواهد به مرحله صنعتی برسد، موضوع بازاریابی، صنعتی شدن تولید مکرر مطرح می شود که از ظرفیت شرکت های دانش بنیان خارج است.

وی در پایان ادامه داد: در صورت موافقت، محصولات را احصاء کرده، چند محصول استراتژیک را برابر توافقنامه‌ای و طی یک لایه حمایتی، سیاست گذاری و برنامه ریزی به امضاء رسانده تا در این بخش نقش محوری و مادر در حوزه سایبری اجرا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *