جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۸

توطئه در خاندان آل سعود؛ جنگ توئیتری شاهزاده‌ها

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 396956
فعالیت‌های اخیر شاهزادگان سعودی در توئیتر حاکی است که میزان تنش‌های خاندان آل سعود و درگیری‌های داخلی آنها بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.
توطئه در خاندان آل سعود؛ جنگ توئیتری شاهزاده‌ها
به گزارش جهان به نقل از فارس، کاربر عربستانی معروف «مجتهد» در حساب توئیتر خود با اشاره به توئیت اخیر یکی از شاهزادگان سعودی از افزایش تنش در خاندان آل سعود خبر داد.

«خالد بن طلال» پسر سوم «طلال بن عبدالعزیز آل سعود» برادر «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در توئیتری که منتشر کرده نسبت به ظلم، خوار کردن و توهین (در عربستان) هشدار داده و گفته است که این مسائل کینه به بار می‌آورد و این مسئله ممکن است به انفجاری منجر شود که پایان خوشی ندارد.

اما خالد اشاره نکرد که چه کسی این انفجار را و علیه چه کسی به وجود می‌آورد.

خالد بن طلال ضمن نقل حدیثی از پیامبر اسلام -صلی‌الله‌علیه‌وآله- برای پیشگری از وقوع چنین حادثه‌ای گفت باید به دنبال راهکار‌های فوری بود و مشکلات (داخلی عربستان) را به صورت ریشه‌ای حل و فصل کرد.

مجتهد در واکنش به این توئیت، این پرسش را مطرح کرد که خالد بن طلال با این اظهار نظر به دنبال چه چیزی است و از کدام انفجار سخن می‌گوید؛ از انفجار خاندان آل سعود علیه شخص پادشاه و «خالد التویجری» رئیس دیوان پادشاهی او، یا انفجار مردم علیه خاندان آل سعود؟

توطئه علیه رئیس دیوان پادشاهی


این اولین بار نیست که خالد بن طلال با تویئت‌های خود در توئیتر به دنبال تخریب چهره رئیس دیوان پادشاهی عربستان است.

وی پیش از این نیز در راستای نگرانی‌های دیگر اعضای خاندان آل سعود از قدرت گرفتن التویجری، در توئیتر از او انتقاد کرده بود.

سعود بن سیف النصر دیگر شاهزاده سعودی است که به صورت آشکار در توئیتر التویجری را به فساد متهم کرده است. طلال بن عبدالعزیز پدر شاهزاده خالد که موسس سازمان «شاهزادگان آزاده» است بارها به سیستم حکومت داری خاندان اعتراض کرده و خواستار سلطنت مشروطه شده است.

درخواست‌های مکرر طلال بن عبدالعزیز منجر شد که گذرنامه دیپلماتیک وی در یکی از سفرهایش به مصر به وسیله «ملک سعود» پادشاه وقت عربستان لغو شود و وی اجازه بازگشت به عربستان را نداشته باشد.

طلال بن عبدالعزیز هجدهمین پسر ملک عبدالعزیز موسس خاندان آل سعود در عهد ملک فیصل به شرط عدم دخالت در امور سیاسی اجازه بازگشت به عربستان پیدا کرده بود.

یکی از اظهار نظرهای اخیر وی در جریان انتخاب مقرن بن عبدالعزیز سی و پنجمین پسر موسس خاندان آل سعود به عنوان جانشین ولی‌عهد در تویئتر منتشر شد.

طلال بن عبدالعزیز برادر ناتنی مقرن در صفحه توئیتر خود گفته بود، پیامی از مقرن دریافت کرده که از او در قبال تبریکی که به مناسبت انتخابش به عنوان ولی ولی‌عهد ارسال کرده تشکر کرده است.

طلال در این توئیت گفته بود که هرگز به مقرن یا فرد دیگر برای چنین انتخابی تبریک نگفته و موضعش نسبت به این موضوع که تفرقه را در میان خاندان پادشاهی بیشتر می‌کند روشن و واضح است.

خشم و کینه همه پسران ملک سعود


این میزان خشم، کینه و برادرکشی‌های فرزندان موسس آل سعود در یک شب و یک روز ایجاد نشده؛ این مسأله واکنش دیرهنگام رشته‌ای از بحران‌هایی‌است که در نتیجه نبود چارچوب و قانون مدونی برای انتقال قدرت و انتخاب ولی‌عهد در عربستان ایجاد شده است.

اغلب عربستانی‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به خوبی می‌دانند که خشم خاندان آل سعود از قدرت یافتن التویجری هیچ ربطی به اجرای قانون یا تحقق خواسته‌های مردم این کشور ندارد؛ این خشم در نتیجه تغییر شرایط دیوان پادشاهی و نبود امکان حیف و میل کردن‌های قدیم برای شاهزادگان سعودی است.

این واقعیت که التویجری خون پادشاهی ندارد اما توانسته در جایگاه‌های ارشد سیاسی ظاهر شود و بر خلاف دیگر رؤسای دیوان پادشاهی عربستان که اجراکننده دستورات بیش نبوده‌اند با هوش و ذکاوت خود توانسته به پادشاه عربستان نزدیک شده و اعتماد بی حد و حصر وی را جلب کند شاهزادگان سعودی را خشمگین کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهردادبابصیرت
خداوند آل سعود خبیث احمق و خون آشام را نابودکندبه حق محمد و آل محمد
حسین
انشاءالله انفجار پالایشگاه های آل سعود و یکی از نشانه و علامات ظهور که بیان شده است از سرزمین حجاز دود غلیظی به هوا متصاعد می شود را گفته است. خودشون هم دارند ناخواسته مقدمات ظهور را فراهم می کنند. انشاءالله
سهی سرایانی
سلام : انشاء الله بزودی وعده خدا تحقق خواهد یافت « که ما مستعضفین را بر مستکبرین امام قرار خواهیم داد » لذا بزودی زود طومار آل سعود خاتمه خواهد یافت و وعده خداوند محقق خواهد شد . انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
انفجار عليه ال سقوط
Iran, Islamic Republic of
انشالله به زودی خاندان آل سعود نابود بشوند و یک دنیا به راحتی نفس بکشند....
نیماراسخ
خاندان آل سعود هم از آن حرفهاست ؛ مثل سنگ حجرالاسود....
سمیرا
خدا لعنت کند آل سعود را که آبشخورهمه بدبختی های دنیای اسلام اند
محسن
لعنت خدا برآل سعود