پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

بیشترین زکات اهل سنت از کدام استان بود؟

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 376255
۲۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور با همکاری همه مردم جمع‌آوری شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین نبی‌لو صبح امروز در چهارمین روز از گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان که توسط دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان سمنان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه سمنان و نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با موضوع نقش ائمه جمعه در ترویج زکات در جامعه آغاز به کار کرد، پیرامون جمع‌آوری زکات در کشور توضیحاتی ارائه داد.

وی اظهار داشت: با اخذ نظرات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید به طور دوره‌ای توانستیم این دیدگاه‌ها را به ضوابط و مقررات تبدیل کنیم و بالطبع دبیرخانه ملزم به اجرای آنها شد.

رئیس شورای زکات کشور افزود: با بررسی ۲ هزار و ۷۰۰ صفحه مستندات جمع‌آوری شده که خلاصه آنها در دو صفحه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، این قوانین به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس شد.

نبی‌لو ادامه داد: مقام رهبری فرمودند که مسئول جمع‌آوری زکات کمیته امداد باشد و کمیته امداد به نیابت از طرف من زیر نظر نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها نسبت به جمع‌آوری زکات اقدام کند و رئیس شورای زکات در هر استان، نماینده ولی فقیه در استان است.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب، پس از توصیه مقام معظم رهبری، سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان درآمد زکات بود؛ موثرترین گروه در این کار، ائمه جمعه و نمایندگان رهبر معظم انقلاب بوده‌اند.

رئیس شورای زکات کشور افزود: با جلب شورای فتوای اهل تسنن که اظهار داشتند کمیته امداد به عنوان نماینده حاکم اسلامی هر کس به او زکات پرداخت کند، بری‌الذمه است، در استان خراسان رضوی اهل سنت بیشترین زکات را دادند و در کردستان ۱۳ میلیارد تومان و در گلستان ۱۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده است.

نبی‌لو افزود: مقام معظم رهبری فرمودند زکات بر اساس فقه هر منطقه وصول و بر اساس فقه همان منطقه هزینه شود.

در ادامه ائمه جمعه استان سمنان در خصوص نحوه جمع‌آوری زکات و مصرف آن نقطه نظرات خود را بیان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صرف زکات در استانهایی که زکات بیشتری می دهند می تواند باعث تقید وتبلیغ بیشتر مردم ان نواحی به پرداخت زکات شود
United Kingdom
هفته دولت بر خادمین مردم خجسته باد