جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مسدودسازی راه‌های پشتیبانی‌داعش سوریه

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 425755
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر حمایت ایران از سوریه، بر تحول وضعیت میدانی به نفع تامین امنیت مردم سوریه با عزم و اراده قاطع فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور و مسدودسازی مسیرهای پشتیبانی تروریست‌ها در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (سه‌شنبه) با محمد جهاد اللحام رئیس مجلس ملی سوریه دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه با وی گفت‌وگو کرد.

شمخانی با تجلیل از ایستادگی و مقاومت چهار ساله دولت، ارتش و مردم سوریه در برابر گروه‌های متعدد تروریستی، تنها راه مقابله فراگیر و همه جانبه با فتنه تروریست‌های تکفیری را بهره‌گیری از ظرفیت گفت‌وگو و همکاری بین کشورهای اسلامی و نفی دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به افشای اسناد حمایت مستقیم برخی کشورهای منطقه که موجب اعتراضات گسترده مردمی نیز شد، اظهار داشت: آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن به صورت رسمی و آشکار ضمن آموزش و تجهیز تروریست‌های تکفیری، اجرای قطعنامه شورای امنیت را زیر پا گذارده و به جای محدود سازی حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها، مردم و دولت قانونی و مشروع سوریه را هدف تحریم قرار داده‌اند.

وی گفت: سوریه خط اول دفاع از سرزمین‌های اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی و موج افسار گسیخته تروریسم تکفیری است و تضعیف آن موجب بحرانی و غیر قابل کنترل شدن وضعیت تمام کشورهای همسایه و منطقه خواهد شد.

علی شمخانی با تاکید بر حمایت قاطع و همه جانبه ایران و بسیاری از کشورها از سوریه، بر تحول وضعیت میدانی به نفع تامین امنیت مردم سوریه با عزم و اراده قاطع فرماندهان نظامی و امنیتی این کشو ر و همچنین مسدودسازی مسیرهای پشتیبانی تروریست‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

نماینده مقام معظم رهبری پیگیری طرح‌های تجزیه طلبانه برای منطقه از سوی آمریکا و برخی همپیمانان منطقه‌ای آن را دلیلی روشن بر مرتبط بودن آغاز فتنه تروریسم در سوریه و عراق با اراده نظام سلطه دانست و خاطرنشان کرد: اگر کشورهای غربی با بحران سازی سعی در تامین امنیت برای رژیم صهیونیستی دارند، قطعا دچار خطای محاسباتی غیر قابل جبرانی شده‌اند.

وی افزود: تروریسم شمشیری دولبه است که تجربه‌های اخیر نشان داده که سینه حامیان خود را نیز خواهد شکافت.

محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، نقش منفی همراهی برخی کشورهای همسایه سوریه با تکفیری‌های افراطی را کارنامه سیاهی برای آنها دانست که حفظ امنیت کشورهای اسلامی را به منافع کشورهای استعماری ترجیح داده‌اند.

رئیس مجلس سوریه گفت: متأسفانه اراده واقعی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد و سازمان ملل و شورای امنیت با بی تفاوتی نسبت به اعدام‌های گسترده مردم بیگناه توسط گروه‌های تکفیری، صرفا نظاره‌گر جنایت‌ها هستند.

وی افزود: با تمام توان خود بر ضد تروریسم در سوریه خواهیم جنگید و در این مسیر بر اراده قاطع مردم و نیروهای مسلح سوریه و پشتیبانی دوستان خود تکیه داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *