جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۷
حرمت امامزاده با متولی است!

اولين كسي كه خط قرمز كابينه را شكست

سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 174457
اولين كسي كه خط قرمز كابينه را شكست

سرویس سیاسی جهان ـ صادق حسني: رئیس جمهور کشورمان، اخیراً در یکی از مصاحبه های خود با خبرنگاران از سیاسی بودن دستگیری های اخیر سخن گفت و تأکید کرد که در این زمینه کابینه را خط قرمز خود می داند.

البته صحبت رئیس جمهور محترم تا آن حد کلی و شاید تند بود که حتی شخصی مثل جوانفکر نیز مجبور شد، روز گذشته در سرمقاله روزنامه ایران اقدام به تصحیح و بیان برخی ابعاد آن البته در سیاق همیشگی خود! کند.

رئیس جمهور محترم، در وهله اول در حالی کابینه را خط قرمز خود بیان کرده اند که باید گفت دولت و کابینه قبل از هرچیز باید به قانون پاسخگو باشند و این قانون است که مشخص می کند در چه وقت و در چه سطحی نیاز به چه نوعی برخوردی وجود دارد.

جالب آنکه در همین زمینه، رئیس دیوان عدالت اداری نیز به این اظهارات واکنش نشان داده و می گوید: در نظام جمهوري اسلامي كه به موجب قانون اساسي، همگان در برابر قانون مساوي هستند، نمي‌توان براي افراد صرفا به دليل وابستگي‌شان به فلان و بهمان خط قرمز تعيين كنيم بلكه براي ما ملاك قانون است و اين همان چيزي است كه همه بايد به آن ملتزم باشيم.

اما از وجهی دیگر باید اذعان کرد که دولت خود نیز نمره مطلوبی در زمینه تقیّد به خط قرمزهای کابینه و اعضای آن ندارند و به تعبيري مي توان گفت اولين كسي كه خط قرمز كابينه را شكسته خود رئيس جمهور است.

در واقع ناظر به ضرب المثلی قدیمی که می گوید حرمت امامزاده را متولی نگه می دارد، باید دانست که رئيس جمهور محترم نیز دیرگاهی است که به خط قرمزهای کابینه و اعضای آن را در صورت های مختلفی کم محلی کرده  و در عین حال به هیچ انتقادي هم پاسخگو نبوده اند.اتفاقا انتقاد ها اين بوده كه چرا حرمت كابينه و اين خط قرمز رعايت نمي شود.

پس چگونه است که اینک که خبرهای دستگیری برخی افراد اصلي رئیس جمهور مطرح شده است به ناگهان کابینه یک خط قرمز جدی تلقی می شود و رئیس جمهور از احتمال استفاده از اختیارات قانونی خود در این زمینه خبر می دهد؟

رئيس جمهور در ماجرای برکنار دو وزیر ارشاد و اطلاعات قبلی آنچنان شتابزده و بدون خبر قبلی عمل کرد که گفته شد حتی دو وزیر یاد شده را به جلسه هیئت دولت راه نداده اند و این شتابزدگی امکان داشت حتی به قیمت از رسمیت افتادن هیئت دولت نیز تمام شود.

مهرداد بذرپاش و کاوه اشتهاردی با یک پیامک برکنار شدند و منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه، شخصی که رسانه های خارجی از او با عنوان دیپلمات حرفه ای یاد می کردند در حالی که در سفر خارجی بود، خبر برکناری خود را از طرف مقابل می شنود.

آیا رئيس جمهور قبول دارد که در تمام این حالات، او بوده است که خط قرمزهای کابینه را رعایت نکردند...؟!

آیا مقرّ به این هست که اگر شأن کابینه قرار است حفظ شود هیچکس جز رئیس جمهور مسئول اصلی حفظ آن نیست.

هم اکنون کسانی در بدنه دولت و کابینه حضور دارند که بعضاً از سوی چهره های دینی کشور بیّن الغی و یا منحرف لقب گرفته اند.

حال که کابینه خط قرمز است پس قرار دادن این افراد در درون کابینه آیا شکستن خط قرمزها محسوب می شود یا خیر؟

دولت ما وزرایی همچون فتاح و لنکرانی را که در واقع از چهره های حامی احمدی نژاد و حتی از دوستان نزدیک او محسوب می شدند را به یک باره کنار می گذارد و وزرای نفت و صنایع را نیز در یک حرکت ضربتی از کار بی کار می کند.

آیا این شکستن خط قرمزها هست یا نیست...؟! و اگر هست (که هست!) آیا هم اکنون این احساس در دولت وجود ندارد که باید برای بازسازی خط قرمزها و جلوگیری از شکسته شدن بیشتر آنها، کاری کرد کارستان...؟!

به نظر می رسد در مقطع فعلی، آنچه که بیش از هر چیزی می تواند در بازسازی خط قرمزهای کابینه و پاک کردن روزهای تلخ، مفید فایده واقع شود، تمسّک بیش از پیش دولتیان به قانون باشد.

تمسّکی که بتواند این حقیقت را برای همه فریاد کند که در جمهوری اسلامی ایران، قانون اسلامی، مقدم بر هر چیزی است و همه از صدر تا ذیل در مقابل قانون، اطاعت پذیرند و بس.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یکبار هم شده سخنان رئیس جمهور را به دقت گوش کنید، و بی خود جوسازی نکنید!!!
Iran, Islamic Republic of
برادران عزيز جهان نيوز!

لطفاً به خط شكنيهاي! جديد سيما در طنز ساختمان پزشكان هم اشاره اي كنيد.

از كي تا حالا حمله يك مرد به زن نامحرم آن هم زن برادر، در فرهنگ ما عادي بوده كه برادر دكتر افشار را نشان مي دهند در حاليكه عصباني است مي خواهد به زن داداش خودش حمله كند و اگر برادرش جلويش را نگيرد .....

اين فرهنگ سازيها را صدا و سیما از كجا آورده؟ اگر ميخواهد كانديداي رييس جمهوري بشود كه راهش اين نيست.

بچه كوچك به عموپورنگ كه جايگاه بزرگتري دارد بي احترامي مي كند و اين تبليغ گستاخي است.

در اين طنز ساختمان پزشكان هم خيلي از بي ادبي ها عادي جلوه داده مي شوند.
Latvia
مقايسه انتصاب و بركناري وزرا توسط رييس جمهور كه از اختيارات بديهي ايشان است با برخوردهاي قهري ديگران با مجموعه دولت كاملا غلط و غير منطقي است. اين مقايسه يك سفسطه صرف بوده و مثل اين است كه بگوييم وقتي صاحب مال مي تواند اموال خود را به هر طريقي هزينه كند ديگران هم به خود اجازه دهند دست در جيب او كنند !
Iran, Islamic Republic of
آیا قانون می گوید اگر کسی از سوی چهره ها بین الغی و منحرف لقب گرفت هتک آبروی وی مجاز است؟؟ آیا قانون است که می گوید هنوز برای کسی دادخواست تشکیل نشده اسم او را در بیانیه ها و رسانه ها و سایتها مشتهر به فساد کنیم؟؟ نسبت این رفتارها با عمل به سخنان مقام معظم رهبری چیست؟؟ واقعا تکلیفتان با حق و رهبری مشخص نیست والا این قدر بین الغی و منحرف منحرف نمی کردید. می شود بگویید سخنان رهبری معظم که به صراحت می فرمایند حتی اسم بردن مجرم بعد از اثبات در رسانه ها کار درستی نیست و از جنجال بپرهیزید با موضع گیریهای افرادی مثل اقای منتظری (رئیس دیوان عدالت اداری)چیست؟؟؟
خط شکن اولیه خود رئیس جمهور است. مگر اینکه منظور از خط قرمز مشایی و بقایی و ... باشد
Latvia
قانون زماني مي تواند راه گشا باشد که عادلانه و بدون مصلحت انديشي براي همه آحاد جامعه از جمله آقازاده ها مهدي و فائزه هاشمي رفسنجاني اجرا شود.نه اينكه فقط شامل افراد يا جرياناتي شود كه ما از آنها خوشمان نمي آيد
Iran, Islamic Republic of
خط قرمز دیگه کیلویی چنده؟ قانون یعنی قانون و در همان قانون وظایف کشف فساد، رسیدگی به تخلفات، اختیار دستگیری و اعلام جرم و کیفرخواست و نحوه محاکمه تعریف شده. حیات خلوت هم نداریم و قوه مجریه هم امامزاده و معصوم نیست که رئیس آن بخواهد روش اعمال قانون برای اطرافیان ایشان مغایر با قانون باشد..... روش صحیح مدیریت آن است که قانون رعایت شود و تخلف نشود که متعاقباً دردسری به میان نیاید.
Iran, Islamic Republic of
وقتي آقازاده هاي بعضيها ميشوند خط قرمز نظام حالا كابينه بشود خط قرمز دولت چه اشكالي دارد؟
حرف دكتر اينست كه يا قانون براي همه يا ما هم مثل همه
Iran, Islamic Republic of
یعنی چه؟؟؟؟ ظاهرا دوستان به اختیارات رییس جمهور آشنایی ندارند و نمی دانند که عزل وزرا از اختیارات رییس جمهور است. البته قائل به خط قرمز برای کابینه برای اجرای قانون نیستم اما لطفا خلط مبحث نفرمایید! مانند این است که هرکسی بیاید و فرزند شما را مورد شماتت قرار دهد و بعد به شما بگویند وقتی خودت فرزندت را شماتت می کردی باید فکر امروز هم می بودی!!! البته باز هم می گویم قانون باید در مورد همه با عدالت اعمال شود اما این که بگوییم خود رییس جمهور حرمت کابینه را نگه نداشته این حرف کاملا نادرستی است!!!
خواهش می کنم جو سازی نکنید یک چیزی گفته شد و حالا شما جو سازی کنید البته منظور احمدی نژاد این نیست که شما فکر می کنید. همین دیروز آقا صحبت کردند یه توجهی به صحبت های ایشان بکنید.
درود بر احمدی نژاد
به ديدار رئيس جمهور با پريوس سطوتي، همسر دكتر فاطمي هم اشاره كنيد.
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که این حرفهای حق و به شدت تلخ رو جوسازی میدونن خوبه جواب بدن که ایا حرمتو شان کسی جز سران گروه انحرافی که دولتو به طور کل قبضه کردن تا به حال برای دولت مهم بوده؟!
کسانی که با تمام وجود برای این دولت زحمت کششدن به فجیع ترین وضع ممکن عزل شده یا مجبور به استعفا شدن
این جوسازیه؟ یا توجیهات شما که مدام سعی در تبرئه رفتارهای غلط دولت دارید؟
از خدا بترسید که هرکس دلی رو بشکنه یا آبرویی رو خدشه دار کنه نخواهد مرد تا همون بلا سرش بیاد
چطور می تونید ابرویی که از متکی در سطح بین الملل خدشه دار شد رو توجیه کنید یا رفتاری که با صفار هرندی شد؟
Iran, Islamic Republic of
هیچکس منکر اختیارات رییس دولت نیست اما این مغلطه که ایشون چون اختیار داره وزرا رو عزل کنه پس هر کاری دلش خواست می تونه بکنه صد در صد اشتباهه
رییس دولت اختیار عزل وزرا رو داره ولی اختیار توهین و تحقیر رو هرگز نداره
رفتار رییس دولت در حرمت شکنی کابینه و در مواردی قانون مثل انتخاب بین واژه های بفرما ـ بشین و بتمرگه
که غالبا ایشون از بتمرگ برای تفهیم منظورشون به دیگران استفاده می کنن
که واقعا خجالت اوره
Iran, Islamic Republic of
این حرف کاملا درسته که حرمت امام زاده رو متولیش نگه میداره
وقتی رییس دولت با توهین و تحقیر با وزرایی که با خودش یا نورچشمی هاش اختلاف نظر دارن برخورد می کنه و از طرفی قوانینی رو که قبول نداره با توهین رد می کنه و در حرف زدن هاش رعایت اصول دیپلماتیک و حتی گاهی ادب رو نمی کنه باید هم راهو باز کنه تا بین الغی و حتی بدتراز اون هم نامیده بشه
به قول قدیمیا به گنجشک گفتن سبکی یا سنگین؟ گفت سبک و سنگینیم دست خودمه
Iran, Islamic Republic of
چرا نمي خواهيد باور كنيد كه اولين كسي كه دم از عدالت مي زد خودش دارد ناعدالتي ميكند وهركس كه جزء خط خودش است فارغ از گناه وفساد اقتصادي مي داند كه تمام اينها نشان از جو گير شدن ايشان و من من كردن است
Iran, Islamic Republic of
اینکه مردم و مسئولین کمتر در قبال رفتارهای غلط دکتر طاقت دارن بخاطر اینه که ایشون با وعده پایان دادن به این نوع رفتارها اومد
مثلا گفت ما یک نخ رو که می کشیم از ده جا داد بعضی ها در میاد حالا در دولت خودش از ده جای بی ربط و با ربط نخ فسادو بکشی داد یک نفر و یک گروه انحرافی در میاد
قرار شد با پارتی بازی و حلقه های بسته مدیریتی برخورد بشه ولی حالا موضع دولت خودشونو نگاه کنید
حالا این حرف خط قرمزشونم همونطوری شده
میگه خط قرمز من کابینه است ولی از همه بیشتر خودش کابینه رو بی حرمت کرده
واقعا رفتارهای ایشون قابل توجیه نیست
Iran, Islamic Republic of
کابینه دیگه هیچ آدم بدی نداره . همه تموم شدند. دیگه حتی کی نفر هم عزل نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
این رسم و سنت رئیس جمهور است که همکاران و وزرایش را با فضاحت برکنار میکند!؟
بنام خدا
تخریب احمدی نژاد به اتحاد اسلامی ضربه وارد می کند ، لازم است پرهیز شود .
خط قرمز را به صورت جدي وقتي شكستند كه آقاي رئيس جمهور 11 روز در خانه ماند و بيرون نيامد.
خط قرمز همان روزها كاملا شكسته شد.
Iran, Islamic Republic of
وای بر شما در روز قیامت که اینجوری پشت دکتر رو خالی کردین!! مگه اون کیه ؟ یه فرزند ملت. بی انصاف نباشین اتقوالله.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا دیروز رهبری با شما نبودند؟!
United States
این همه ضعف احمدی نژاد را گفتید نقاط قوت او را هم بفرمائید شما کسی را سالم گذاشتید که اطراف احمدی نژاد خدمت کند
Iran, Islamic Republic of

این همه رهبری میگویند تموم کنید این اوضاعی رو که درست کردید.باز یه عده ای، خود سر دارند آب به آسیاب دشمن می ریزند.
یک تیم را این طوری نمی شود اداره کرد تا چه رسد یک مملکت را با چنین دولت گردان ای ...!
Iran, Islamic Republic of
تمام این بازیهابدلیل قولهای بدون کارکارشناسی که اقای رئیس جمهورداده راه انداخته کابینه راخط قرمز اعلام کند
Iran, Islamic Republic of
از رئیس دیوان عدالت باید سوال کرد آیا عدالت شامل حال فائزه هاشمی هم می شود پس چرا آزاد است اگر می توانید این خط قرمز را بشکنید