يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

توضیحات قالیباف درباره تپه‌های عباس آباد

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 454555
شهردار تهران در خصوص تپه های عباس آباد گفت: قیمت این زمین‌ها براساس نرخ دولتی تهیه، تعیین و مشخص شده است و من هنوز من نمی‌دانم مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از کجا آمده است؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه نعمت‌آباد از نیمه جنوبی خط ۳ متروی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت مترو اولویت مدیریت شهری است و شهرداری چه در تخصیصات مالی و چه در پیگیری‌های اجرایی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران به مردم وعده داده است که هر ماه یک ایستگاه را افتتاح کند که خرسندیم که توانسته‌ایم به وعده خود عمل کنیم.

قالیباف با اشاره به افتتاح ایستگاه نعمت‌آباد خاطرنشان کرد: این ایستگاه ویژگی‌های خاصی از جهت بزرگی پروژه در سطح جنوب شهر تهران دارد و بخشی از مردم اسلامشهر و رباط‌کریم از این سطح استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: در همین زمینه شهرداری تهران برای ارائه خدمات مطلوب‌تر، ایستگاه اتوبوس و تاکسی را در مجاورت ایستگاه متروی نعمت‌آباد احداث کرده است و در تلاش هستیم در آینده نزدیک ایستگاه BRT را نیز در این منطقه راه‌اندازی کنیم.

قالیباف در ادامه درخصوص متروی اسلامشهر گفت: به دلیل اینکه اسلامشهر خارج از شهر تهران است، شهرداری تهران نمی‌تواند پولی در این زمینه هزینه کند و چنانچه دولت اعتبارات لازم را تأمین کند ما نیز کارهای اجرایی این پروژه را انجام خواهیم داد.

شهردار تهران اضافه کرد: دولت تا به امروز قول‌های مساعدی را برای تامین اعتبارات لازم در بخش مترو داده است و این در حالی است که پیمانکاران آمادگی خود را برای توسعه مترو به ویژه در اسلامشهر اعلام داشته‌اند.

قالیباف در ادامه درخصوص شفافیت مالی در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: نظم و انضباط مالی و حسابرسی در شهرداری شفاف‌ترین دوران خود را می‌گذراند و این در حالیست که تنها کسانی می‌توانند در خصوص مسائل مالی در شهرداری تهران اظهار نظر کنند که جزء هیأت‌های حسابرسی باشند.

وی ادامه داد: اینکه یک حسابرس اسناد مالی را تائید و حسابرس دیگر آن را غیر قابل قبول می‌داند حتماً مشکلی وجود دارد و بایستی جامعه حسابرسی به آن ورود کند و سایر افراد نمی‌توانند در این زمینه اظهار نظر کنند چه شهردار تهران باشد و چه اعضای شورای شهر.

وی اضافه کرد: بایستی مطالب و اظهارات به صورت کارشناسی شده باشد و قبل از اینکه موضوعی تائید شود نباید آن را در رسانه‌ها مطرح کرد و این در حالی است که براساس قانون حسابرسی بایستی در صحن شورا مطرح و پس از جمع‌بندی آن را در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم.

قالیباف ادامه داد: در زمان حسابرسی‌ها باید نمایندگاه مختلف دستگاه‌ها و همچنین نماینده شهرداری مطالب خود را بیان کند و بعد از جمع‌بندی این مطالب اطلاع‌رسانی شود.

قالیباف گفت: براساس قانون تنها مرجع ارائه اسناد، حسابرس‌ها هستند و افراد دیگر نمی‌توانند در این زمینه ورود کنند ضمن اینکه اگر اعضای شورای شهر تهران اسنادی را مبنی بر تخلفات صورت گرفته در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری دارند، آن را ارائه کنند.

شهردار تهران در خصوص گزارش حسابرسان درباره فروش تپه های عباس آباد تصریح کرد: این زمین ها با قیمت نرخ دولتی آنجا بوده و در اسناد و حساب های مالی جابه جا می شود و اینکه به یک باره عدد ۲ هزار میلیارد تومان پیدا می شود نمی دانیم از کجا آمده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *