پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۵

هاشمی عنوان کرد: نارضايتي رهبر انقلاب از اهانت به سيدحسن

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب: 227151
هاشمي رفسنجاني با اعلام نارضايتي رهبري معظم انقلاب از حرمت‌شكني صورت گرفته نسبت به نوه امام در سالگرد ارتحال امام (ره) افزود: اين رفتارهاي افراطي نمود بارز استبداد عوام است كه اگر جلوي آن گرفته نشود به اصل نظام آسيب مي‌زند. چگونه مي‌شود در سالروزي كه اقشار مختلف مردم عاشق امام از سراسر كشور به اميد وحدت و همدلي در آستان مطهر امام گرد هم مي‌آيند، گروهي اندك ولي متشكل و البته نامشخص، در مقابل چشم ميليون‌ها انسان و شبكه‌هاي تلويزيوني اجازه اهانت به بيت امام و مسئولان را به خود بدهند؟
رييس مجمع تشخيص مصحلت نظام از نارضايتي مقام معظم رهبري از حرمت‌شكني صورت گرفته نسبت به سيدحسن خميني در مراسم بيست و سومين سالگرد ارتحال امام (ره) خبر داد.

به گزارش جهان به نقل از ايسنا، هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از مديران ارشد، استادان و دانشجويان برگزيده پژوهشكده امام خميني (ره)، اين موسسه را از بركات وجودي مرحوم حاج سيداحمد خميني و در جهت حفظ و گسترش انديشه‌هاي والاي فقهي، اعتقادي و سياسي امام راحل (ره) خواند و گفت: گزارش‌ها حاكي از اين است كه مجموعه فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي پژوهشكده پايه و اساس خوبي براي حفظ و گسترش انديشه‌هاي امام خميني (ره) در ميان مسلمانان و به خصوص جوانان خواهد بود.

وي با بيان ابعاد شخصيتي مرحوم حاج سيداحمد آقا و فرزند ايشان حاج سيدحسن خميني، آنان را يادگاران با ارزش بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در دوران حاضر خواند و تصريح كرد: حضرت امام (ره) هم به لحاظ شخصيتي و هم به لحاظ علمي و ديني از مرتبت والايي در جامعه و حوزه‌هاي علميه برخوردارند و همين امر حفظ حرمت آنان را براي همه ما واجب و لازم مي‌گرداند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تاسف از حرمت‌شكني برخي افراد در مراسم سالگرد امام خميني (ره) در حرم مطهر نسبت به يادگار ايشان، چنين حركاتي را اهانت و تعصب كور و آن را غيرقابل قبول خواند و تصريح كرد: تضاد بسيار عجيبي است؛ چگونه مي‌شود در سالروزي كه اقشار مختلف مردم عاشق امام از سراسر كشور به اميد وحدت و همدلي در آستان مطهر امام گرد هم مي‌آيند، گروهي اندك ولي متشكل و البته نامشخص، در مقابل چشم ميليون‌ها انسان و شبكه‌هاي تلويزيوني اجازه اهانت به بيت امام و مسئولان را به خود بدهند؟ آيا مي‌توان تصور كرد آنها گروهي خودسر هستند؟

هاشمي رفسنجاني با اعلام نارضايتي رهبري معظم انقلاب از حرمت‌شكني صورت گرفته نسبت به نوه امام در سالگرد ارتحال امام (ره) افزود: اين رفتارهاي افراطي نمود بارز استبداد عوام است كه اگر جلوي آن گرفته نشود به اصل نظام آسيب مي‌زند.

وي با ابراز تاسف از وجود برخي افراطي‌گري‌ها گفت: افراط و عوام‌فريبي در طول تاريخ و از زمان امام علي (ع) به عنوان خوارج تاكنون بوده‌اند و امروز هم به اشكال و شيوه‌هاي جديد و نو وجود دارد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه "همه ما شاخ و برگي از شجره وجودي اسلام و رهبري حضرت امام (ره) هستيم"، بنياد حفظ و نشر آثار امام خميني و پژوهشكده امام خميني را از ثمرات با ارزش بيت امام خواند و تصريح كرد: امروز حاج سيدحسن خميني با وجود جواني، يك عالم واقعي اسلامي و نيز شخصيتي آشنا به مسائل كشور و دنيا و داراي هوش و ذوق درخوري است كه فرصت خدمت بسياري به كشور و آينده نظام دارد.

رييس هيات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامي، اسناد و ذخاير موجود در بنياد حفظ و نشر حضرت امام را منبع غني و بسيار خوبي براي پژوهشگران، دانشجويان و اساتيد موسسات آموزش عالي به‌خصوص پژوهشكده امام خميني(ره) دانست و تاكيد كرد: مسئولان موسسه حفظ و نشر آثار امام مي‌توانند با بازگشايي مخزن اسناد محرمانه آن موسسه بنيان تدوين تاريخ اصيل انقلاب اسلامي را بريزند تا نسل حاضر و نسل‌هاي آينده درك و تصور حقيقي و واقعي از تاريخ انقلاب و نظام اسلامي داشته باشند.

وي با اشاره به شدت يافتن حملات به انديشه و آرمان‌هاي امام خميني (ره) از سوي دشمنان داخلي و خارجي، وظيفه‌ دلسوزان و نظام در مقطع كنوني براي حفظ و نشر تاريخي حقيقي مبارزات امام خميني و يارانش را يادآور شد و گفت: متاسفانه در حق امام در داخل و به‌ويژه خارج جفا مي‌شود و هنوز ابعاد شخصيتي اين مرد بزرگ درست معرفي نشده است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: امام (ره) همواره خشم خود را از گروهي به عنوان خشك مقدس‌ها نشان و نسبت به وجود چنين تفكري هشدار مي‌دادند.

وي، اعتدال در گفتار، كردار و تفكر را راه اساسي بازگشت به آرمان‌هاي اصيل حضرت امام و انقلاب اسلامي خواند و تاكيد كرد: امام هيچ‌گاه ترور و عمليات مسلحانه را براي مبارزه با طاغوت تاييد نكردند و همواره به حضور مردمي در مبارزه و موج آگاهي توده‌ها تاكيد داشتند. امروز هم اگر مي‌خواهيم شاهد، الگو و الهام‌بخش مردم دنيا باشيم بايد اعتدال و آزادمنشي را در همه ابعاد زندگي و كشور و نظام حفظ كنيم و از اين رهگذر كارآمدي اسلام و انقلاب اسلامي را به اثبات برسانيم.

بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني ـ رييس پژوهشكده امام خميني (ره) ـ گزارشي از نحوه تاسيس اين موسسه و نيز برنامه‌ها و فعاليت‌هاي آن ارائه كرد و گفت: موسسه در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري در پنج رشته فقه و حقوق اسلامي، عرفان اسلامي، انديشه سياسي در اسلام، جامعه‌شناسي انقلاب اسلامي و تاريخ انقلاب اسلامي از طريق آزمون سراسري دانشجو مي‌پذيرد و تا كنون نزديك به 350 فارغ‌التحصيل با حداقل يك اثر علمي معتبر داشته باشد.

همچنين در ادامه دكتر علي‌محمد حاضري ـ رييس گروه جامعه‌شناسي پژوهشكده امام خميني (ره) ـ گزارشي از محورهاي مورد تاسيس در اين رشته ارائه و طرح‌هاي پژوهشي و سوالات موجود در اين مبحث را فهرست‌وار بيان كرد.

محسن بهشتي‌سرشت ـ رييس گروه تاريخ انقلاب اسلامي پژوهشكده امام خميني (ره) ـ نيز با طرح ديدگاه‌هاي خود درخصوص انقلاب اسلامي، نقش آيت‌الله هاشمي و ساير موثرين در انقلاب را بيان و بر لزوم تاريخ‌نگاري صحيح و واقعي به كمك افراد دلسوز و شخص آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آخ آخ ايشون از ناراحتي رهبر انقلاب ناراحته! آخه خيلي براش مهمه
Iran, Islamic Republic of
این آقای هاشمی شخصیت جالبی دارد ایشان در جریان فتنه 88 بدترین جفاها را به اسلام و انقلاب و شهیدان و امام شهیدان روا داشتند . حالا که مردم برای اینکه به آقای سید حسن خمینی یادآوری کنند که ما مردم ولایت مدار از حمایت ایشان از خائنین به راه و اندیشه امام ناراضی هستیم این موضوع آقای هاشمی را برآشفته .
هر کسی که از راه امام خارج بشه سرنوشتی این چنین داره حالا میخواهد نوه خود امام باشه
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی درست است این عمل کار درستی نبود اما شما هم باید بدانید همراهی با فتنه گران هم مورد رضایت آقا نبود آب در آسیاب دشمنان ریختن هم مورد رضایت آقا نبود. جناب آقای هاشمی این را بدانید فقط آقای حسن خمینی مظهر نظام نیست که با این حرکات دیکتاتوری به وجود بیاورد بزرگترین دیکتاتوری را کسانی به وجود آوردند که در مقابل آراء مردم قد علم کردند
پسر نوح با بدان بنشست //// خاندان نبوتش گم شد
افراط کاری بد است مگر چاره دیگری نباشد خصوصا اگر رهبر عزیز ناراضی باشد نشان دهنده افراط کاری ناموجه است اما ذکر این نکته هم لازم است که همین عوام الناس اند که نماینده می فرستند تو مجلس و بعد وزیر رای اعتماد می اورد وبعد ......چطور موقع رای دادن عوام نیستند ونخبه اند ونتیجه رای اونها هم انتخاب آدم نخبه است ؟!
آقاي هاشمي به ديكتاتوري خواص (مخصوصا خودشان) توجه كنند.
اين ديكتاتوري عوام نيست، اين صداي مردم مظلوم ايرانه كه خار از جلوي پاي رهبري بر ميدارند.
Iran, Islamic Republic of
از کی آقای هاشمی سخنگوی دفتر رهبری شده است؟
افرادی مانند هاشمی دنبال این هستند که با بزرگ کردن حسن مصطفوی او را به میدان بفرستند و با او به اهداف خود برسند.
من صحبت های آقای هاشمی رو این جوری فهمیدم که باید دست از مقاومت برداشت و برای به دست آوردن دل ابر قدرتها اعتدل! رو در پیش گرفت. هرگونه عملیات شهادت طلبانه رو هم محکوم کرد و اسم ترور روش گذاشت و طرفداران مقاومت رو هم خشک مقدس نامید و البته به منسوبین امام هم کمتر از گل نگفت ولو هر کاری کردند.
این اصطلاح عوام بودن تکه کلام جناب رفسنجانی و اطرافیانشان است. گوشزد کردن خطاهای ناموجه و کجروی می شود عوام فربی و اهانت و آبروریزی در رسانه ها اما فتنه انگیزی شما و رفتار غلط نوه امام و پشیتیبانی از فتنه افروزان و خون به جگر کردن رهبری و پایمال کردن خون شهدایی که هنوز بعد ازسالها غریبانه باز میگردند میشود حق مسلم شما و احترام و عزت به شما و بیت امام بزرگوار (ره) ازنظر شما یعنی سکوت. آقای رفسنجانی بازگشت این شهدای گمنام و مظلوم بعد از اینهمه سال اتمام حجت خداست بر شما و هر کسی که به گونه ای این انقلاب را که دستاورد امام و شهداست به بیراهه بکشد. اگر امام (ره) بودند مطمئنا پاسخ محکمتر از اینها می دادند.
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی ! کمی به فرمایشات امام خامنه ای ( حفظه الله ) در 14 خرداد امسال دقت کنید مخصوصا آنجا که فرمودند :
" اگر ما مسئولان كشور - بخصوص اين ديگر مربوط به ما مسئولان است - دچار خودمحورى شويم، دچار تكبر شويم، دچار خودشگفتى شويم، تودهنى خواهيم خورد. دنيا اينجور است، سنت الهى اين است. در پى كسب محبوبيت نباشيم، دنبال تمتعات دنيوى نباشيم، دنبال پرداختن به اشرافيگرى و تجملات نباشيم. ما مسئولين، خودمان را حفظ كنيم . . . البته ما این را می دانیم که این فرمایش یه جائیش به بعضی دیگر هم می خورد ! اما شما هم دقت کنید ببینید که کجای حرفش به شما می خوره
شما اول در مورد اون نامه بی ادبانه و بدون سلامت توضیح بده بقیه اش پیشکش
هاشمی: "متاسفانه در حق امام در داخل و به‌ويژه خارج جفا مي‌شود "

اینو راست گفته و البته موسسه تنظیم و نشر آثار امام و نیز خود هاشمی رفسنجانی در این اجحاف به امام راحل نقشی پررنگ دارند. کوتاهی های آنان در مقابل اهانت به آرمانهای امام بخصوص در فتنه 88 و تاریخ نگاری غیرمستند و نسبت دادن جملاتی به امام (ره) از این جمله است.
هاشمی خودشو به خواب زده تا واقعیتها را نبیند.
Iran, Islamic Republic of
مگر برای اقای هاشمی نظر اقا مهمه ؟! اگر مهم بود که ایشون اینگونه نبود اب به اسیاب دشمن نمی ریخت هر از گاهی...
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا