جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲۷
آمریکا باز هم ایران را تهدید به حمله نظامی کرد؛

اوباما: با وجود S۳۰۰ هم به ایران نفوذ می‌کنیم/ ایران باید بخشی از راه‌حل یمن باشد، نه مشکل آن

چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب: 418753
رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با بیان اینکه ایران باید بخشی از راه‌حل و نه بخشی از مشکل در یمن باشد، گفت واشنگتن با هدف تأمین امنیت تردد دریایی، کشتی‌های خود را در منطقه مستقر کرده است.
اوباما: با وجود S۳۰۰ هم به ایران نفوذ می‌کنیم/ ایران باید بخشی از راه‌حل یمن باشد، نه مشکل آن
به گزارش جهان، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت با ادعای تلاش ایران برای تسلیح جنبش انصارالله یمن، گفت به ایران اعلام شده که باید بخشی از راه‌حل در یمن و نه بخشی از مشکل در این کشور باشد.

اوباما که در میزگردی در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی حضور یافته بود، به «کریس متیوس» مجری برنامه «هاردبال» در مورد کشتی‌های ایرانی گفت: «اکنون کشتی‌های آن در آب‌های بین‌المللی هستند. اینکه ما برخی از کشتی‌های خود را در منطقه خلیج فارس نگه داشته‌ایم، بی‌دلیل نیست و هدف از آن تأمین آزادی تردد است. آنچه که به آن‌ها گفته‌ایم، این است که اگر سلاحی به طرف‌های داخل یمن تحویل داشته شود که عبور و مرور دریایی تهدید کند، مسئله‌ساز خواهد بود.»

وی در ادامه این مصاحبه که نسخه کامل آن امروز منتشر می‌شود، گفت: «ما باید همه طرف‌ها را گردهم آوریم و به راهکاری سیاسی برسیم. راه‌حل، ایجاد جنگی نیابتی جدید در یمن نیست. ما به ایرانی‌ها تصریح کرده‌ایم که آن‌ها باید بخشی از راه‌حل و نه بخشی از مسئله باشند.»

در جریان عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن که از یک ماه قبل آغاز شد و سه‌شنبه شب بدون دستیاب به اهداف تعیین‌شده پایان یافت، صدها شهروند یمنی کشته و ده‌ها هزار نفر زخمی و آواره شدند. این عملیات با حمایت مستقیم اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا صورت گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از این برنامه به مسئله تصمیم روسیه برای تحویل سامانه دفاعی اس-۳۰۰ به ایران پرداخت و گفت: «این قراردادی است که برای ۶ سال معلق بود. این مایه نگرانی است و ما هم با آن مخالف هستیم، به خصوص اینکه فعلا هنوز مذاکرات جریان دارد.»

وی افزود: «(اما) باید این را در نظر داشته باشیم. بودجه دفاعی ما تنها اندکی کمتر از ۶۰۰ میلیارد دلار است و برای آن‌ها (بودجه دفاعی ایران) کمی بیشتر از ۱۷ میلیارد دلار. حتی اگر آن‌ها برخی سامانه‌های دفاعی را نیز به دست آورند، ما اگر لازم باشد، می‌توانیم به آنجا نفوذ کنیم.»

اوباما ادامه داد: «نهایتا، تصمیم با ایرانی‌هاست که اطمینان یابند که با به یاد داشتن آنچه با آن موافقت کرده‌اند، به میز مذاکره بیایند.»

به گزارش فارس،ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دو هفته قبل با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده بر ارسال سامانه دفاعی اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرد. این تصمیم با واکنش منفی رژیم‌صهیونیستی و آمریکا مواجه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
لعنت خدا بر ال سعود و امریکا
به امید خدا پیش بینی حضرت اما به واقعیت خواهد رسید و خواری امریکا و ال سعود را به زودی خواهیم دید.
United States
آقاي اوباما نفوذ به ايران براي تو دررؤيا و هديه پاپا نوئل درشب كريسمس است .
البته این حرف با منطق جناب ظریف همخوانی داره احتمالا بشینن واسه اینکه به ما حمله نکنن مذاکره کنن
مم
United Kingdom
ما در مرز امریکا به دفاع از کشورمان می پردازیم
ح
United Kingdom
ما در مبارزه با امریکا همه بودجه و توان کشورمان از جانی ومالی وتسلیهاتی درون مرزی وبرون مرزی را صرف خواهیم کرد لذا محاسبه اوبا ما بازهم محاسبه ای از سر قیاس مردم و کشور ما با کشور هزار تفکر خودش که با کوچکترین تنگلی ساختار مکانیزه ان از هم می پاشد کاملا اشتباه می باشد
روحانی مچکریم! ...
علی رضا
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
مجتبی
آمریکای ابله همانند یک لات بی سر و پاست که دائما در حال دور خالی برداشتن است و در واقع از یک بچه کوچک هم می ترسید
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
با سلام این گاوچران هالیوودی فکر میکند که اینجا کجاست که دم از نفوذ میزند بهتر است جهت حفظ خود وکشورش از این حرفها نگوید چون برای همیشه از روی نقشه جهانی نابود می شود
محسن از جهرم فارس
United Kingdom
بیشین بینیم بابااااا
به جای این بالا پایین پریدن ها , دوتا نارگیل بنداز پایین
محمد
Iran, Islamic Republic of
کور خوندی اوباما!
شما فکر میکنی چون بودجه ی نظامی کشورت 35 برابر کشور ماس میتونی بهش نفوذ کنی...!
توی هشت سال دفاع مقدس که ما هیچی نداشتیم و تمام استکبار در جبهه ی صدام بودند تونستید چی کار کنید؟
حالا دوست دارم یه غلطی بکنید تا به شما بفهمونیم معنی جمله ی "ملت عاشق مبارزه با صیهونیست هست" یعنی چه؟
خیلی پستی امریکا
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
عربستان که از تمام تروریستهای وهابی در سراسر عالم دفاع میکنه بخشی از مشکل نیست؟ بمباران مردم بیگناه یمن بخشی از مشکل نیست؟ اعزام تروریستهای تکفیری درس خوانده مکتب وهابیت عربستان که مردم بیگناه سوریه وعراق را زنده زنده خوردند بخشی از مشکل نیست؟!کمک 16 میلیارد دلاری عربستان به اسراییل غاصب برای کشتار غزه و... بخشی از مشکل نیست ؟؟؟و... خدایا تو خودت شاهد باش وعدالت حاکمان بر زمین را ببین! واز ظالمان انتقام بگیر.
یعنی مردم از خنده! من فکر میکردم تو آمریکا به کسی الکی مدرک نمیدن، ولی به این جای حرف های اوباما رو دقت کنید:
وی افزود: «(اما) باید این را در نظر داشته باشیم. بودجه دفاعی ما تنها اندکی کمتر از ۶۰۰ میلیارد دلار است و برای آن‌ها (بودجه دفاعی ایران) کمی بیشتر از ۱۷ میلیارد دلار. حتی اگر آن‌ها برخی سامانه‌های دفاعی را نیز به دست آورند، ما اگر لازم باشد، می‌توانیم به آنجا نفوذ کنیم.»

آخه احمق ! کدوم دانشگاه به تو مدرک داده؟! بودجه نظامی شما، تهاجمیه. از این 600 میلیون، لطفاً بفرمایید چند درصدش سهم ناوهای هواپیمابر میشه؟ ناوی که 3000 خدمه داره، سوخت اتمی داره و یکسال روی آبه، چقدر هزینه داره! حالا شما یانکی ها از این ناوها چند تا ول کردید تو آب ها واسه ابهت آمریکا. خرج ناو شما، یه مشت مین آبی به قیمت مفته. این که فایده ای نداره! یه هدف آمادست. یا مثلاً بخش زیادی از بودجه شما، صرف هواپیما میشه. خب ناو و هواپیماتون قبل از ایجاد هر خطری، با یک موشک ارزان قیمت که هزینه اش 1 هزارم قیمت هواپیما هم نیست نابود میشه. آخه تو عدد رو با عدد مقایسه میکنی احمق نافهم!
واقعاً بیق تشریف دارید. لطفاً حمله بفرمایید بیق ها.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بيق نه بيغ
توفیقی از قزوین
اولا سران امریکا باید بفهمند ملت ایران اهل ترس نبوده و نیستند و شهادت را به ذلت ترجیح خواهند داد و این درس سالهاست که براساس فرهنگ عاشورایی آموخته اند فلذا زبان تهدید خود را ببندند برایشان بهتر خواهد بود ثانیا اینکه اوباما می گوید ما به ایرانی‌ها تصریح کرده‌ایم که آن‌ها باید بخشی از راه‌حل و نه بخشی از مسئله باشند واقعا جای تمسخر دارد ! عربستان با خاک و خون کشیدن مردم یمن کجای حل نشسته که مورد حمایت امریکاست ؟ در حالیکه جمهوری اسلامی ایران در اولین روزهای حمله به یمن ضمن درخواست توقت بمباران از مذاکرات سیاسی حمایت کرده بود ؟
سید احمد
Iran, Islamic Republic of
امریکا با اس 300 یا بدون اس 300 هیچ غلطی نمی تواند بکند
ببینید چقدر راحت این مردک به خوش اجازه میده در مورد همه چیز و همه کس اظهار نظر کنه!؟

روحانی مچکریم ...
«حتی اگر آن‌ها برخی سامانه‌های دفاعی را نیز به دست آورند، ما اگر لازم باشد، می‌توانیم به آنجا نفوذ کنیم.»
مگر خوابشو ببینی ...
فإن حزب الله هم الغالبون
ببخشید :
آخه یانکی های بی مصرف ، اونوقتی هم که نداشتیم هم حریف بچه های ما نبودید و غلطی نتوانستید بکنید حالا که دیگه از ماجرای طبس و جنگ و... این همه سال می گذره
حالا دیگه مطمئن هستیم امام چی فرمودند:

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
ناآشنا
یه ضرب المثل هست که میگه " سگی که زیاد پارس میکنه گاز نمیگیره " !!! اوباما ! تو هم زیاد پارس میکنی !!!!!
وقتی به خبرنگار جاسوس اسرائیلی اجازه میدهند دو هفته به ایران بیاید و هرجا دلش خواست برود و بعد خبر آن به همراه عکس ها و گزارشاتش از رسانه های غربی منتشر شود ... وقتی به اسم توریست 20 نفر از سیاستمداران و سناتورها و ... آمریکایی وارد ایران میشوند و در سکوت کامل خبری برخی افراد دولتی مخفیانه با آن ها ملاقات و همچنین اجازه ملاقات آنها را با اپوزیسیون داخلی میدهند و خبر آن از رسانه های آمریکا درز پیدا میکند ... اوباما باید هم بگوید : " ... ما به ایران نفوذ میکنیم ... "
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
امريكا و عربستان در واپسين روزهاي مذاكرات با حمله به يمن در واقع از ايران زهر چشم گرفت 27 روز ملت يمن مورد حمايت ايران را به خاك و خون كشيد و ايران فقط تماشاچي بود كمترين عكس العملي انجام نداد حالا مي بينيم كه آثار اين تجاوز تهاجم در روند مذاكرات كاملا" محسوس خواهد بود . كفه ترازوي مذاكرات به به نفع غربي ها پايين خواهد برد . تعجب آورد كه ايران با وجود قدرت برتر منطقه از تنگه استراتژيك هرمز گلوي غربي ها را نمي فشرد و امتياز نمي گيرد ؟؟؟ كه البته بخاطر برخي جريان هاي هوادار غرب و امريكا در ساختار سياسي و دولتي ايران را نبايد ناديده گرفت و بسياري از سردمداران نظام كه عزيز دردانه هاشون در غرب مشغول تحصيلند كار آنها مشكل خواهد شد .
اینطور که شما فرمودید نیست.
حمله عربستان به یمن ربطی به ایران ندارد. یعنی نمیتواند ربطی به ایران و مذاکرات هسته ای داشته باشد. یمن تحت نفوذ عربستان بوده و با گسترش نفوذ انصار الله، جبهه مقاومت در حال تکمیل شدن ات. لذا عربستان دنبال زهر چشم گرفتن از انصار الله یمن بوده نه ایران. البته نیت خوانی سخت است، ولی محتمل نیست که عربستان به کشوری عربی حمله کند به خاطر ایران!
ثانیاً روسیه با اعلام خبر تحویل سامانه اس 300، کفه ترازو را برای ایران بالا برد و موازنه برقرار کرد. چرا که آمریکا هر روز در حال تهدید به گزینه های روی میز بودف اما با اعلام این خبر، قدرت چانه زنی ایران افزایش یافت.
ثالثاً تصمیمات سیاسی، بازی نیست که بگیری، بعد که نتیجه نداد اصلاحش کنی. قرار نیست ایران با هر سرو صدایی، تنگه هرمز را ببندد. تنگه هرمز، خشاب اسلحه ایران است و این خشاب را نباید هر جا خالی کرد.
مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، بسیار زیرک و باهوش عمل کرده و میکنند.
شهبازی
غلط میکنی باریش سفید اهل محله ات اگر فرزند پدرت هستی معطل نکن .درست است دولت باشما توافق میکند ولی ملت ایران را یکبار در دفاع هشت ساله بادست خالی امتحان کردی نتیجه اش را دیدی یکبار دیگر هم امتحان کن ؟؟؟؟
حسن
اوبا ایران را تهدید کند ایران هم اسراییل را تهدید و با خاک یکسان میکنیم