پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اعلام جزییات انتخاب پژوهشگر برتر سال ۹۴

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 458452
دبیر جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر، جزییات برگزاری شانزدهمین دوره این جشنواره در آذرماه امسال را اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، محسن شریفی روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: مراسم معرفی و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر همزمان با روز پژوهش، ۲۵ آذرماه در محل سالن اجلاس سران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از دکتر روحانی برای حضور در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور دعوت به عمل آمده است، ابراز امیدواری کرد رییس جمهوری در مراسم امسال حضور داشته باشد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم از ارسال ۱۷۱ پرونده به دبیرخانه جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر کشور خبر داد و گفت: این پرونده ها از سوی پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی، دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و همچنین فناوران کشور ارسال شده است.

وی توجه به کیفیت را رویکرد اصلی جشنواره امسال عنوان کرد و گفت: در بررسی پرونده متقاضیان، علاوه بر آمار مقالات و تولیدات علمی آنها به شاخص میزان ارجاعات و ضریب تاثیرگذاری این تولیدات توجه خاصی شده است.

به گفته شریفی، رقابت پژوهشگران و فناوران برتر کشور در ۷ گروه تخصصی صورت می گیرد که این گروه ها شامل فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، علوم پزشکی، دامپزشکی، علوم انسانی و هنر است.

وی پیش بینی کرد بین ۲۰ تا ۲۵ نفر در این دوره موفق به کسب عنوان پژوهشگر و فناور برتر کشور شوند.

معرفی و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور یکی از برنامه های هفته پژوهش و فناوری است که امسال از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *