پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۴۸
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

سرنوشت ملت از مسیر مقاومت رقم می‌خورد/ مردم جواب فتنه‌گران طلبکار را خواهند داد

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 329752
خطیب موقت نمازجمعه تهران با انتقاد از مواضع برخی فتنه‌گران، گفت: جمعیت ده‌ها میلیونی ۹ دی نمرده‌اند و اگر باز بخواهید فتنه‌گری کنید به صحنه می‌آیند و سفره‌تان را جمع می‌کنند.
سرنوشت ملت از مسیر مقاومت رقم می‌خورد/ مردم جواب فتنه‌گران طلبکار را خواهند داد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت ولادت امام باقر(ع) گفت: امروز روز ولادت امام باقر(ع) است؛ امامی که ۱۹ سال دوره امامت را طی کرد و آغازگر دوره تبیین فرهنگ دین بود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه هفتم صفر نیز ولادت حضرت امام کاظم(ع) است. این ولادت را محضر شما تبریک می‌گویم. همانطور که در سوگ اهل‌بیت(ع) باید اهل حزن باشیم، باید در شادی‌ها نیز شادی کنیم که شیعه این‌چنین است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روز سه‌شنبه روز شهادت امام مجتی(ع) نیز هست، گفت: روز پنجم سفر نیز به نقلی روز شهادت شهیده ۳ ساله ابی‌عبدالله جناب رقیه است. با این شهادت داغ سنگینی بر اهل‌بیت فرود آمد.

خاتمی همچنین یاد و خاطره شهید آیت‌الله مدرس را گرامی داشت و با بیان اینکه این مجتهد مخلص یک تنه در مقابل استبداد رضاخان ایستاد، اظهار داشت: این ایستادگی و مقابله منجر به ۱۰ سال تبعید به خواف و کاشمر شد. آنگاه رضاخان مرحوم مدرس را مسموم کرد، اما از دنیا نرفت و سرانجام در حالی که در حال نماز خواندن بود، عمامه را به گردن این عزیز انداخت و این بزرگوار را خفه کرد.

وی تاکید کرد: آنها می‌خواستند فریاد حق‌مدارانه مدرس را خاموش کنند، اما خاموش نشد و این موج باقی ماند و تا پیروزی انقلاب که دودمان آن خانواده جنایتکار از بین رفت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ۲۰ آذر شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله دستغیب است، گفت: وی به جد محزب، خودساخته، مبارز و انقلابی بود. در ۱۵ خرداد امام را همراهی کرد، تبعید شد و به همراه ۴۵ نفر دیگر بیانیه‌ای را علیه شاه صادر و شاه را از سطلنت خلع کردند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: امروز خبر دادند ماندلا رهبر مبارزه با استعمار در آفریقای جنوبی از دنیا رفت، ما آزادگی را پاس می‌داریم و تلاش برای نجات ملت‌ها را پاس می‌داریم. از این رو به مردم آفریقای جنوبی تسلیت می‌گوییم و به آنها می‌گوییم تداوم فرهنگ استعمارستیزی راه ماندلا است. اگر می‌خواهید راه او را دنبال کنید، باید این مسیر را ادامه دهید.

امام جمعه موقت تهران ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان افتخارآمیز و پیشگام مبارزه با آمریکا هستند، از این رو افتخارتان راحفظ کنید و مراقبت کنید این افتخار را کسانی از دستتان نگیرند. این شما بودید که مقابل نیکسون ایستادید. جاسوسخانه آمریکا که به غلط اسم آن سفارتخانه گذاشته شده بود را شما اشغال کردید.

"کسانی واداده که به آرمانهای خود پشت کرده‌اند می‌خواهند این افتخارات را بگیرند و سازش را پیشه کنند، در حالی که شما عزیز و امید کشور هستید و در خط مبارزه با تحریم‌ها شما هستید که با علم و فناوری خود تاکنون توانسته‌اید در مقابل استکبار بایستید و بدانید که همچنان می‌توانید در مقابل استکبار بایستید"

آیت‌الله خاتمی خطاب به دانشجویان گفت: اصحاب قدرت و فتنه‌گران می‌خواهند از شما استفاده ابزاری کنند. مراقب باشید شما بزرگ و آینده کشور هستید. مدیریت کشور به دست شما رقم می‌خورد. از این رو با ایمان، تعهد و برجستگی‌های علمی افق روشنی را برای کشور حضرت بقیةالله‌اعظم رقم بزنید.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در خصوص مسئله هسته‌ای کشور مطالب زیادی گفته شد و رئیس جمهور محترم و وزیر امور خارجه توضیحاتی فراوانی دادند، اظهارداشت: بنده می‌خواهم در این راستا ۴ نکته را مطرح کنم.

امام جمعه موقت تهران در اولین نکته خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت: ما در این عرصه همراه آقا یعنی مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هستیم و معتقدیم هر حرکتی در راستای رهنمودهای ایشان قرار گیرد مورد تایید ملت است و انشاءالله مذاکره کنندگان خود را ملزم به این اصل می‌دانند.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: موفقیتی که در این گفت‌وگوها و بیانیه به دست آمد موفقیت همه مردم و مقاومت شما است، چرا که سربلندی ملت بی‌تردید از گذر مقاومت و نه تنها میز مذاکره رقم می‌خورد. ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم ما با دشمنانی طرف هستیم که جز منافع خود و قدرت چیزی نمی‌فهمند و مصلحت کشور و نظام آن است که به فرهنگ مقاومت روی آوریم. چرا که فرهنگ مقاومت مصلحت همه است.

وی افزود: اگر دشمن از ما ضعفی ببیند پیشروی می‌کند، اما با مقاومت دشمن درجا می‌زند. از این رو باید تلاش‌های دیپلماتیک همراه با نشاط انقلابی و مقاومت باشد و تجلی آن در شعار "مرگ بر آمریکا"ی شما است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به نمازگزاران تهرانی یادآور شد: بنده به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و شما مردم به خوبی به یاد دارید که در آن روزها به ما اجازه نمی‌دادند ۲ سانتریفیوژ را برای پژوهش‌های محققان داشته باشیم. اما امروز به فضل خداوند و با مقاومت مردم و تلاش فرزندان و دانشمندان ۱۹ هزار سانتریفیوژ در حال چرخش است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: ما همراه با مقام معظم رهبری بار دیگر تکرار می‌کنیم و می‌گوییم که به هیئت مذاکره کننده خود اعتماد داریم. معتقدیم که اینها فرزندان ملت هستند، اینها عاشورایی‌اند و در عین حال به آنها سفارش می‌کنیم که عزت عاشورایی ملت را حفظ کنند. سفارش می‌کنیم که این ملت، ملت هیات من الذله است، بنابراین شما تجلی‌بخش این شعار در مذاکرات باشید.

وی به مطلبی که وزیر امور خارجه در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد پرداخت و گفت: دکتر ظریف در دیدار با جامعه مدرسین مطلبی را گفت که من لذت بردم. فرمود: وقتی که هیئت مذاکره کننده برای مذاکرات سوار هواپیما شدند، از طریق موبایل‌شان زیارت عاشورا خواندند. بنابراین ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و آنها را به مراقبت بیشتر دعوت می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران در سومین نکته خود در خصوص مسائل هسته‌ای کشور گفت: ما به تیم مذاکره کننده خود اعتماد داریم، اما به همان میزان که به آنها اعتماد داریم، به آمریکا و به برخی از کشورهای غربی بی‌اعتماد هستیم. دلیل این بی‌اعتمادی هم در قرآن و در سوره توبه آمده است. اینها پیمان و قرارداد سرشان نمی‌شود. خدای آنها منافع‌شان است. از این رو قابل اعتماد نیستند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: هنوز هیئت ما به ایران نرسیده بود که وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص غنی‌سازی ایران اعلام موضع کرد و اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز گفته بود همه گزینه‌ها روی میز است، حتی گزینه‌های نظامی. ما جلوی بمب اتمی ایران را گرفتیم. این چه ادبیاتی است و این چه ادبی است؟

وی تاکید کرد: ما اوباما را از بی‌ادب‌ترین رئیس جمهورهای دنیا می‌دانیم. ببینید چه دل و قلوه‌ای به رژیم صهیونیستی می‌دهند. در همین روزها وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی رفته و در آنجا گفته است امنیت اسرائیل برای ما اصل است. در حالی که اسرائیل دشمن درجه یک اسلام است و به تعبیر امام باید از صحنه روزگار محو شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: هرگاه آنها به قرارداد پایبند بودند، ما هم پایبند خواهیم بود. چرا که اسلام می‌گوید پایبند باشیم و به مجرد اینکه کمترین نشانه از عدم پایبندی را دیدیم، دیگر به این بیانیه پایبند نخواهیم بود. چرا که قرآن اعلام می‌کند که قرارداد را لغو کنیم و اگر به این قرارداد پایبند نبودند، ما با توجه به تکلیف شرعی و قانونی خود به وضعیت قبل از مذاکرات برمی‌گردیم.

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه رئیس محترم قوه قضائیه طی یکی، دو ماه اخیر نکاتی را مبنی بر جان گرفتن فتنه‌گران مطرح کرده‌اند، افزود: دادستان محترم کل کشور نیز در مصاحبه‌ای رسما گفتند ما نسبت به آنها ارفاق کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ۲۰۰ بار از حوادث سال ۸۸ از کلمه فتنه استفاده کردند و اگر کسانی تعبیر کنند که فتنه چه است و مرزها را کنار بگذارند؛ مقابل با خط آقا کرده‌اند. فتنه اعتراض نبود، جرم بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جرم خیانت به ملتی که حضور ۴۰ میلیونی در انتخابات داشتند و با این حضور می‌توانستیم فرصتی طلایی را داشته باشیم، اما آنها این فرصت را به تهدید بدل کردند. جرم دیگر اهانت به سیدالشهداء بود. تهرانی‌ها در سال ۸۸ فراموش نکردند که خیابان انقلاب و میدان آزادی تبدیل به میدان جنگ شده بود. جرم دیگر آنها در ۱۶ آذر ۸۸ اهانت به امام خمینی(ره) بود. جرم دیگر حمله به پایگاه‌های و بسیج و آتش کشیدن اموال مردم بود.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: جرم دیگر فتنه‌گران ارتباط صمیمانه با بیگانگان است. این جرم‌هایی را که برشمردیم نمی‌توانیم کم بدانیم. از این رو به این راحتی از خاطره ملت نمی‌رود.

وی با بیان اینکه احساس می‌شود بعضی از فتنه‌گران دوباره جان گرفته‌اند و طلبکار شده‌اند، اظهار داشت: آنها احساس کردند با سوءاستفاده از شرایط موجود و بعد از پست گرفتن برخی شرکای جرم خود پررو و طلبکار شدند. احساس می‌کنند فضا، فضای آنها است. به فتنه‌گران می‌گویم؛ جمعیت ده‌ها میلیونی ۹ دی نمرده‌اند و اگر باز بخواهید فتنه‌گری کنید به صحنه می‌آیند و سفره‌تان را جمع می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تعبیر دادستان تهران مبنی بر اینکه نظام به آنها ارفاق کرده است را تعبیری درست و سخنی به حق عنوان کرد و افزود: ما از خدا می‌خواهیم فتنه‌گران به ملت برگردند. اما طلبکارانه سخن می‌گویند، معرکه می‌گیرند در حالی که معرکه، معرکه متدینین و افراد جبهه‌ای است، معرکه خانواده شهدا است، آنها به جای آنکه طلبکارانه صحبت کنند، باید عذرخواهی کنند. متاسفانه طلبکارانه حرف می‌زنند و طلبکارانه نیز مصاحبه می‌کنند. بدانند مردم تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.

به گزارش خبرگزار تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه جامعه دینی منصف است، گفت: این جامعه در عرصه زندگی خانوادگی، اجتماعی و سیاسی حقمدار و حق‌گرا و نه حزب‌مدار و گروه‌مدار است.

وی به تشریح ۳ مصداق در جامعه اسلامی در حوزه سبک زندگی دینی پرداخت و گفت: اولین مصداق انصاف در ستایش و اعتقادات است. برای اینکه از کسی تبلیغ کنیم، خیلی مبالغه می‌کنیم و وقتی وارد دنده انتقاد می‌شویم، حاضر نیستیم نقطه مثبت را از طرف بپذیریم که هر دو بی‌انصافی است. مولا فرمود: به اندازه تعریف و به اندازه انتقاد کنید.

امام جمعه موقت تهران گفت: دومین مصداق انصاف در دوستی و دشمنی‌هاست. وقتی با کسی دوست می‌شویم، دیگر حاضر نمی شویم هیچ مشکلی را از او ببینیم. از این رو در عرصه دوستی نباید دین خود را فدای دوست کرد. ضمن اینکه باید انصاف را نسبت به دشمنان رعایت کرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: همچنین باید انصاف در قضاوت را مورد توجه قرار دهیم و فکر نکنیم قضاوت فقط در مقام قاضی است، بلکه معلم و استاد دانشگاهی که اوراق دانشجویان را تصحیح می‌کند هم در اصل حکمی صادر می‌کند.

وی تاکید کرد: در عرصه سیاسی قضاوت راجع به عملکردهاست. از این رو خدا را باید در نظر گرفت تا جوری حرف نزنیم که فردای قیامت پاسخی برای گفتن نداشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران خطاب به نمازگزاران تهرانی گفت: انشاءالله در خطبه‌های آینده در تفسیر "رحماء بینهم" در عرصه دولت و مردم بحث خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
مردم جواب فتنه‌گران طلبکار را خواهند داد
تکبیر
ای ول
باید فتنه گران را یکجا اعدام کنند....
Iran, Islamic Republic of
یکجا هم نشد سری به سری بشه خوبه
برایتان متاسفم که فقط فکر خشونتید.....
جمعیت دهها میلیونی 9 دی؟؟؟؟؟
شاخ دراوردی؟؟؟کاش اونروز بجای چپیدن تو خونه هاتون میومدید بیرون تا الان اینجوری تعجب نکنید...
ببین تو و هم فکرات چه ساده از اعدام و کشتن صحبت میکنین .
خشونت رو اونایی مرتکب شدند که 22 جوان بسیجی رو کشتند
اونایی مرتکب شدند یه بی گناهو در روز عاشورا برهنه کردند
و مثل وحشی ها افتادند به جان عزاداران امام حسین
این خواسته اسلام است که منافق باید به درک واصل شود
همانطور که قرآن گفته منافق بدتر از کفار است

شما لازم نیست روی این خیانت فتنه گران سرپوش بذاری
مردم جواب یاوه گوئی و دروغ تقلب رو با شرکت در انتخابات دادند ...
ضمنا بهت منفی دادم چون جمله ات تمسخر امیز بود
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا ما یه چیزی هم بدهکار شدیم به این فتنه گران مزدور
خجالت نمی کشن و دم از آزادی می زنن
عباس
تا کی میخواهید از زبان ملت مایه بگذارید....
ملت نظرشون رو روز 9 دی دادند ولی کسی به حرف و خواسته مردم توجه نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
اینها حرف ملت هست ، تا کور شود هرآنکه نتواند دید ، راه ما ، راه امام حسین ، راه شهدا ، راه ولایت ، هیهات منا الذله... مرگ بر آمریکا
United States
مردم جواب آنها را در 24 خرداد دادند و همه دیدیم.
....
Iran, Islamic Republic of
خب که چی؟
واقع بین باش برادر حاضر در آمریکا یا وی پی ان
جالبه رأی 18 میلیونی حسابه !!!
24 میلیونی حساب نبود!!!
مردم 24 خرداد به آزادی سران فتنه رأی دادن یا رفع مشکلات اقتصادی؟؟؟
نکنه مشکلات اقتصادی هم زیر سر سران فتنه است که تا آزاد نشن حل نمی شه؟؟؟ !!!
24خرداد همه گفتند تقلب دروغ بود و فتنه گران دروغگو
United States
آقای خاتمی انگار حضور مردم و انتخاب افراد هم سو با....
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
حضور مردم برای تو دهنی زدن به همین فتنه گرا بود ولی بعضی ها حاجتارو قاطی کردن
دقیقا و اون 4 میلیون هم بابت هم پیمانی با سران فتنه بود که رای دادند وگرنه بقیه واسه براعت از فتنه گران بود که رای دادن
73درصد با صدای رسا به دروغ تقلب نه گفتند
Iran, Islamic Republic of
درود بر این امام جمعه شجاع و صریح
ali
مردم جواب شما را 24 خرداد دادند
اول برو به شهراى مختلف سر بزن ببين مردم چرا به روحانى راى دادند بعد حرف مفت بزن
اول از همه مردم نظام جمهورى اسلامى راى دادن. و با امام خمينى و رهبر بيعت کردند.

مردم به روحانى به خاطر پوشيدن لباس پيغمبر بهش راى دادن. شک دارى برو به شهرهاى مختلف سر بزن تا حساب کار دستت بياد دوباره دچار توهم نشى بگى ما بيشماريم.

اين شما هستيد که به اين بهانه داريد با احساسات مردم بازى ميکنيد.
بعد سال 88 و روز راهپیمایی 9 دی جواب کیا رو دادن؟؟؟
به زعم شما مردم روز 24 خرداد رأی به آزادی سران فتنه دادند؟
ولی نمی دونم چرا دور و بر من که هر کی به روحانی رأی داده به شدت منتظر اعدام سران فتنه است!!!
اقای خاتمی از انتخابات چیزی نگذشته. شما که دم از مردم میزنی مردم در 24 خرداد گفتن چی میخوان
رشت
.... مردم از روحانیهای شجاع وساده زیست توقع ویژه دارند
متکا
United States
مرگ بر آمریکا!
دوست انقلاب
....وگرنه ملت ایران همه به امام بزرگوار.اردات خاصی دارند. ا....
فعلا که فتنه گران اومدن تو دولت پست هم گرفتن.
البته قبلا اعلام برائت کردن
محمد
Iran, Islamic Republic of
عالیجناب جواب ملت روحانی بود اما دریغا که شما جواب را هنوز درک نکرده اید
چهره و بیان مومن در دلها آرامش ایجاد میکند. نمیدانم چرا با ....
چهره و بیان مومن در دل منافقین هم ترس و التهاب ایجاد می کند. جانم سید احمد خاتمی که حرفاش خاری است در چشم فتنه گران
lمحمد
ایکاش اسناد اقدامات مرتضوی در دوران دادستانی ....
brt
بابا خوبه از رو نمی رید.
9 دی شما رو تو 24 خرداد دیدیم 6 درصدی ها .
ببخشید من که به قالیباف رای دادم و در 9دی هم شرکت داشتم رو شما جزء 6درصد میدونی؟؟؟؟؟
49درصد به تفکر اصلاح طلبی نه گفتند صراحتاو 51درصد باقیمانده هم همه شعار "درود بر اصل ولایت فقیه رو عملا سر دادند...
قرص بدم خدمتتون؟؟؟6درصدو از کجات دراوردی؟؟؟48درصد که صد درصد به اصولگراها رای دادند و بقیه هم دلیلی نیست که 9دی نبوده باشند...
شما هم بعید نیست از تحریمچی ها بوده باشی
کاش به اندازه کفش پای ماندلا ....
جای جواب دادن خیابان نیست.....
نويد
اگه حرفم ناحسابي همتون بگيد ناحسابيه :هر دفعه آقاي خاتمي مياد حرف ميزنه وميره ،مردم يكبار ....
فتنه گران باید بدانند که اینبار سال 88 نیست ونظام جمهوری اسلامی و مردم انقلابی درس فراموش نشدنیی به انها خواهند داد.با ولایت هر که درافتاد ورافتا
یک لحظه
طرفداران اصحاب فتنه هم اکنون درمسندحکومتی هستند(ازساکتین فتنه نظیر.... تاپشتیبانان علنی آنها)که قدرت به خطرانداختن اصل نظام راداراهستند....
حسین
جناب آیت الله آقا سید احمد خاتمی دام ضله
آیا فکر نمی کنید وقتی دستگاه قضایی تنها یرای تشکیل پرونده آقا زاده فراری بیش از چهار سال است کوشش می کند و هنوز پرونده او به آنجایی نرسیده است که حتی آن آقازاده را برای ادای چند شهادت یا توضیحاتی و یا ارائه مدرکی به دادگاه فراخواند ، از یک سو مردم فکر می کنند که نظام در برابر آقای آن جناب آقازاده ، ترس وحشتی دارد و مجبور است باج سبیل بدهد و از سوی دیگر فتنه گران پررو شده و از نظام طلب کارند و یا برای تمسخر نظام از طلب خود با صدای بلند صرفنظر میکنند؟ آیا ماست مالی کردن دانه درشت ها در قضیه فتنه 88 ، سیاست درستی است و سبب اعتماد جمهور مردم به نظام از یکسو و نا امیدی آقاها و آقازاده های آنها از توانایی شان در باجگیری از نظام میشود؟ آیا هنوز وقت حساب پس دادن آقا ها و آقازاده های آنها در فتنه 88 بخاطر خیانت بزرگی که نظام کرده اند نرسیده است؟
به جاي اين همه سرمايه گذاري براي جريان انحرافي وفتنه يك كمي هم به فكر مردم ومملكت باشيد ما انقلاب كرديم كه كشورمان مستقل وآباد باشد نه اينكه هر روز عقب تر از جهان باشيم
فعاليتهاي انجام شده در اين 34 سال به هيچ عنوان با پيشرفتهاي كشورهاي هند وكره جنوبي وتركيه و... قابل مقايسه نيست ، قبل از 1357 همه كشورهاي فوق از لحاظ اقتصادي وصنعتي وسلامت عمومي پائين تر از ايران بودند با اين همه منابع زيرزميني وروي زميني ومنابع انساني وادعاي اينكه انتقلاب كرده ايم پيشرفتمان خيلي كمتر از بقيه كشورها است وهمواره هم دليل كندي پيشرفتمان را به گردن ديگران مي اندازيم
رهبري عزيز بيش از ده سال است كه اعلام كرده اند يكي از بزرگترين منافع رشد اقتصادي، مبارزه با مفاسد اقتصادي مي باشد كه در طول سالهاي دولتهاي اصلاحات وعدالت نه تنها مفاسد اقتصادي كم نشد بلكه بيشتر هم شده است.
احمد
آقای خاتمی عزیز مردم در 9 دی کار خود را انجام دادند این قوه قضائیه هست که تعلل می کند آنها باید سران فتنه را محاکمه کنند و به سزای اعمال خود برسانند چرا هرکه دمش به جائی وصل است یا خودش همان ( جا ) هست از محاکمه و کیفر مبراست؟ یکی لطفا پاسخ دهد.
سيد موسوي
United States
عزل و نصب هاي قطاري در دوران دولت مدعي شايسته سالاري جاي تعجب و تاسف است مسلما" اين قول كوچك كه عمل نشد ساير قول هاي دولتيان كه از نظر اجرايي سخت تر است انجام نخواهد شد
دكتر روحاني
مگر اين مملكت متعلق به اصلاحاتي ها است و سرمايه انساني دستگاه ها بازيچه احزاب است انتقادي كه به اصولگرايان ميكرديد با شدت صد برابر در حال انجام آن هستيد ؟؟!!!!!!!!!!
محمد رضا
اینها که در روز عاشورا زدند و رقصیدند و بی احترامی به سید الشهدا (ع) کردند و در یک کلام فتنه 88را راه انداختند اینها بایستی محاکمه بشوند اما چرا قوه قضائی اینقدر فرق می گذارد نمی دانم اگر من که هیچ کسی را ندارم کارخطائی بکنم بایستی محاکمه شوم اما اون آقازاده ها و اشخاصی که اختلاس کردند و دستشان به مال بیت المال آغشته است راحت بگردند و جوابگو نباشند .