جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

قدردانی بازیگر مشهور عرب از فیلم مجیدی

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 442152
"غسان مسعود" بازیگر مشهور سینمای عرب با حضور در برنامه تلویزیونی پانوراما شبکه المنار لبنان گفت :ساخت چنین فیلمی درباره پیامبر اتفاق بسیار مهمی محسوب می شود.
به گزارش جهان به نقل از میزان، غسان مسعود بازیگر مشهور سینمای عرب با حضور در برنامه تلویزیونی پانوراما شبکه المنار لبنان گفت :ساخت چنین فیلمی درباره پیامبر اتفاق بسیار مهمی محسوب می شود.

بازیگر فیلم قلمرو بهشت ساخته رایدلی اسکات درادامه سخنان خود عنوان کرد :متاسفانه در میان اعراب و کشورهای خاورمیانه و جهان اسلام ،به اهمیت سینما توجهی نمی شود و اصلا متوجه نیستیم که سینما چه قدرتاثیر گذار و پر اهمیت است.

او تاکیدکرد :غربی ها پیش ار آنکه از طریق هواپیماهای خود را ما را تسخیر کنند از طریق سینما همه جا را تسخیر کرده اند .

غسان مسعود ادامه داد :برخی از سیاستمداران ونخبگان غربی اگرچه نسبت به پیامبر شناخت و آگاهی دارند ولی دوست ندارند این معرفت به همه مردم برسد . این در حالی است که ما تنها از طریق سینما وهنر و فرهنگ می توانیم در ناخود آگاه انسانها نفوذ کنییم.

بازیگر فیلم بازمانده ساخته سیف الله داد در ادامه گفت :غربی ها که گروههای تندرویی مثل داعش را در منطقه ایجاد کردند هم اکنون تصویری خونین از اسلام نشان می دهند .با این وضعیت باید ما احساس وظیفه کرده و پیامهای درست وحقیقی از اسلام را منعکس کنیم .

او ادامه داد : هم اکنون در منطقه ما ،میلیونها دلار برای سلاح وجنگ و کینه خرج می کنند وکسی نیست که برای محبت و عشق و فرهنگ و هنر چیزی خرج کند.

این بازیگر تاکید کرد :فیلم الرساله مصطفی عقاد نیز قبلا ممنوع شده بود ولی الان باعث مباهات کشورهای اسلامی است .من دراین زمینه تجربه های فراوانی دارم ومعتقدم بسیاری از آثاری که زمانی ممنوع بودند بالاخره روزی آزاد می شوند.

او در پاسخ به سوالی درباره همکاری با مجیدی گفت :مجید مجیدی کارگردان بزرگی است وهر بازیگری در دنیا آرزو دارد که با مجیدی همکاری کند .غسان مسعود در ادامه صحبتهای خود مردم ایران را ملت بزرگ با تمدنی کهن دانست وگفت :ایران دارای سینمایی است که در جهان پر آوازه است .

شبکه المنار لبنان همچنین گزارشی از آغاز نمایش فیلم محمد رسول الله (ص)در سینماهای تهران پخش کرد ودراین گزارش با برخی از تماشاگران فیلم مصاحبه هایی را انجام داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *