شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

«میکروبید» برای دندان و لثه مضرند؟

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 381231
یک کمپانی مطرح تولید خمیردندان اعلام کرد که به دنبال افزایش نگرانی دندانپزشکان نسبت به خطر احتمالی میکروبیدها برای سلامت دندان و لثه، استفاده از میکروبید را در محصولاتش متوقف می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کمپانی Crest ‌از بزرگترین تولیدکننده‌های خمیردندان و محصولات بهداشتی دهان و دندان، اعلام کرد که به دنبال ابراز نگرانی دندانپزشکان نسبت به خطرات احتمالی دانه‌های میکروبید از این پس از این ذرات در محصولات خود استفاده نخواهد کرد.

کمپانی Crest در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد: «با وجود اینکه میزان میکروبیدها در محصولات این کمپانی بسیار اندک و کاملا بی خطر و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است اما با این حال استفاده از آن را از چرخه محصولات خود حذف خواهد کرد. محصولات این کمپانی شامل نخ دندان، خمیردندان و مسواک می‌شوند.»

به نقل از شبکه تلویزیونی سی تی وی، میکروبیدها دانه‌های آبی رنگی هستند که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده‌اند و عمدتا در محصولات بهداشتی لایه‌برداری استفاده می‌شوند. این ذرات علاوه بر خمیردندان در برخی آدامس‌ها نیز استفاده می‌شوند که اغلب به عنوان رنگدانه به محصولات اضافه می‌شوند. کمپانی Crest اطمینان خاطر داد تمام محصولات این کمپانی به علاوه محصولاتی که در کانادا به فروش می‌رساند از بهار ۲۰۱۶ میلادی فاقد میکروبید خواهند بود.

ممنوعیت استفاده از میکروبید در خمیردندان‌های Crest‌ پس از این جدی شد که یک متخصص دندانپزشکی در مراجعین خود اغلب ذرات میکروبید را مشاهده کرد که به دهان آنها چسبیده است. وی ابراز نگرانی کرد که بسیاری از این دانه‌های ریز با ورود به کانال‌های لثه سبب بروز بیماری‌هایی نظیر آماس لثه می‌شوند.

این متخصص دندانپزشکی گفت: «من نمی‌گویم که پلی‌اتیلن سبب بیماری‌های لثه می‌شود و هنوز خیلی زود است که بدون اثبات علمی بگویم این مسئله اتفاق می‌افتد اما با قطعیت می‌گویم در محصولات شما ذرات پلاستیک وجود دارد که حتی پس از شستشوی دهان نیز در داخل دهان باقی می‌ماند.»

پس از اظهارات این دندانپزشک، کمپانی Crest‌ اعلام کرد که ظرف شش تا ۱۸ ماه آینده استفاده از میکروبید را در محصولات خود متوقف می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *