جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
ولایتی در جمع خبرنگاران:

ایران زیر بار هیچ نوع تحمیلی نمی‌رود

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب: 421335
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با اشاره به تصویب رساندن طرحی در کنگره آمریکا در توافق نهایی مذاکرات تأثیرگذار باشد، گفت: طرح این مسئله یک بازی داخلی بین قوه مجریه و مقننه آمریکاست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان دیدار مشترک خود با وزیر حمل و نقل هند درباره فرمایشات امروز مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ایشان فرمودند که مذاکره‌کنندگان ما باید به مذاکره خود با رعایت خطوط قرمز که ترسیم شده ادامه دهند. ولی به هیچ وجه نباید زیر بار تهدید و تحقیر آمریکایی‌ها بروند.

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها بی‌آبروترین کشور در نزد ملت ما هستند زیرا آنها عملاً به ظالمان و در رأس آن عربستان کمک می‌کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با اشاره به حوادث یمن و تصمیم مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور گفت: مردم یمن تقصیری ندارند و فقط رئیس‌جمهور تحمیلی شورای همکاری را که آقای هادی باشد را نمی‌خواهند. وی از کشورش گریخته و مشروعیت خود را از دست داده بنابراین مردم یمن باید آزادانه رئیس‌جمهور خود را انتخاب کنند و سازمان ملل هم باید به وظیفه خود عمل کند.

ولایتی تأکید کرد: نقش آمریکا در منطقه تلاش در جهت کمک به ظالمان به خصوص در سوریه، یمن، عراق، لبنان و ... است که تصور و یا توهم آمریکایی‌ها این است که می‌توانند درباره ایران هم همانند سایر کشورها عمل کنند.

وی ادامه داد: با اینکه آنها ایران را امتحان کردند و دیده‌اند ایران در برابر زورگویی‌های آنها می‌ایستند بنابراین اقدامات آنها یک تهدید توخالی بیشتر نیست که از سوی برخی سیاستمداران بی‌توجه و بدون سابقه درست در شناخت منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی و ایران مطرح می‌شود.

وی افزود: آنها در عین حال هنگامی که در مقابل مذاکره‌کنندگان ما قرار می‌گیرند حرف‌های دیگری می‌زنند که آن تهدیدها و حرف‌هایشان برای مصارف داخلی آمریکاست، ایران و سایر کشورهای اسلامی نباید غرامت رقابت‌های انتخاباتی داخل آمریکا را بدهند و این کوته‌بینی سیاست‌مداران آمریکایی است که تصور می‌کنند علی‌رغم همه شکست‌هایی که در طول ۳۵ سال گذشته داشته‌اند باز هم حرف از تهدید می‌زنند.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها بدانند جمهوری اسلامی هر چند با اعمال تحریم‌ها شاید دچار برخی مشکلات شوند ولی از باب تحریم‌ها حاضر نیست زیر بار هیچ نوع تحمیلی از سوی آمریکا یا هر کشور دیگری برود.

ولایتی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از اینکه گفته شده قرار است کنگره آمریکا طرحی را تصویب کند که این طرح در توافق نهایی با ایران تحت تأثیر قرار می‌دهد چیست، اظهار داشت: مطرح کردن این مسائل بازی داخلی بین قوه مجریه و مقننه آمریکاست که می‌خواهند با بیان این مطالب نیازهایی را که قوه مجربیه آمریکا در صحنه‌های بین‌المللی و یا مذاکره با ایران را دارد تأمین کنند.

وی تأکید کرد: این یک بازی از سوی آمریکایی‌هاست و بدانند با این بازی‌ها نمی‌توانند جمهوری اسلامی را دچار بن‌بست کنند.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان درباره اینکه آیا توافق هسته‌ای نیازمند توافق مجلس است، گفت: هرارگانی وظیفه خود را می‌داند و باید در مورد این مسئله مجلس شورای اسلامی نظر دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *