شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۶۰
روحانی در ضیافت افطار با اصحاب رسانه و مطبوعات:

طرف مقابل توافق احتمالی را زیرپا بگذارد، شدیدتر از آنی می‌شویم که در مخیله‌شان بگنجد

رسانه ها باید مستقل و آزاد نظراتشان را بیان کنند
سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب: 430939
رییس جمهوری تأکید کرد: طرف مقابل توافق را زیرپا بگذارد، شدیدتر از آنی می‌شویم که در مخیله‌شان بگنجد.
طرف مقابل توافق احتمالی را زیرپا بگذارد، شدیدتر از آنی می‌شویم که در مخیله‌شان بگنجد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در ضیافت افطار با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اینکه دولت یازدهم از روز اول به دنبال مقابله با تبلیغات منفی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت سلاح کشتار جمعی و عدم تعامل با جهانیان بوده است، گفت: دولت و ملت ایران هیچگاه به دنبال تهدید دیگران و سلاح کشتار جمعی نبوده و نیست.

روحانی تصریح کرد: ایران در مذاکرات هسته‌ای به دنبال تأمین این هدف بود که به دنیا بگوید آماده شفاف‌سازی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود می‌باشد تا همگان بدانند این جمله که «نظام ایران مخفیانه به دنبال سلاح کشتار جمعی است»، تهمتی بیش نیست.

رییس جمهوری با بیان اینکه هدف دیگر از مذاکرات نمایش این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران اهل منطق و گفتگو با دیگران برای حل مشکلات در پای میز مذاکره است، گفت: آنها اینگونه در تبلیغاتشان ایران را متهم می‌کردند که اهل تعامل با جهانیان نیست و به دنبال ستیز و مداخله و برخورد است و حل مشکل ایران یک راه‌حل بیشتر ندارد و آن جنگ و اعمال فشارهای اجتماعی و اقتصادی است تا ایران از تصمیماتش منصرف شود. طرف مقابل توافق را زیرپا بگذارد، شدیدتر از آنی می‌شویم که در مخیله‌شان بگنجد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مسیر تعامل و گفتگو در ۲۲ ماه مذاکرات به شکل جدی‌تر دنبال شد، گفت: معتقدم این مذاکرات می‌تواند نتیجه برد – برد برای طرفین داشته باشد، چرا که اگر طرف مقابل مدعی است که می‌خواهد مانع از ساخت سلاح هسته‌ای در ایران شود، هر چند ایران از ابتدا به دنبال آن نبوده و نیست، این هدف برای آنها حاصل می‌شود. چرا که ما قادریم راه و مسیر نظام را در موضوع هسته‌ای به خوبی تشریح کنیم.

روحانی ادامه داد: هدف ایران نیز این است که بتواند مسیر و راه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را ادامه دهد و تحریم های ظالمانه را بردارد و به نظر من اگر زیاده‌خواهی نباشد، مذاکرات می‌تواند پایانی برد – برد داشته باشد.

رییس جمهوری در همین خصوص ادعای طرف مقابل مبنی بر اینکه می‌خواهند زمان دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را به تعویق بیندازند، نادرست، واهی و بی‌اساس خواند و گفت: در کشور ما که رهبر معظم انقلاب در خصوص منع تولید و ساخت سلاح‌های کشتار جمعی فتوا دارد، برنامه‌ای برای ساخت چنین تسلیحاتی وجود ندارد.

روحانی با اشاره به اینکه در توافق ژنو طرفین نشان دادند که به آنچه متعهد شدند، عمل کردند، گفت: ما به صد در صد توافق عمل کردیم و طرف مقابل نیز به طور نسبی به تعهداتش عمل کرد. در مواردی از نظر ما آنها دقیق عمل نکردند، اما تجربه پایبندی نسبی به توافقات را داریم و این واقعیت نشان می‌دهد که حل مشکلات از طریق گفتگو ممکن است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر در مذاکرات این هفته و یا هفته آینده بتوانیم به توافق و تفاهم برسیم، معنایش کنار گذاشتن اقتصاد مقاومتی در ایران نیست، اظهار داشت: مسیر اقتصاد مقاومتی را با همه توان و تلاش ادامه خواهیم داد، چرا که این مسیر به نفع کشور است و راهی است که می‌تواند قدرت ملی ما را افزایش دهد، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ استقامتی و تعامل سازنده با جهان اگر در کنار هم قرار گیرد باعث می‌شود تا از مشکلات پیش‌رو به سرعت عبور کنیم.

روحانی در ادامه افزود: همچنین اگر مذاکرات موفق باشد معنای آن بازگشت و بازتولید شیوه‌های اجرایی سال‌های گذشته نخواهد بود، دولت هیچگاه دلارها و سرمایه‌های فراوان را در مسیر واردات قرار نخواهد داد تا در طول ۸ سال ۷۲۰ میلیارد دلار صرف واردات کشور شود، اما مسایل کلان نظیر معضل اشتغال، محیط زیست و آب حل نشود.
رییس جمهوری تصریح کرد: البته من نمی‌خواهم بگویم که با آن وفور مالی و ارزی می‌شد همه مسایل کشور را حل کرد و یا این دولت می‌تواند همه مشکلات را مرتفع کند، اما معتقدم می‌شد گام های بلندی در ۸ سال گذشته برداشت.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه شیوه عملکرد ۸ ساله در صورت موفقیت مذاکرات نیز بازتولید نخواهد شد، گفت: دولت از ماه ها قبل برای نحوه استفاده مطلوبتر از امکاناتی که پس از دوره تحریم فراهم خواهد شد، برنامه ریزی کرده است.

روحانی تصریح کرد: در صورت توافق ، دولت یازدهم متعهد به اجرای مفاد آن توافق است و تنها شرط آن نیز پایبندی طرف مقابل در عمل به تعهداتش است.
رییس جمهوری اظهارداشت: اگر آنها در انجام تعهداتشان در چارچوب توافق متعهد بمانند ما نیز متعهد خواهیم ماند.

رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین تاکید کرد که دولت آمادگی کامل دارد که اگر هر روز آنها توافق را زیر پا بگذارند، مسیر را شدیدتر از آنچه که در ذهن آنها می گذرد ، برگرداند و تغییر دهد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سرمایه دولت و رسانه ها ، سرمایه اجتماعی و حمایت مردم است ، گفت: امیدوارم همگان اهداف ملی را مدنظر قرار دهند و آنچه در زمینه مذاکرات حق ملت است بدست آوریم و واقعیت ها را برای مردم توضیح دهیم.

روحانی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: ایشان امام صلح و رحمت در میان امت اسلامی است و راه و شیوه او می‌تواند مسیر هدایت ما باشد.

رییس جمهوری با تشکر از اصحاب رسانه بخاطر همکاری وهمراهی که با دولت تدبیر و امید داشتند، گفت: اصحاب رسانه از یک سو باید نظرات مردم و جامعه را به دولتمردان، مسئولین و کارگزاران نظام انتقال دهند و از سوی دیگر در پی انتقال نظر دولت و نظام به مردم هستند که این امر وظیفه مطبوعات را سنگین کرده است.

روحانی با بیان اینکه دولت به دنبال تحت فرمان قرار دادن اصحاب رسانه نیست، بخاطر اینکه این امر نه قانونی و نه حرفه‌ای است، اظهار داشت: باید مطبوعات به صورت آزاد عمل کنند و نظرات خود را بیان کنند. تنها معیار، رعایت قانون و اخلاق حرفه‌ای در همه جا از سوی همگان است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نباید در رسانه‌ها شاهد ترویج تشویش اذهان عمومی و افترا و تهمت به نظام و افراد باشیم، گفت: وظیفه رسانه‌ها باید تبیین واقعیت‌ها باشد و هدف شفاف‌سازی و آگاه‌سازی مردم نه خدای ناکرده سردرگم کردن آنها باشد.

رییس جمهوری تاکید کرد: بیان واقعیت‌های راهبردی و مسایل مربوط به اهداف ملی و نظام در ذهنیت‌ها باید راهبرد رسانه‌ها در سطح جهانی و جامعه باشد.

پیش از سخنان رییس جمهوری علی جنتی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی با اشاره به کاهش روند صدور مجوز برای نشریات، از تنوع و تکثر فرهنگی و برخورد برابر با رسانه‌ها به عنوان سیاست این وزارتخانه یاد کرد و گزارشی از نحوه حمایت‌ها و پرداخت یارانه از رسانه‌ها اعم از اینکه مخالف یا موافق دولت باشند، تدوین لایحه قانون جامع رسانه، تدوین لایحه سازمان صنفی رسانه، عملیاتی شدن قانون انتشار و دسترسی آزاد اطاعات، موضوع ارایه تبلیغات دولتی به رسانه‌ها ارایه کرد.

وی با اشاره به ایجاد بانک جامع برای روزنامه‌نگاران داخلی و رسانه‌های خارجی در کشور، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده است تا در همه امور از نظرات پیشکسوتان روزنامه‌نگاری و فرهیختگان جامعه استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نیز طی سخنانی در باب فضیلت ماه مبارک رمضان بیان کرد و با تأکید بر سخنان بزرگان دین مبنی بر پرهیز از غیبت، ستم، دشنام و در ماه صیام گفت: اصحاب رسانه، مطبوعاتی‌ها و رسانه‌ای‌ها باید با تأسی از این فرامین از افشاگری‌های درست و نادرست، اتهام‌زنی‌ها، شایعه‌پراکنی‌ها و سایر اعمال نادرست امتناع کنند و این سیره باید به روش عملی و خط مشی‌ ما در همه زمان‌ها تبدیل شود.

وی حرمت انسان و آزادی بیان را خاطر نشان ساخت و با تأکید بر میانه‌روی و اعتدال برای حفظ منافع ملی گفت: امام حسن(ع) با نثار آبرو تلاش کرد تا اساس دین برقرار بماند و اگر ما نیز از آن امام همام پیروی کنیم بساط بسیاری از کدورت‌ها در جامعه برچیده خواهد شد.

یونس شکرخواه استاد روزنامه‌نگاری و فعال مطبوعاتی نیز با اشاره به تغییرات بنیادین فضای رسانه‌ای در جهان، که منجر به دو سویه شدن جریان ارتباطات شده است، گفت: امروز دولت و روزنامه‌نگاران به سواد ارتباطی و رسانه‌ای جدید نیاز دارند تا بتوانند علاوه بر پاسخگویی به مخاطبان، اهداف و رسالت رسانه‌ها را حفظ کنند.

وی با اشاره به تصویب قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی دولت که برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، ضرورت تدوین سیاست ارتباطی و رسانه‌ای از سوی دولت به منظور تبدیل شدن سواد رسانه‌ای به دستورالعمل ملی را یادآور شد.

در این مراسم همچنین رییس جمهوری از محمد رضا حیاتی مجری و گوینده با سابقه بخش خبر سازمان صدا و سیما تقدیر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب رییس جمهور!
موضع گیری قاطع شما باعث خوشحالی دوستداران انقلاب می شود.

متاسفانه با ادبیاتی که در گذشته برای منتقدین خود -که از زاویه دلسوزی برای کشور به دولت شما نگاه می کردند- به کار بردید، اعتماد این دسته را نسبت به خود کمرنگ کرده اید.
امیدوارم که اقداماتی از این دست که منجر به رعایت عزت کشور می شود را بیشتر از جنابعالی و دولتتان مشاهده کنیم.

میبینم که تمام مخالفان رهبر در این صفحه نظر گذاشتن....
تحریمیم_میفهمی؟! تحریمیم_میفهمی؟! ...
تحریمیم_میفهمی؟!
یحتمل خبرنگارای سایت تدبیر ما،ما و تدبیر، تدبیر 24 و تدبیر بهار و تدبیر 48 و 50 دعوت بودن
پس بقیه چی؟
مگه می شه مگه دارییم؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام!
Iran, Islamic Republic of
لال از دنیا نری صلوات بفرست.
علي
...
خطرناكه..
چی خطرناکه؟
خدا واقعا اینطور باشه
Germany
دوزار بده آش به همين خيال باش
حيف كه نميدوني فرق سياست تميز و سياست كثيف را
روحانی نمی دونیم مچکر باشیم یا نه
Romania
آخه یکی بهش بگه شمایی که آب خوردن و به تحریم نسبت دادی و همه جوره با غربیها راه اومدی سر توافق ژنو نتیجه اش چی شد که بعد توافق جدید چیزی بخواد بشه
وقتی پروتکل الحاقی رو امضا کردی زیر برگه هایی که اجازه بازرسیهای شدید و میده امضا کردی چه جوری میخوای شدیدتر از آنی شوی که در مخیله شان بگنجد
اگر خلف وعده کردند مگه بعد توافق ژنو خلف وعده نکردن اگه همینجوری بی کله توافق کنید تهش ایران میشه عراق
حتی اگه مثل لیبی در همه تاسیسات هسته ای رو هم پلمپ کنی طرف مقابل کوتاه نمیاد
با واردات بی رویه و حرف زدن کار کشور درست نمیشه فقط فشار بر مردم بیشتر میشه
واقعا بچسب به اقتصاد مقاومتی اون مشکل آب خوردنم بیشتر مربوط به لوله های پوسیده ای که آب درش هدر میره و وزارت نیرو حاضر به تعویض همه لوله های فرسوده نیست و ترجیح میده از جیب مردم هزینه هدر رفت و کوتاهیش و بگیره
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه
خوشحال شدم فکر کردم گفته اگر زیاده خواهی کنند و توافق نکنند به روند قبلی برمی گردند، در صورتی که گفته اگر توافق کردیم انها نقض کردند ما برمی گردیم.
آخه عزیز من 130 مورد تحریم جدید شدیم، بعد میگی عمل کردند، آن وقت می خواهی توافق بعدی را ماست مالیزیشن نکنید؟
ما را بگو جهان چرا ما سر کار می گذاری
منتظر
گفته اگه توافق کردیم و همه چی رو نابود کردیم و اونا نقض کردند ما هم بر سر خرابه های هسته ای عزاداری و یادبود میگیریم!!!!!!!!!!!!!!!!
عباس
دمت گرم منتظر-اینا شمشیرو از رو بستن هسته ای رو نابود کنن-ای کاش رهبر عزیزمون مثل همیشه مقندرانه در مورد تایید توافق عمل کنه نه اینکه بهش تحمیل کنن
سیاح
Iran, Islamic Republic of
توافق را زیر پا بگذارد !?? چه چیزی در توافق وجود دارد که به ضرر آنها باشد تا زیر پا بگذارند !?

رهبر حامی مذاکرات هستن
Iran, Islamic Republic of
بله مذاکراتی که راهنماییهای و ارشادات مکرر رهبری نبود، نتیجه اش جنگ و وطن فروشی بود.
ما
رهبر معظم انقلاب با حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده، آنان را متدین، شجاع، غیور و امانتدار توصیف کردند...
خداروشکر
منتظر
جناب ما
گفتند که اشتباه هم دارند
همه سخنان رهبر را با هم استفاده کن
Iran, Islamic Republic of
قبله عالم! به این کفار و مشرکین رحم کنید! با این لحن عتاب آلود شما قالب تهی میکنند!
...راهی برای بازگشت باقی نمونده...
مهدی
احسنت
...
اینجا نظر نده
برو یه سایت انقلابی پیدا کن
راهی برای بازگشت باقی نمونده وقتی همه زیرساخت های غنی سازی برچیده شده صدها کیلو اورانيوم بیست درصد از بین رفته
سالها طول می کشد ضررهای این دو سال جبران.بشه. در ثانی این دولت اهل این اقدامات انقلابی نیست. منفعله
میبینم که شما خیلی اصرار دارید بگید تشخیص رهبر اشتباه بوده. یکم خجالت هم خوبه والا
SAABER
United States
روحانی در ضیافت افطار با اصحاب رسانه و مطبوعات:
طرف مقابل توافق احتمالی را زیرپا بگذارد، شدیدتر از آنی می‌شویم که در مخیله‌شان بگنجد! .

...

توافق ! را زیرپا بگذارد !!! . کذام توافق ?????!!!!! .....
Iran, Islamic Republic of
توافق احتمالی
ژنو یا لوزان؟
"در طول ۸ سال ۷۲۰ میلیارد دلار صرف واردات کشور شود"

ایشان چه اصراری دارند این آمار خلاف واقع (400 میلیارد را 720 می گویند) را دائم تکرار کنند.
ثانیا در طول این دو سال واردات کشور رو به افزایش بوده است.
آخه عقل کل ایران در طول اون 8 سال نفت رو بشکه‌ای 120 دلار میفروخت یکم حساب و کتاب کن میفهمی درآمد کشور چقدر بوده!
Romania
خب الان چه ربطی داشت؟
اگه برای واردات مصرف نشده پس کجاست؟؟
این که بگیم صرف واردات شده بهتر از اینه که بگیم دزدیده شده داداش...
در آن هشت سال کارهای بسیار بزرگی مثل خانه دار کردن ما مستاجر ها انجام شد که شماها زحمت کشیدید گند زدید توش، دیگه بیش از این ما رو شرمنده نکنید.
یک رای دهنده به دکتر ولایتی
رای دادی به ولایتی؟
Romania
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
باهات موافقم غیر از جمله آخر
سید
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایین طرف مقابل تو چه موردی بصورت نسبی به تعهداتش عمل کرد؟؟؟؟؟؟؟
میلاد
Romania
دکتر همینجوری محکم موضع بگیر
Iran, Islamic Republic of
الکی مثلا ما باورمون شده!
Romania
خوش باوریم!!
محمد جواد
France
آقای رئیس جمهور شما لطفا صنعت هسته ای رو نابود نکن و به گرانی سوخت و نون و ...دامن نزن.حل مشکل محیط زیست و آب و اشتغال پیش کش
اظهارت نظراتی صرفا با مصرف داخلی
Iran, Islamic Republic of
آره جون ...!! ما را به خير تو اميدي نيست لطفا شر مرسان
Iran, Islamic Republic of
نکنید این کار را . کدخدا ناراحت میشود
امیر علی
مثلاً چه جوری؟؟؟...مثلاً اینجوری...آقای روحانی به وزیر امور مذاکره فقط با آمریکا دستور میده که تا 3روز و نیم از مذاکرات پاپس بکشه و بعد از اون با ناز و عشوه من نمیرم و نه توروخدابرو و اینجوریا ، برای مذاکرات بردبرد اقدام کنه ولی یادش باشه که تا 2روز و 5ساعت ونیم برای جان کری فقط اخم کنه...و بعد از اون باز مذاکرات بردبرد بشکل مسالمت آمیز و تنش زدا و البته با خنده هایی که 3.5درصد توش ناراحتی موج میزنه پیش بره...و یا مثلاً....
شما بگین مثلاً چه جوری؟؟؟
خدا کند توافق نشود ! خدا کند پولهای بلوکه شده ازاد نشود! خدا کند... ...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی که اوباما را فردی مودب یافته بود پس این چه وضع حرف زدن با یک فرد مودب است
شریفی
Romania
بسمه تعالی
فکر کنم جناب حقوقدان نمیداند صنعت هسته ای یعنی چه!
خسارتهای این دو سال با 10 سال هم جبران نمیشود ضمن اینکه نیروهای ارزشی و دانشمند شاغل در این کار سرخورده شده اند و بعضا به مشاغل دیگر روی آورده اند...
Romania
این حرفشون فقط مصرف داخلی داره!
چرا آمریکا قرادادی را که به نفع خودش نوشته بزاره زیر پا؟
حالا گیریم گذاشتن زیر پا شما چطور قراه اون اوانیوم های سوخت شده که حاصل 8 عمر و سرمایه ملت بود را برگردونی؟
Iran, Islamic Republic of
نگو کدخدا سنکوپ میکنه خونش میفته گردنت!
Romania
روحانی باید فقط و فقط به فکر نجات مردم باشد و درب مکانهای هسته ای را تعطیل کند ....
روحانی لا مچکریم!
اب سنگین اراک را تعطیل کردن

امدند تمام سانتریفیوژها را کندند وبردند
....
علی
«علاقه واقعه قبل از وقوع باید کرد»!‌ زمانی که شما تمام تعهدات خود را انجام دادی و دیگر چیزی برای چانه زنی نداری، اگر طرف دبه درآورد (که تقریبا چنین شده!) و آنوقت اگر جناح شما آنقدر شجاعت داشته باشد که بتواند شدیدتر عمل کند، تازه به نقطه‌ای میرسیم که باید از صفر شروع کنیم زیرا شما تعهد دادید که حتی سکوهای بتونی زیر سانتریفیوژها را هم نابود کنی! و این یعنی برباد رفتن بیش از ۱۰ سال پیشرفت علمی و صدها میلیارد دلار هزینه سنگین تاسیسات هسته‌ای!!!
منتظر
حاج اقا دلواپس شدی؟!!!
بهت انگ بی سواد ،بیشناسنامه، عصر حجری، از جای خواص تغذیه شونده، به جهنم،به درک، برو جای گرم،لبو فروش،کاسب تحریم،................. نچسبونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
انگها اونقدر زیاده که بقیشا یادم نیومد!!!!!!!!!!!!
رییس جمهور چقدر با غربیها اتمام حجت میکنه بابا نترسونشون ممکنه به پای ما بیفتند و طلب بخشش کنند . ملت همه با هم هورا هورا حقوق دان
Germany
آقاي روحاني بيخود عصباني نشويد و خون خود را كثيف ننماييد چون مشكل از نيش عقرب (آمريكا) نيست، مشكل از طناب پوسيده جنابعالي است.