جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

منابع کافی برای پرداخت تسهیلات داریم

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 336736
مدیر امور اعتبارات و سرمایه‌گذاری بانک مسکن با بیان این‌که بانک مسکن از منابع کافی برای پرداخت تسهیلات برخوردار است، اما اولویت با مشتریان این بانک خواهد بود، گفت: افزایش بی‌رویه‌ی سقف تسهیلات مسکن موجب متضرر شدن مصرف‌کنندگان خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ذبیح‌الله نعمتی در نشستی خبری با بیان این‌که براساس مصوبه‌ی اخیر شورای پول و اعتبار سقف افزایش تسهیلات مسکن در بخش سپرده ۵۰ میلیون و در بخش تعهدی ۳۵ میلیون تومان تعیین شده است، افزود: بنابراین مشتریان می‌توانند ۵۰ میلیون و افرادی که اوراق خریداری می‌کنند ۳۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: سقف دریافت تسهیلات برای مشتریان فعال در کلانشهرها ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

مدیر امور اعتبارات و سرمایه‌گذاری بانک مسکن با تاکید بر این‌که ما قبول داریم که ۳۵ میلیون تومان منابع کافی نیست ادامه داد: اما باید در پرداخت وام‌ها توان بازپرداخت مشتری و هم‌چنین تاثیر‌گذاری آن بر تغییر قیمت در بازار مسکن را نیز مورد توجه قرار داد.

نعمتی اضافه کرد: بانک مرکزی نمی‌تواند افزایش بی‌رویه‌ی تسهیلات را مورد تایید قرار دهد، چرا که در نتیجه این مصرف‌کننده است که دچار ضرر شده و باید راهی برای بازپرداخت اقساط خود پیدا کند. از این‌رو باید تعیین هرگونه میزانی برای تسهیلات هم چنین پرداخت اقساط با تامل و تدبر انجام شود.

وی با اشاره به این‌که بانک مسکن از توانایی بسیار بالایی برخوردار بوده و منابع کافی دراختیار دارد، افزود: اما پرداخت منابع و میزان آن به داوطلبان تسهیلات براساس اولویت مشتریان انجام می‌شود به‌طوری که مشتری که سال‌ها بانک مسکن را انتخاب کرده است، اکنون نیز بانک مسکن نیز این وظیفه را دارد که او را انتخاب کند.

مدیر امور اعتبارات و سرمایه‌گذاری بانک مسکن در مورد این‌که منابع تسهیلات پرداختی از کجا تامین می‌شود، توضیح داد: منابع مورد نظر از محل سپرده مشتریان و بازپرداخت وام‌های قبلی هم‌چنین کارمزد‌های دریافتی به مانند سایر بانک‌ها تامین می‌شود.

نعمتی با اشاره به نرخ سود تسهیلات نیز توضیح داد: در بخش مشارکت نرخ مشخصی وجود ندارد و ما با حداقل نرخ در سرمایه‌گذاری شرکت می‌کنیم و به هر اندازه که سود دریافت شود، ما نیز سهیم هستیم، اما پس از پایان مشارکت نرخ فروش اقساطی ۱۵ درصد خواهد بود.

وی با اشاره به زمان پرداخت تسهیلات نیز گفت: به محض این‌که مجتمعی حداقل ۲۰ درصد پیش برود، تسهیلات را به طور قسط‌بندی پرداخت می‌کنیم.

مدیر امور اعتبارات و سرمایه‌گذاری بانک مسکن هم‌چنین در مورد میزان بازپرداخت مسکن مهر نیز توضیح داد: ما در ابتدا با قرار‌داد ۴۷۶ هزار میلیارد ریالی وارد شده‌ایم که ۴۱۱ هزار میلیارد آن پرداخت و ۱۷۵ هزار میلیارد ریال نیز قسط‌ بندی کرده‌ایم که حدود ۹ هزار میلیارد ریال معوق دارد و از این میزان پنج هزار میلیارد ریال در بخش مشارکت و چهار هزار میلیارد ریال دیگر از فروش اقساطی است.این در حالی است که معوقات ما حدود دو درصد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *