چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱

استانداری سیستان: دانایی‌فر شهید شد/ وزارت کشور تکذیب کرد

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 376534
خبر شهادت جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی توسط گروهک تروریستی ، از سوی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تایید شد.
استانداری سیستان: دانایی‌فر شهید شد/ وزارت کشور تکذیب کرد
به گزارش جهان،  ˈعلی اصغر میرشکارˈ در گفتگو با ایرنا خبر شهادت جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی را تایید کرد.

خبر شهادت دانایی فر را تایید نمی کنیم


در همین حال، روح الله جمعه ای رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در گفت و گو با فارس درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تایید شهادت دانایی فر اظهار داشت: هنوز سندی به صورت رسمی به ما ارائه نشده است و هیچ خبری را تایید نمی کنیم.

وی تصریح کرد: همچنان دولت پاکستان را مسئول سرنوشت دانایی فر می دانیم.

گفتنی است، ماجرا به هفدهم بهمن ماه سال ۹۲ بر می گردد که پنج مرزبان جمهوری اسلامی ایران به نام های ˈرامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموریˈ در منطقه مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند و دو روز بعد گروهکی موسوم به «جیش العدل» با انتشار تصاویر آنان، مسوولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت.

با گذشت چند روز از این ماجرا گروهک مطالباتی مطرح کرد که نشان می داد میل و عجله چندانی برای شهادت مرزبانان ایرانی ندارد از این رو تلاش های دیپلماتیک، امنیتی ـ اطلاعاتی و نیز میانجیگری های محلی با گروهک جیش العدل آغاز شد.

در نهایت با پیگیری های صورت گرفته، چهار نفر از مرزبانان ایرانی از دست گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل بدون برآورده شدن مطالبات این گروهک رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند، اما سرنوشت گروهبان جمشید دانایی فر در هاله ای از ابهام قرار داشت تا به امروز که بازهم خبرساز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نام استان را کامل بنویسید