چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۲
۹۶
آقای هاشمی رفسنجانی:

خاتمی را من روی کار نیاوردم/ گفتند در خطبه‌ها از او حمایت کردم

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 386038
من آقای خاتمی را نیاوردم. کاری که من در آن مقطع (انتخابات سال ۱۳۷۶) کردم این بود که مانع نشاط سیاسی نشدم. تاکید من آنچنان تاثیر داشت که بعدها تندروهای جریان مخالف خاتمی در انتقادهایی از من صراحتا می‌گفتند که سخنرانی‌های آقای هاشمی در خطبه نمازجمعه و حضور ایشان در ستاد انتخابات وزارت کشور دستاوردهای زیادی داشت.
خاتمی را من روی کار نیاوردم/ گفتند در خطبه‌ها از او حمایت کردم
به گزارش جهان به نقل از مهر، آقای هاشمی رفسنجانی ناگفته‌هایی از دوران احمدی‌نژاد را هم مطرح کرد و گفت: اولین نفری بودم که مخالفت کردم و تا آخر ایستادم.

وی در مصاحبه با «اندیشه‌پویا» گفت: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ثابت شد آنچه مردم اراده کنند، می‌شود. عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: در ۸سال دولت‌های نهم و دهم شرایط نه برای من بلکه برای بسیاری سخت بود، چون دو دوره رئیس‌جمهوری و چند دوره در مجلس بودم و با جزییات مسائل و ساختار آشنا بودم، می‌دیدم بنایی که با زحمت، فداکاری و خون جوانان بنا شده چگونه دارد می‌ریزد. کسانی آمده بودند که شاید با حسن‌نیت ولی سوء‌مدیریت داشتند همه چیز را خراب می‌کردند. واقعا روزانه و خیلی روشن می‌دیدم که هر تصمیم آنها غیرکارشناسانه و به ضرر مردم و کشور است.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آیا تا به حال بررسی شده که چرا پس از انتخابات سال ۱۳۸۴ که به قول بعضی‌ها مردم از حضور من در سیاست خسته شدند، در اولین انتخابات پس از آن (انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان) بین آیات و حجج‌اسلام مردم رأی معنی‌داری به من دادند؟ پس از تقاضای آیات عظام و علمای اعلام و مسئولین نظام شرکتم در انتخابات را مشروط کرده بودم. وقتی آتش توپخانه تخریبگران خاموش شد، مردم براساس شناخت رأی دادند. آنها که به نفع من تبلیغ نمی‌کردند، فقط جلوی آنها گرفته شد.

وی با بیان اینکه در هر انتخاباتی اگر اصرار مردم، نخبگان و حتی علما و مراجع قم و نجف نبود نمی‌آمدم، تاکید کرد: آقای خاتمی که آقای احمدی‌نژاد را نیاورد. همان گونه که من آقای خاتمی را نیاوردم. کاری که من در آن مقطع (انتخابات سال ۱۳۷۶) کردم این بود که مانع نشاط سیاسی نشدم. تاکید من آنچنان تاثیر داشت که بعدها تندروهای جریان مخالف خاتمی در انتقادهایی از من صراحتا می‌گفتند که سخنرانی‌های آقای هاشمی در خطبه نمازجمعه و حضور ایشان در ستاد انتخابات وزارت کشور دستاوردهای زیادی داشت.

مصوبات زیاد استانی ظلم به مردم بود


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: در دولت‌های نهم و دهم در یک جلسه دو ساعته در هر استانی که می‌رفتند بیش از ۱۵۰ طرح و مصوبه داشتند. در ظاهر آن مصوبات لطف به مردم آن استان‌ها بود ولی در حقیقت ظلم به آنها بود چون اولا امیدوار و سپس ناامید می‌شدند. ثانیا طرح‌های بدون پشتوانه‌های کارشناسی دوامی ندارد، ثالثا اکثر قریب به اتفاق آن طرح‌ها فقط روی کاغذ بودند یا کلنگ عملیات اجرایی آنها به زمین می‌خورد و به همان شکل باقی می‌ماند. همین الان یکی از مشکلات دولت آقای روحانی هزاران طرح غیر توجیهی و نیمه تمام و وجود افراد غیرکارشناس در جایگاه‌های اجرایی است.

وی اظهار داشت: اصلا رسما اعلام می‌کردند که مخالف تصمیمات مجمع تشخیص مصلحت هستند. کار به جایی رسیده بود که دروغ، تهمت توهین، غیبت و بالاتر از همه ریا برای دولت فراگیر شده بود. سیاست خارجی هم متکی به شعار بود که عواقب آن را دیدید. برخی در سیاست خارجی منافع شعاری را بر منافع ملی ترجیح می‌دادند. هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: در دوران دولت احمدی‌نژاد من به دعوت ملک عبدا... برای شرکت در کنفرانس گفت‌و‌گوی ادیان به مکه رفتم و درخلال سفر تفاهمات خوبی برای کم کردن اختلافات داشتیم. وقتی برگشتیم ناگهان وزیر خارجه دولت احمدی‌نژاد اعلام کرد که از آقای ری‌شهری که در سازمان حج بود در فرودگاه جده انگشت‌نگاری شد و به ایشان توهین کردند. من موضوع را از خود آقای ری شهری پرسیدم و گفت اصلا چنین چیزی نبود. خود ایشان به آقای متکی زنگ زد که چرا چنین خبری را پخش کرده‌اید؟ در جواب گفت که تحت فشار بودم که چنین خبری را بسازم و بگویم. وی افزود: برخی مصالح و منافع کشور را فدای اختلافات سیاسی خویش کردند و پس از آن دیدید که عربستان چه رویکردی با ایران داشت و چه ضررهایی که به خاطر این تخاصم ساختگی متوجه جهان اسلام مخصوصا کشورهای اسلامی در منطقه شد.

وی با اشاره به اینکه در اولین دیدار با دکتر روحانی که رئیس جمهور شده بود، دو نکته را به ایشان گفتم، تصریح کرد: اول اینکه کسی را برای وزارت و مسئولیت‌های دیگر به شما پیشنهاد نمی‌کنم و اگر در انتخاب اشخاص از من مشورت بخواهید، نظراتم را می‌گویم. دوم اینکه اگر در موردی انتقادی ببینم، می‌گویم. وی معتقد است: در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بار دیگر ثابت شد که آنچه مردم اراده کنند، می‌شود. در انتخابات اخیر مقام معظم رهبری تعبیری درباره حق‌الناس بودن رأی مردم داشتند... از طرفی چون ولی‌فقیه گفتند یک حکم شرعی است از طرف دیگر یک اصل اسلامی و انسانی و منطبق با استانداردهای دموکراسی دنیاست که حق را به اکثریت می‌دهد. با توجه به این اصل کسی حق ندارد با هر توجیهی در مقدمات انتخابات دخالت کند. یعنی نباید کسی را بدون دلیل رد صلاحیت کنیم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه نمی‌توان حق‌الناس را سلب کرد، افزود: در تبلیغات باید عادلانه رفتار شود. این شرط‌ها، شرط‌های رعایت حق‌الناس است و باید مراعاتشان کنیم. وی افزود: اخیرا رهبری دو جمله گفتند که هر دو می‌تواند خط آینده را ترسیم کند. یکی اینکه «رأی مردم حق‌الناس است» که معنایش سلامت همه انتخابات‌ها در جمهوری اسلامی است. جمله دیگر اینکه «عمیقا به اعتدال اعتقاد دارم» است که اگر حق‌الناس بودن رأی مردم پایه باشد و اعتدال روش کارهای ما باشد بهترین فضا برای سیاست داخلی به وجود می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاملا درسته منطقیه
مهدی
انتخابات 88 چی؟ارداده مردم نبود؟
Iran, Islamic Republic of
اقاي متكي اين اظهارات هاشمي رو كه تكذيب كردند
نسل اول
آقای هاشمی از انتخابات سال 88 تا کنون از پاسخ به این سئوالات طفره می رود که آیا در انتخابات تقلب شده بود یا خیر؟
آیا شما و وابستگان شما و هم مسلکان سیاسی شما باید به قانون تمکین می کردید یا خیر؟
آیا تهمت هایی که برعلیه انتخابات و نظامی که خود را مدعی پاسداری ازآن وحتی پیشقراول می دانید مستند بود یا خیر؟

اگر شما و وابستگان حزبی و مسلکی و خانوادگی شما از رئیس جمهور منتخب بهر دلیلی خوشتان نمی آمد ، آیا حق داشتید کشور را برهم بریزید و تا مرز فروپاشی وسقوط بکشانید؟

این سئوالات و نظایر آن را جواب بدهید نه اینکه بازهم طبق معمول حاشیه بروید و حرف خودتان را بزنید و مردم را در ابهامات باقی بگذارید.

خوشبختانه نسل ما عملکرد و مواضع شما را در اوج قدرت بیاد دارد که آتش بیار چه معرکه هایی بودید و با آبرو وحیثیت چه شخصیت هایی بازی کردید و آنها را از گردونه حذف کردید و... خصوصا در دهه شصت !!!
رضا
انتخابات خبرگان با ریاست جمهوری فرق میکنه و محدود به استان تهران بوده. اصلا چه اصراری دارید که مردم همیشه شما رو انتخاب کنند؟
ميناب
Iran, Islamic Republic of
آره بجان مهدي و فائزه محور منم هرجا مردم به من اقبال کنند فرهيخته اند و الا.......
البته آقای هاشمی باید بدانند در انتخابات 84 و 88 هم هر آنچه مردم اراده کرده بودند محقق شد .
حالا خوبه بیشترین کارهای عمرانی و زیربنایی و توسعه صنعت و تکنولوژی و بیشترین رشد علمی کشور در دولت نهم و دهم صورت گرفت .
واقعا لپ کلام رای ایت الله گفتند ، احسنت
متین
هاشمی : " در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ثابت شد ، انچه مردم اراده کنند ، میشود "
ایا رای 24 میلیونی مردم در سال 88 اراده مردم نبود ؟!؟ یا هر کجا که رای و اراده مردم منطبق با خواست و اراده !!! شما باشد ، انوقت درست است ؟!؟!؟
اینجا پای منافع درمیان است!
Iran, Islamic Republic of
خدایا هاشمی را در پنا خودت حفظ بفرما
خدا اقای هاشمی را برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی محفوظ بدارد
سوفیا لوره
شک نکن که محفوظ میدارد تا بیشتر تر ضایع بشه
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
1- اگراقدامات مدیران احمدی نژاد سوءمدیریت بود. پرونده های کرسنت و استات اویل و نام هزاران رانت و رشوه های کلان توسط م.ه.چه بود؟ به گفته خود مدیران وزارت نفت، در دوران سازندگی واصلاحات وزیر نفر دوم وازت نفت بود و شخص اول م.ه.بود که با آمدن احمدی نژاد امپراطوری وی خاتمه یافت. مدیران فعلی که سابقه حضور در کابینه های قبل دولتهای مذکور را دارند چطور با حقوق کارمندی به ثروتهای افسانه ای دسته یاقته اند.مگر اینها هم مثل ما کارمند دولت نبوده و نیستند!
2- تعامل با وهابیتی که با همکاری کامل و تعامل با آمریکا و صهیونیزم درصدد محو اندیشه ناب انقلاب اسلامی و ارمانهای انقلاب و رهنمودهای رهبری است، برای ایشان افتخار است؟! خوب است که جنایتهای این رژیم فاسد با همکاری آمریکا و انگلیس که اقدامات اخیرش در پیدایش داعش و چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای کشتار غزه، بر کسی حتی ساده اندیش ترین غربزده ترین افراد پوشده نیست آن وقت برخی...
3-حضرت آقا در خطبه های 29 خرداد 88 هم بر عدم امکان تقلب و تمکین معترضان در برابر قانون و احترام به منتخب مردم تاکید و اصرار داشتند. ولی در آنجا مرغ بعضی ها یک پا داشت و فقط می گفتند که تقلب شده( اگر فلانی انتخاب نشد مردم بریزند به خیابانها) و الان با گزینش موردی و جناحی از فرمایشات حضرت آقا درصدد توجیه عملکرد خود هستند.
مثل اینکه حرف حق، نص قانون، رفتاراخلاق مدارنه و... تا وقتی درست است که مطابق با میل و سیلقه برخی بوده و فقط تامین کننده منافع آنان باشد در غیر این صورت ...
این افراد مصداق بارز این شعر هستند که :
"چرخ برهم زنم اَر غیر مُرادم باشد"
بهلول !!؟؟
عزيزِ ، جنوبِ شهرى كه ماييه افتخار ملت وانقلابيد،،،،
ايرانيه باغيرتِ مومن از نظر، به حقّٰ، وبصيرتِ عالىِ شما لذت
ميبرد ،،. التماس دعا ،
Germany
چطور شد! سال 84 خبرگان اراده مردم بودکه محقق شد ولی در انتخا بات 88 ریاست جمهوری اراده مردم نبود
رامین
سلام.
فقط یک نکته به عرض آقای هاشمی برسانم که کمس دقت در تحلیل بفرمایند که بین ریاست جمهوری و مجلس خبرگان تفاوت بسیر زیاد است بنده در انتخابات سال 1384 با شناخت و جدیت تمام برای ریاست جمهوری به ایشان رای ندادم.چون ایشان رابرای ریاست جمهوی صالح نمیدانستم و همچنان نمیدانم ولی برای انتخابات خبرگان باز هم با شناخت و تحلیل به ایشان رای دادم و حتی کلی برایشان تبلیغ کردم و با خیلی ها مناظره داشتم.خلاصه اینکه هیچ استبعادی ندارد که فردی برای خبرگان صالح و حتی اصلح باشد اما برای ریاست دولت و ریاست جمهوری نباشد. چون ماهیت این دو کاملا متفاوت است.
حسین
الکی میگه
ایرانی همچو ارش
اره داریم میبینیم که همه چیز درست شده و از عربستان تاامریکا و رژیم صهیونیستی همه جلومون تعظیم کردن!!!! مشکلات مردم حل شده و خلاصه تمام مشکلات غیر از ظهور حضرت حجت،یکی پس از دیگری رفع شدن!!!!!!!!!!. یعنی برا از زیر کار در رفتنو هر کاری دلمون خواست بکنیم ،توجیهی بهتر از کلمه اعتدال نداریم.
اصغری
دم هاشمی گرم بازم مثل همیشه منهدم کننده حرف میزنه با دست خالی نتیجه انتخابات 92 را به نفع کاندیدای مورد نظرش تغییر داد. عمق کینه مخالفای هاشمی قابل درکه هر چه بیشتر فریاد میکشند مشخص میکنه که هاشمی بازم زده به هدف زنده و پاینده باشی ابر سیاستمدار
وای اگر از پس امروز بود فردایی ...
به به ....بازم اصغری جان عزیز دل اصلاح طلبان!!!
دلبرک؛ اون صدای فریادی رو که میشنوی ؛ جیغ بنفش اصلاحاته ؛ نه مخالفان پدر خوانده!!
آرزو
جیب ودست خالی؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
ح
تو یا سرمایه داری که از این آقا طرفداری میکنی یا جاهلی که نمی فهمی مردم انقلاب نکردن که مملکت سرمایه داری بشه طبق خواسته این آقا وگرنه چه نیازی به انقلاب بود.
سوفیا لوره
اصغری اگه انیطوریه که تو میگی پس چرا عارف که اصلاح طلب خالص است را دیپورت کردند؟
جناب آقاي هاشمي من احترام زيادي به شما قائلم بخاطر همه پست و مقامهايي كه داشتيد براي انقلاب ولي ناراحتيهايي هم هست، اگر ايندفعه بخاطر شما به روحاني راي دادم بدليل اين بود كه احساس ميكردم بخاطر تجربه و سابقه طولاني كمي از ناهنجاريها كم خواهد شد مخصوصا پارتي بازي و رانت، كه نشد و نشد، اما ذكر يك نقطه اينكه حافظه تاريخي منفي ما زود پاك ميشود و الان مردم بخاطر اوردند كه چرا به احمدي نژاد روي آوردند، اين مملكت فقط ايمان و صداقت و پاكدستي ميخواهد كه حتي اقتصاد هم درست خواهد شد. به اميد حذف باندبازي،و رانت و فاميل سالاري
United States
اگر به رای مردم اعتقاد داشتی سال ۸۸ از ان حمایت میکردی و در صف حامیان فتنه قرار نمیگرفتی.
باز تکرار حرف های بی سرو ته وعقده گشایانه انتخابات 84 و88 را هم مردم رقم زدند ونه بزرگ به شما ،اشرافیگیری ،باند بازی ، فامیل سالاری وغارت بیت المال توسط فرزندان شما بود
من از جناب هاشمی سوال دارم
حالا که فرد مورد نظرشون روی کار اومده اوضاع مملکت خیلی گل و بلبل شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشکلات مردم حل شده؟؟؟
روابط بین الملل درست شده؟؟؟؟
دوران سیاه به دوران سفید تبدیل شده؟؟؟؟
تو رو خدا بس کنید این بازیها رو.....حالا که قدرت افتاده دست شما و امثال شما دیگه همه چیز عالیه...شما لطفا مثل فتنه 88 که سکوت اختیار فرمودین دوباره سکوت بفرمایید سنگین ترید.....
کریم شیره ای
من به جای رفشنجانی جواب میدم شادقانه : نخیر درشت نشده و گل و بلبل هم نشده ولی اگر درانتخابات بعدی باژ به روحانی رای بدید درشت میشه نه تنها گل و بلبل میشه بلکه شنبول هم میشه
اینها خاطره که نبود ؟ بود ؟
علی اصغر
اولا زمانی در انتخابات خبرگان مردم رای معنی داری به این فرد دادند که هنوز فتنه آمریکایی - انگلیسی - اسرائیلی رخ نداده بود دوم باید این فرد توضیح بده که منظورش از معنی دار چیه سوما نماینگان همین مردم در خبرگان این فرد را از ریاست برکنار کردند چهارم مردم تهران که به این بابا در خبرگان رای دادند از نماز جمعه ایشان را خلع کردند اعضای شورای نگهبان که از همین مردم برای خبرگان رای گرفتند و عضو مجلس خبرگان هستند و منتصب ولی فقیه همین مردم هستتند این فرد را رد صلاحیت کردند رهبری با درایت و تیزهوشی کامل این بابا را در تشخیص مصلحت نگه داشتته اند که موجب مهار این فرد شده در انتخابات سال 76 ملت از ترس اینکه اگر ناطق بیاد همات ساسست های رفسنجانی ادامه پیدا میکنه به خاتمی رای دادند .
آقای هاشمی هم این حرفها درست است و هم خیلی حرفهای درست دیگری وجود دارد که به آنها ملتزم نبودید
جناب هاشمی: آیا انتخابات 88 حق الناس نبود؟چرا در آن دوران در نامه بدون سلام و والسلام از فوران آتشفشان جوانان و مشابه این موارد میگفتید آیا کاسه ای زیر نیم کاسه بود؟آیا فتنه را ندیدید؟به مسجد وپایگاه بسیج حمله کردند مرگ بر اصل...گفتند عکس امام را پاره کردند در روز عاشورا به هیات ودسته جات حسینی حمله کردند بانک آتش زدند سطل زباله سوزاندند اشوبگران مردم خدا جوی نامیده شدندوتهمت تقلب به انتخابات زدند بعد از خطبه آقا باز مجمع روحانیون مردم را دعوت به حضور در کف خیابانها کرد خانم جنابعالی بعد از رای دادن در مصاحبه ای اعلام کرد اگر میر حسین برنده نشد تقلب شده بریزید تو خیابونها...شما دم بر نیاوردید ایا اینها علاوه بر حق الله حق الناس نبود؟جناب هاشمی مردم مواضع شما را در آن دوران فراموش نکرده اند چرا سکوت کردید وحتی در بعضی از مواردآب به آسیاب دشمن ریختید؟چقد مقام رهبری در باره سکوت خواص درآن دوران صحبت کردند ولی شما غیر از آن که سکوت کردید در بعضی از موارد مواضع غیر اصولی گرفتید جناب هاشمی این تذهبون؟
United States
8 سال چوب لای چرخ احمدی نژاد کرد . 8 سال!
جیغ بنفش هاشمی رفسنجانی از فاصله های بسیار دور هم شنیده می شود.
abasi
هاشمی گفت: «در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ثابت شد آنچه مردم اراده کنند، می‌شود.» والبته درانتخابات 88هم علیرقم خواست فتنه گران ،اراده ی ملت حاکم وبه پیروزی رسید.
محمد علی
United States
نه تو رو خدا! دوباره بیا کاندید شو که مردم له له تو رو میزنن!
کریم شیره ای
محمدعلی جان احشنت دادش ولی تا 4 شال دیگه کی ژنده است کی مرده
دانشجو
یه نفر از آقای رفسنجانی بپرسه در سال 88 رای مردم حق الناس نبود که شما مخالفت صریحتون رو با اون اعلام کردید ؟
محسن
جناب آقای هاشمی اگر نمی توان حق الناس را سلب کرد چرا در سال 88 می خواستید با کودتا و با تحمیل هزینه های زیاد حتی دخالت خارجیها این حق را از مردم بگیرید؟! مگر این مردم سال 92 همان مردم سال 88 نبودند؟!
سوفیا لوره
فکر کنم ایشون هرکسی که به غیر خودش و نوچه هاش رآی بره را ناس نمیدونه که حقی داشته باشند
اقای هاشمی شما جرا مقابل اراده مردم در 8 سال ایستادید و هر تهمتی را به دولت زدید و هر کاری توانستید کردید تا منتخب مردم را به زیر بکشید؟
کریم شیره ای
برای اینکه دلش خواشت و به کشی هم مربوط نیشت
سيد
Canada
به دولت نهم و على الخصوص دهم انتقادات جدى دارم ولى :

واقعا ايشان به اين لاطاعلات بافته ذهن خودشان اعتقاد دارن ؟ و يا اينكه وقتى مردم به ايشان و يا طيف مورد حمايتشان راى ندهند ، همين مردم شجاع و با بينش به عده اى نادان و تند رو تغيير نام ميدن. !! ويا نداى " وا تقلبا" سر ميدن. نفس برستى و خود محورى تا كجا ؟؟
جلالبودم لآل
مسئله اينكه كه اقا راي نياورده و از احمدي نژاد شكست خورده اگه تو انتخابات ٨٤ شركت نمي كرد و اين حرف ها را ميزد شايد قابل قبول بود
کریم شیره ای
حالا جناب رفشنجانی تو ی 84 رآی نیاورده و توی 92 شلاحیت نیاورده این دلیل نمیشه که اژ حق الناش دفاع نکنه اگه دفاع نمیکرد یهو میدیدی عارف رآی میاورد اون ژمان شه خاکی رو شرمون میریختیم
ابوالفضل
این مظلوم نمائی کامل است آنچه در انتخابات 84 و 88 اتفاق افتاد هم خواست مردم بود چرا ایشان نخواستند به دولت وقت کمک کنند چند بار به دیدن احمدی نژاد رفتند چرا چهار سال اول این همه تهمت ها زدند در چهار سال دوم به دشمنان چراغ سبز نشان داد . جهان عزیز مبدانم مخالف دولت قبلی هستی و مصاحبه های آنها را نیز منعکس کن بگذارید مردم خود قضاوت کنند .
خوب پس که این طور....؟؟؟..
طاهرخانی
درسته شما آقای خاتمی را نیاورده بودید ؟؟؟ بواسطه نزدیکی آقای ناطق نوری به شما ، آسیب جدی به آرای ایشان وارد آمد . و از پس آن بود که شما متمایل به آقای خاتمی شدید تا منافع شما و پسرانت حفظ شود ؟؟؟ به والله اگر آقای خاتمی جلو پسرانت می ایستاد ، آقای خاتمی هم مثل آقای احمدی نژاد می شد ؟؟؟ و از روز اول برای سرنگونی او تلاش می کردید ؟؟؟
حمیدرضا
رفسنجانی بهتر است تمامی سخنان رهبر انقلاب را فصل الخطاب قرار دهند!رای مردم در کلیه ادوار و انتخابات حق الناس است آقای هاشمی!
احمد
اگر سیاست های هاشمی رفسنجانی و دولت آقای روحانی در مسائل منطقه ای و سیاست خارجی صحیح بود که اکنون عربستان ما را جزئی از مشکلات منطقه نمی دانست!
معتمد
آقای هاشمی!!! اینقدر ساده به موضوعات منطقه و کشور عربستان نگاه نکن!هیمن چند روز پیش سفیر عربستان در ایران را به خاطر بوسه بر پیشانی مبارکتان عزل کردند!عربستان سیاستش نفی انقلاب اسلامی است!
گلی
اگر تفاهمات دولت راستگویان با کشورهای عربی خوب است!پس چرا حالا ما شدیم بخشی از مشکلات در عراق و سوریه؟؟!
نگاه ساده انگارانه به سیاست خارجی نتیجه اش همین می شود!
احمدی نژاد رفتار با عربستان و کشورهای عربی رو بلد نبود!!!شما که بلدید بگید چرا سفارت دولت اعتدال در لبنان رو عربستان در همین دوره ، توسط تکفیری ها و سرویس امنیتیش، منفجر کرد؟؟؟
خوبه حالا دولت های بعد از دولت رفسنجانی دنبال تکمیل پروژه های دولت ایشون بودند !!!اواخر دولت هاشمی یادمونه دائما پروژه کلنگ زنی می شد که مبادا سردار سازندگی اسمش تو کتاب گینس ثبت نشه!
نمی دونم چرا مسئولین ما درک ملت رو اینقدر دست کم می گیرند!آقای رفسنجانی!شاید مردم تهران!!! شما رو برای خبرگان رهبری مفید بدونند! اما برای ریاست جمهوری مفید ندونند!پس انتخاب شما در مجلس خبرگان ارتباطی با ریاست جمهوری نداره!
نازی
اسلام عربستان اسلام آمریکایی است آقای هاشمی!اگه دوست دارید که عربستان با شما تفاهم داشته باشه باید اسلام ایران هم آمریکایی بشه وگرنه تفاهم با هاشمی رئیس جمهور هم دردی رو دوا نمی کنه!
کریم شیره ای
نازژی خانوم اگه یک فریژر آمریکایی و یک فریژر کره ای به شما پیشنهاد بشه کدام را انتخاب میکنی ؟پش بدان آقای رفشنجانی هم بین اشلام ناب محمدی و اشلام ناب آمریکایی اونیکه مشل فریژرش محکمه انتخاب کرده و این اژهوش بالای شیاشی این مرد بژرگ اشت
جان سخت
بله آقای رفسنجانی!در دولت نهم و دهم برای خیلی ها که دستشون از قدرت کوتاه شده بود،دیگه قراردادهای مالی مشابه استات اویل و کرسنت نداشتند، دانشگاه آزاد رو که بیست سال ملک مایملک خودشون می دونستند و دیگه دستشون داشت!!! کوتاه می شد،شرایط براشون سخت شد!موافقم
آقای هاشمی شما چرا در فتنه 88 که بنایی که خون هزاران شهید پاش ریخته شده بود داشت به خطر می افتاد، سنگ زیرین آسیاب فتنه گران بودید و احساس خطر نکردید؟؟؟
کارشناس
فقط هاشمی متوجه تصمیمات غیر کارشناسی دولت احمدی نژاد می شه!نمی دونم تاییدات رهبری درخصوص کلیات عملکرد دولت احمدی نژاد و رای ملت در دوره ریاست جمهوری رو چه طور باید معنا کرد؟
خدا رحم کرد هاشمی پیر شده بود و تایید صلاحیت برای ریاست جمهوری نشد
مگه حتما باید از آقای ری شهری انگشت نگاری می شد تا بفهمیم به ملت ایران توهین شده!مگه در دولت قبل و همین دولت این اقدامات زشت از سوی عربستان درخصوص زائران ایران تکرار نشده!توهین به ملت از این بدتر؟؟؟
آقای هاشمی!در انتخبات سال 84 مگه مردم دست رد به سینه شما نزدند؟؟ پس چرا همش عنوان می کنید اگه اصرار مردم نبود اگه علما نمی گفتند کاندیدا نمی شدم؟پس چرا دوباره برای ریاست جمهوری دوره یازدهم کاندیدا شدید؟؟
مردم که اصراری نداشتند!!!!
به قول حجاریان اگه تا 50 سال دیگه هم یک تکه چوب با هاشمی رقابت کنه در انتخابات تکه چوب بیشتر رای میاره!!!
آقای هاشمی اونچه که خاتمی و احمدی نژاد رو رئیس جمهور کرد عملکرد بد دولت کارگزاران بود نه سخنرانی شما در نماز جمعه!شرایط بد اقتصادی و تورم 50 درصد،سیاست بسته و محدود به کشورهای عربی،خفقان امنیتی و اجتماعی و ... در دولت شما بود که مثل یک لولو مردم رو می ترسوند و در هر بار مردم رو به سمت جناح دیگه کشوند!وگرنه در هیچکدام از دوره های اولی که احمدی نژاد و خاتمی رای آوردند مردم شناخت خوبی ازشون نداشتند اما از دولت کارگزارن شناخت خیلی زیادی وجود داشت
جالبه هرموقع دوستانش رای میارن خواست واراده مردم محقق شده ولی وقتی رای نیاره تقلب شده و رای مردم با یازده میلیون دزدیه شده واقعا جالبه
سعید
احمدی نژاد محبوب تر از همیشه
شما هم در نظر بگیرید که آقای هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از یاران و منصوبان مقام معظم رهبری هستند و اگر معظم له از ایشان ناراضی بودند که تعارف نداشتند و ایشان را حداقل از این سمت کنار می گذاشتند. لطفا کاسه ی داغ تر از آش نشوید.
ع
اقاخواب دیده ارزویم اینه که یک بار دیگه رقابت بین او واحمدی نژاد باشه تاازوزنش مطمین بشه....
طرف خیلی دلواپس دوستانش در عربستان و غرب است به جای این حرف ها به بچه هات تذکر بده
آرزو
جهان لطفا خودت هم یک تحلیل از حرفهاوادعاهای هاشمی داشته باش. یعنی بهش تهمت میزدن ودر حقش اجحاف شده؟؟؟!!!!!بعید میدونم!!!
اصن تو خوبی!
باقرزاده شیراز ی
Romania
آقای هاشمی در این صورت شما خشت کجی بناگذاشته ای که بار شمارا تاقیامت بسیار سنگین می کند.
...
1-جناب هاشمی ماکه یادمون هست شما هم یادت باشه که رد صلاحیت شدی
2-دولت احمدی نژاد اگرچه ضعفهایی هم داشته است ولی شما و اطرافیانتان تا توانستید چشمتان را بر نکات مثبت آن بستید و جز دروغ پراکنی و بزرگ نمایی نقاط ضعف کاری نکردید تا آنجا که طی سالهای گذشته کسی از شما حتی یک جمله نشنید که نقاط مثبت آن دولت را هم بازگو کنید. ولی رهبر انقلاب در فرمایشی دولت احمدی نژاد را پرکارترین دولت از قاجاریه تا کنون معرفی کردند،
3-جناب هاشمی بترس از عاقبت حرفها و عملکردهای ناصواب و مغرضانه خویش
4-مردم دیگر از این تحلیلهای آبکی شما خسته شدند و سن وسال شما هم دیگر برای این حرفها مناسب نیست بیش از این شان خود را کوچک نکنید.
5-ضمنا حرفهای شما که سبب گر گرفتن آتش فتنه شده بود و آب به آسیاب دشمن ریخت و آن همه خسارات مادی و معنوی را دربر داشت ضربات و صدمات بسیار بسیار بزرگتری نسبت به عملکرد بعضا اشتباه دولت نهم و دهم داشت ،تازه این اشتباهات در مسیر عمران و آبادی کشور بود و عمل مغرضانه شما در مسیر انتقام جویی و تسویه حساب با رهبری و نظام و دولت منتخب.
6-دولت وهابی عربستان از بن و ریشه کینه ایران را به دل داشته و به دشمنی با کشورمان میپردازد و اگر در مقابل ملاقاتهای شما کرنش نشان میدهد ویا به قول شما روابطش را رو به دوستی پیش میبرد بخاطر امتیازات فراوان و نا معقول و نامشروعی است که شما و هم فکرانتان به ایشان میدهید و مطمئنا این باج خواهی ها تمام نشدنی و ایشان هم سیر نشدنی هستند،لطفا اینگونه سواری دادن ها به دشمنان به ظاهر دوست را برای خود افتخار ندانید
اصغر
Iran, Islamic Republic of
حرفهایتان درست است ولی حالا دوبارن کرنش کردند نتیجه اش به عربستان را دیدیم ولی این حرفها را چرا بعد از چندین سال که مدرکی نیست ویا کسی نیت در دولت که جوابتان را بدهد می کویید بجز این که هدف شما تفرقه انداختن بین مردم میباشد آخر شما که باید بیطر ف باشید چون در مصلحت نظام قرار دارید چرا بر طبل تفرقه بینداز وحکومت کن می کوبید آیا منفعت نظام در تفرقه است یا وحدت مسلمین
داوود
آفرین وصد آفرین بلکه هزار آفرین کلمه به کلمه این نوشته به حق است ولی این فرد قلبش دیکه ففل شده و آینده این بسیار شوم در انتظارش است
سوفیا لوره
مردم اصراری نداشتند ولی خودش میگه عصر آخرین روز ثبت نام خواب دیدم که یکی بهم میگه حالا وقت خواب نیست بلند شو برو برای ثبت نام یهو ازخواب پریدم و پریدم توی بنز و 5 دقیقه مانده به پایان نام نویسی ثبت نام کردم ولی صد حیف که خوابم چبه بود و رد صلاحیت شدم
United States
عجب! جناب هاشمی شعور مردم را دست کم نگیرید. مردم به شما برای مجلس خبرگان باز هم رای می دهند اما دلیل نمیشود که کماکان برای ریاست جمهوری هم رای بدهند. خبرگان کجا ریاست جمهوری کجا! فکر می کنید اگر بقیه اعضای مجلس خبرگان ادعائی مثل شما داشته باشند چند تا رئیس جمهور خواهیم داشت؟
United States
کماکان از سخنان تان بوی قبول نداشتن نهادهای اصلی نظام میاید. چرا؟ اگر قبول دارید پس چرا نیش وکنایه به نظام. اگر نه چرا مشارکت می کنید. رای به شما در خبرگان زیاد باشد انتخابات را قبول دارید و نتایج را ملاک قوت خودتان می دانید رای به شما در ریاست جمهوری کم باشد انتخابات را قبول ندارید و نشان ضعف و عدم مقبولیت خودتان نمی دانید. فرق رای در خبرگان و ریاست جمهوری را هم که نمی گذارید در حالیکه مردم دارند پیام خاصی می دهند یعنی برای خبرگان خوبید اما رئیس جمهوری بس است دو بار بودید نتیجه هنوز یادمان هست.
بگودید چطور شما را درک کنیم؟
امرا
متاسفانه و یا خوشبختانه آقای هاشمی الان بیش از چهل ملیون رای دارد باید عرض کنم مردم یک وابستگی و علاقۀ ویژه ای به رفسنجانی دارند . چرا ؟ نمی دانم
چراش رو تو بگو جناب توهم...؟؟؟11
کریم شیره ای
متآشفانه یا شور بختانه منم علاقه خاشی به رفشنجانی دارم ولی نمیدانم شرا در 92 رد شلاحیت شد فکر کنم مشکل حق الناش داشت اژخدا تقاژای شفا ی آحل براش میکنم
United States
نه ایشون 75000000 میلیون رای دارند............
به به! حاج آقا خاطره... چه عجب از امام خاطره ای نقل نفرمودید!!!! از مهدی بابا چه خب؟ خوب هستن انشاءلله؟ راستی... تازگی ها که دستور نیامده بریزین تو خیابونا!!!!!
ناشناس
نه دستور آمده دسته جمعی بریم ساندویج خوری
محسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی سلام بر خاتمی
کریم شیره ای
احشنت محشن حون
رامین
در باره سفر استانی اقای احمدی نژاد باید بگویم به مردم زمانی ضرر زده شد که مثلا ورزشگاه نقش جهان گلنگ زده شد ولی هنوز تمام نشده .........
بعااز یکسال اتهام به اقای احمدی نزادحالا مشخص میشود که چه خدماتی برای کشور انجام داده وشماها سیاه نمایی کردید تارای بیارید یکی از ان سیاه نمایی ها مسله بنزین است ودیگری هم مسکن مهر خداحفظ کند اقای احمدی نزاد را بااشتباهاتی که داشت اما برای مردم خیلی خدمت کرد
Iran, Islamic Republic of
تعصب تا کجا که او را آقای هاشمی خطاب می کنید هر کجا که تعصب باشد عقلانیت به کما می رود
کریم شیره ای
پش میخواشتی خانوم رفشنجانی شداکنند
Iran, Islamic Republic of
ایشان دارای خانواده ای شریف و اصیل هستند !! مانند محسن و فائزه و یاسر و مهدی و... که فقط برای کشور و مردم تلاش می کنند و نه در کرسنت دست دارند و نه در دانشگاه آزاد و نه در بازار . در هیچ فتنه ای شرکت ندارند و بسیار شرافتمندانه فقط به خدمت مشغولند!!!
واقعاً رو را برم!
کریم شیره ای
پشر یک ماشاالآن تو ی ژبونت نیشت ؟حالا عیب نداره و دیر هم نشده یک وان یکاد بخون برای این خانواده
ابدی
در انتخابات سال 88 هم ثابت شد آنچه مردم بخواهند به حول و قوه الهی انجام می شود حتی اگر بد اندیشان به خیابان ها لشکر کشی کنند.
راستی تصمیم هایی چون سبد کالا بجای پرداخت نقدی و فضاسازی برای تحقیر مردم و یا افزایش ساعات کار ادارات به بیش از 45 ساعت ( با تصور 44 ساعت) آن هم در اول مهر سال 92 و ... خیلی کارشناسانه بوده است؟!
تجربه نشان داده که عمرمفیدهررییس جمهوری درایران بیشترازهشت سال نیست!مردم فرصت هشت ساله دراختیاراقایان گذاشتندوامکان نداردازموده رادوباره ازمایش کنند!