چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲۱
۷۱

گفت‌وگو با دانشجویی که پس از کتک خوردن، سخنران را بوسید/ در خیابان هم تهدید می‌شوم

پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 395731
عبدالمهدی کریمی دانشجوی ترم دوم تغذیه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است؛ او همان دانشجویی است که می خواست از علی مطهری سوالی بپرسد اما مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
گفت‌وگو با دانشجویی که پس از کتک خوردن، سخنران را بوسید/ در خیابان هم تهدید می‌شوم
به گزارش جهان، خبرنامه دانشجویان، با وی به گفت‌وگو نشسته است که مشروح آن در ذیل می آید:

آقای کریمی چه اتفاقی برای شما در سخنرانی آقای مطهری رخ داد؟
من دیدم که در سالن سوالات یک طرفه و جانبدارانه پرسیده می شود. درخواست تریبون کردم و با یکی از انتظامات برنامه به روی سن رفتم. اما یکی از برگزارکنندگان برنامه که ظاهرا توجیه نبود آن برخورد را با من کرد و شاید نمی دانست که من با هماهنگی خودشان روی سن آمده ام؛ من را گرفتند و از درب بالای سن بیرون بردند و کتک زدند. بعد از آن دوباره به داخل سالن آمدم و وسط سن هم من را زدند.

اتفاقا دکتر مطهری از «استعداد تفکر» صحبت کردند. حتی دکتر شاهمرادی معاونت فرهنگی دانشگاه که قبل از دکتر مطهری سخنرانی کرد از اینکه «بگذارید تمام تفکرها در دانشگاه ها صحبت کنند» سخن گفت. من هم با اجازه از خودشان بالای سن رفتم. بی اجازه که کاری نکردم؛ خودشان من را بالای سن بردند، خودشان من را زدند و دوباره من را به سالن آوردند.

سوال شما چه بود؟
ببینید آن دوستی که من را زد، علم غیب نداشت که بداند من قرار است چه سوالی بپرسم که با آن وضع من را بزند. نمی توانند ادعا کنند که ما می دانستیم چه سوالی قرار است بپرسد!

سوال من هم یک سوال ساده بود؛ اول پرسیدم: "آقای مطهری! پس از سخنرانی شما در دانشگاه فردوسی مشهد آیا نهادهای امنیتی سراغ شما آمدند؟"

آقای مطهری گفت: نه الحمدلله.

من هم گفتم: الحمدلله

بعد سوال پرسیدم: "تفاوت انتقاد و عدم ولایت پذیری چیست آیا حد و مرزی هست؟"

ایشان هم پاسخ دادند: بله هست.

چون در دانشگاه مشهد آقای مطهری گفته بود "در فلان جنبه نظر من با رهبری فرق می کند و این نقد را به نظر رهبری دارم" و من پرسیدم که آیا این نقد داشتن عین بی ولایتی نیست و ایشان هم جواب داد خیر.

این سوال بدی هم نبود؛ توهین آمیز هم نبود؛ یک سوال علمی بود

آقای مطهری هم گفته بود که خداوند استعداد تفکر را در انسان قرار داده است و آزاد است که تفکر کند و این تفکر را می تواند در قالب سوال مطرح سازد.

ولی چه اتفاقی می افتد که مسئولین فرهنگی دانشگاه می آیند و با همکاری انجمن های اسلامی دانشجویی و دانشجویان برنامه برگزار می کنند و ابتدا شعار آزادی می دهند، سپس دانشجویان را کتک می زنند، آخر جلسه هم مظلوم نمایی هم می کنند!

چرا پس از اینکه شما را کتک زدند با آقای مطهری روبوسی کردید؟
من وقتی کنار ایشان نشستم در حالت طبیعی نبودم چون گردن من را فشار داده بودند و نمی تونستم نفس بکشم. نزدیک به دو دقیقه روی صندلی نشستم و کمی آب خوردم تا به حالت طبیعی برگردم. چون پشت سالن هم من را زده بودند و روی سن هم گلویم را فشار داده بودند و می خواستم کمی استرسم کم شود.

بعد نشستم روی صندلی و آقای مجری گفتند که چون آقای مطهری نماینده مجلس است، مودبانه تر بنشینید! در حالی که من در حالت عادی نبودم، لباسم را کشیده بودند. لباسم به هم ریخته بود و من چون ایشان را دوست داشتم - همانطور که خدا همه ی بنده هایش را دوست دارد، من هم این حق را دارم که نماینده ام را دوست داشته باشم – ایشان را بوسیدم و بوسیدن من برای همین مسئله بود.

در همان لحظه هم که خواستم آب بخورم تا اضطرابم کمی کاهش یابد، اما فردی از وسط جلسه شروع به فحاشی کرد و من خواستم که صلوات بفرستند تا شان جلسه در حضور نماینده مجلس در پایتخت فرهنگی ایران حفظ و رعایت شود و قطعا انتظار دیگری از بهترین شهر فرهنگی ایران وجود دارد و نمی شود کسی فحش بدهد، حالا می خواهد نظرش با دیگری یکی باشد، خواه نباشد.

آیا شما در تشکلی از دانشگاه عضویت دارید؟
من نه در کانون های دانشگاه شرکت دارم، نه عضو هیچ نهاد و تشکلی هستم. فقط به عنوان یک دانشجوی آزاد رفتم تا صحبت کنم و با توجه به سخنان دکتر شاهمرادی و دکتر مطهری، انگیزه ام جلب شد که من هم سوال کنم.

و بعد این واکنش را نشان دادند. وقیحانه تر اینکه به جای اینکه بیایند معذرت خواهی کنند، از من طلبکار هم هستند که چرا آمدی و سوال پرسیدی!

من آزادم و در هر جنبه ای می توانم سوال بپرسم.

من متاسفم که دانشگاه روی افرادی دست بگذارد که ظاهرا می خواهند دانشگاه را به دکه و مغازه احزاب تبدیل کنند و این نشانه محافظه کاری مسئولان دانشگاه است.

من درباره انجمن اسلامی خیلی مطالعه داشتم. به خصوص با ارتباط هایی که انجمن های اسلامی با امام(ره) و شهید بهشتی داشت، آشنایی دارم؛ الان چه شده که همین انجمن اسلامی ادعای آمریکا دوستی و لیبرال بودن دارد!

این انجمن اسلامی که باید اسلامی باشد، چرا هیچ گونه مطالبه گری از غرب ندارد و همیشه مطالبه گر از شخص اول مملکت است؟

محیط ناآرامی را در دانشگاه ایجاد کرده اند. برای دانشگاهی که ۵ سال در جشنواره فرهنگی کشور رتبه اول را می آورد و برای دانشگاهی که مرکز و کانون فرهنگی کشور است، این خیلی زشت است که چنین اتفاقی بیافتد و مدیران فرهنگی از این نهاد ها و تشکل ها دفاع کنند.

دقیقا مثل سال ۷۶ شده است. دانشگاه محل تجمع یکسری کانون شده است که اینها به صورت قارچ گونه نشریه و مجله منتشر می کنند و با پول بیت المال، به بیت المال خدشه وارد می کنند. در دانشگاه شبهه درست می کنند و این هم حمایت می شود و هیچ نهاد نظارتی هم نیست که به عنوان نهاد رسمی و آزاد، نظارت داشته باشد. انتقاد دیگر من از معاونت فرهنگی و حراست دانشگاه است چراکه در آن جلسه دکتر شاهمرادی بودند و در هنگام ضرب و شتم بنده حضور داشتند و شاهد بودند و ایشان هیچ تذکری به این عزیزان ندادند که لااقل این بنده ی خدا را نزنید!

ترم قبل با یکی از همین عزیزانی که من را زد در درس بیوشیمی عملی هم کلاس بودیم. محیط دانشگاه به چه سمتی رفته که هم کلاسی سابق من، گردن من را می فشارد! خب کسی که گردن کسی را می گیرد نمی خواهد که او را ناز کند، لابد قصد دارد او را خفه کند.

ساق پای من آسیب دیده است. نتوانستم خود را برای امتحان دیروز آماده کنم و هیچ کسی هم کاری نکرد، نه حراست نه معاون فرهنگی. در برابر چشم های حراستی که وظیفه اش حراست از دانشجو است، بیایند کسی را بزنند و این نهاد انتظامی دانشگاه فقط ناظر باشد!

من می خواستم محیط فرهنگی جدیدی تجربه کنم و حالا این اتفاق برایم تبدیل به کابوس شده است. نه خواب دارم نه خوراک و حالا در خیابان هم تهدید می شوم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
واویلا چقدر شما به فکر آزادی بیان هستید، از سؤال پرسیدن دوستان من در سخنرانی دوستان شما بارها ممانعت شده و حتی به خاطر اینکه می خواستن سؤال بپرسن از هزار جا تهدید شدن ژست ازادی بیان نگیرید که اصلا به شما نمی آید
کاملا ممانعت می کردن
این دوستان تندروی شما بودن که ادعای آزدای بیان داشتند ...خدا رو شکر رسوا شدن ...پس لطفا از رو برید !
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
من در خیلی از مجالس دانشجویی شرکت داشته ام . تابحال ندیده ام که کسی به عنوان اصلاح طلب و غیره برای سئوال به جایگاه حضور یابد و از او ممانت به عمل آید
اما !
عکس همین موضوع پرسش و پاسخها را هم در دولت ...خاتمی ) و هم در دولت کنونی
بسیار مشاهده کرده ام
وقتی عده ی دانشجو برای انتقادقصد سئوالی را
دارند ، از قبل هماهنگ و بعد هم اخراج از سالن
برگزاری مراسم
این عادت عده ای اصلاح طلب ... است که فکر می کنندبا این کار می توانند
جلو آگاهی مردم را بگیرند
ع.م
سلام.من بانظرایشون موافقم.
معتقدم دراین دوره اصلا چیزی به نام آزادی بیان نیست.
مرتضی
این لیبرال ها فقط تا وقتی حرف اونا ها رو بزنی ادعای آزادی بیانشون گوش فلک رو کر می کنه
الکی بزرگش نکنید
چیزی براتون از توش درنمیاد
حران
Iran, Islamic Republic of
سال ۸۸ برامون چیزی درومد و اون اینکه
اصلاح طلبان و ضد انقلاب مظهر فاشیسم و استبداد در ایران هستند و به شدت استعداد داعش شدن دارند
گ.ت
واقعاهمین طوره.
ناشناس از ارومیه
واقعا متاسفیم از چنین برخوردهایی در عالی ترین مکان آزاد اندیشی .پس چرا به گذشتگان خرده می گیرند که آزادی نبود حالا این آزادی است؟چشممان روشن به این آزادی بیان وروحیه انتقاد پذیری!!!!!
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
اقای بی نام و نشان !
میگیم خاتمی خائن به وطن بوده طفره می رید
...
علی.
...
مگه مملکت قانون نداره ؟
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز شدی مثل سایت های جرس و کلمه
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مسئولین سایت جهان نیوز
خدا وکیلی شفاف سازی سایت شما عده ای را
کور کرده و از حقایق فراری داده است
درد و بلای مسئولین جهان نیوز بخوره توی سر
خاتمی غرب زده ی فاسد
حسین
متاسفم برات جناب قزوینی با این ادبیات سخیف
خاتمی نور چشم ماست و همین نور چشم شما رو کور کرده
زنده باد سید خرداد
ناصر
Iran, Islamic Republic of
عزیز من اینقدر حراست حراست نکن. حراست ها زیر نظر مسؤولین دانشگاهها انتخاب می شوند و معمولا از همان قماشند
محمد
اگه می تونی از خودت دفاع کنی اگه دا ر و دسته ای داری وارد این مسائل بشو و گرنه همین است
صفاییان
فقط خفقان ...
چراغعلی
بعضی ها فقط شعار اعتدال و آزادی بیان میدهند ...
مردم
آنچنان این جناح اصلاح طلبان بغض دارن که می ترسم ...
خدا لعنتشون که انشالله که بچه مردم رو خفه می کنن .من در تعجبم اینها دانشجو هستن یا گرگ که به گلوی بچه مردم چنگ میندازن .ایندففعه باید بگیم روحانی مچکریم ،فرهادی مچکریم ؟؟؟

دنیا چقدر برعکس شده اینروزا ،عوض اینکه این دانشجو باید از تمام مسئولین دانشگاه که در برگزاری اون مراسم و حواشی اون دخیل بودن شکایت کنه حالا اقایون مدام ایشون رو تهدید و ارعاب میکنن؟
مهراوه
خداوند امثال این دانشجوها را زیادکند و کسانی که به دنبال خیانت به این انقلاب اند را لعنت کند وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
احمد
درود بر شما آقای کریمی
لعنت بر افراطیونی که ادعای آزادی بیان دارند.
این قضیه نشون داد که اونا در باطل خودشون خیلی هم رادیکال هستند و هیچ اعتقادی به آزادی بیان ندارند.
وقتی کلیپ شما رو دیدم دلم می خواست اونجا بودم و آزادی بیان رو به زبون خودشون بهشون نشون می دادم...
Iran, Islamic Republic of
شما کلا خیلی رو دارین ..
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
آره این خاتمی خائن غرب زده و دارو دسته اش

خیلی خیلی رو دارند. رو نیست که کنده شتره
ارمیا
Iran, Islamic Republic of
جالبه سایت فتنه طلب "کلمه" این دانشجو رو هم طیف خودشون خونده بود و مدعی شده بود نیروهای حزب الله او رو زدن...
اینم یه مهر تایید دیگه بر تندرو و افراطی بودن فتنه گران و "جماعت همیشه غرغرو"!...
hadi
دیگه آب و خالی ببندید بهش ...
...
دانشجوی عزیز فداییی داری!
اقای مطهری به طرفداران خود بگویید ادب خوب چیزی ....
اخوی این اسمش هست تدبیر، امید و اعتدال. قبول نداری برو به .... (روم نمیشه بقیه شو بگم، از رئیس جمهور فرهیخته بپرس)
زنده باد مخالف من! ... مادامیکه که خفه خون بگیره
چه جالبه سایت ...امروز چه خوب ممنقدین را تحت پوشش میدهد ...
روحانی مچکرن. ...
پدری که پسرکاکل زریش سال 76خودکشی کرد
Iran, Islamic Republic of
ان تنصرالله ینصرکم خداوند دانشجویان اینچنینی را که درد دین دارند و در این راه کتک میخورند و هومیشوند و موردفحاشی وبغض بی ایمانان و خدانشناسان قرارمی گیرند را یاری خواهدکرد وبرعزت و موفقیتشان خواهد افزود
تازه اویشه داداش باید منتظر دوران بدتر از 76-84 بود
دولت راست گویان و حقوق دانان
علی مطهری دنبال شهرت با دنده معکوس است در حالی با سرعت به عقب میگازد که به جلو نگاه میکند با درایت مردم همین ریاستی هم که به خوشنامی وبزرگواری پدرش بدست اورده بزودی از دست میدهد...
اینا هستن روشنفکرای ما؟؟
حسین
خداوند دوستت دارد.
ستارخان
من وقتی کنار ایشان نشستم در حالت طبیعی نبودم چون گردن من را فشار داده بودند و نمی تونستم نفس بکشم

نمیتونم نفس بکشم
نمیتونم نفس بکشم
لامعی
Iran, Islamic Republic of
کتک خوردنش صحنه سازی .. بود!!!
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
آره به مرگ ... این اقای لامعی راست میگه !!!
Iran, Islamic Republic of
گفتگوی به جایی بود
رونفکرا خجالت بکش از این حرکتشون
تو را به خدا مواظب این بنده خدا باشید این جماعت برای پیشبرد اهداف دنیاطلبانه خود دست به هر جنایتی میزنند,
عجب !! می دونستم این جماعت فقط وقتی به نفعشان هست ژست روشنفکری و انتقاد و انتقاد پذیری مملکت دوستی می گیرندو وقتی پای عمل می رسد هیچگونه حرفی را تحمل نمی کنند.
شما اگر قدرت داشتید از داعش هم بدتر می شدید.
خدا لعنتتان کند.
درود بر این دانشجوی شیردل
عذرا
رئیس جمهور باید برای همدردی با این دانشجوی عزیزوانقلابی و ولایت مدار به منزل ایشان تشریف ببرند و ضمن بوسیدن دست این فرزند راستین انقلاب این اقدام ناجوانمردانه را تقبیح کنند و افرادی را که او راموردضربب و شتم قرار دادند را با جملات بیسواد و تازه به دوران رسیده و ایضا دین نشناس و آخرت نشناس بنوازد و این افراد را توبیخ کند و همچنین یک خودروی گران قیمت به این دانشجوی انقلابی شجاع هدیه دهد
نه بابا دیگه چی؟
دوران حُسن است و حسن !!!
زنده باد مخالف من!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
مرده باد مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران
مرده باد کسانی که در سال 88 چهره کثیف خودرا
به نمایش گذاشتند و مردم فهمیدند که در لباس روحانیت هم عده ای مانند روحانی دربار زمان پهلوی عمل کرده اند
نمونه ی این بی حیایی و بی حرمتی به روحانیت را دیدیم خائنین به نظام ( کروبی - خاتمی - موسوی خو... - کدیور -و غیره
نشون دادن که کی دنبال خفه کردن مردمه
س.م
اونوقت اون دانشجویی که کتک زده بود , الان راست راست راه می رود؟؟؟؟؟
دکتر سلام
جناب آقای کریمی عمر این دولت 4سال است چون به هیچ یک از مطالبات مردم پاسخ نداده . وعملکردش افکار را به سمت بی عدالتی پیش می برد وکاملا کار عمرانی را تعطیل کرده است و به همین دلیل هاشمی احساس خطر بازگشت احمدی نژاد را گوشزد کرده است.
نبود دوسال و نیمه دیگه؟
.. کامنت من چی شد
جهان نیوز دنبال چه می گردید!!!!!
Romania
اونوفت .. میشه سوال
امیر
به نظر من حقش بوده!!!
هر جایی یه قانونی داره...
Iran, Islamic Republic of
به نظر منم حقه اون هایی که ۸۸ فتنه رو راه انداختن اعدامه
آقای مطهری لطفا هر چه در این مراسم دیدید توضیح دهید از عدالت وبی عدالتی در حق یک دانشجو ما از تو توقع داریم
فرهاد
حالا ایشون یه چند سال که به این در و ان در زد و دید که همه درها به همین خاطر روش بستس..
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند بانیانی که وحدت ملی مارا بهم زدند/سر پست ومقام وقدرت ملت انقلابی مارا به دوجناح شقه کردند.واین بشود که فرزند این ملت بخواهد حرفی بزند گلویش را بگیرند.
جهان نیوز ... را از بیگانگان بشنویم !!!!!
Iran, Islamic Republic of
...که مثلا بگید مطهری هم ضدانقلابه...
شوخی شوخی ، با اعتدال هم شوخی؟
غیاثی
اینها منطق ندارند که بخواهند منطقی برخورد کنند ...
رضا
مطهری بواسطه پدرش شده نماینده مجلس و خدا را شکر اصلاح طلبی هست که در میان اصولگرایان رسوخ کرده و جسارت دارد بگویدکه منتقد ولایت فقیه است
مگه شما سال 76 هم دانشجو بودید آقا !!!!؟چطور 17 سال است دانشجو هستید !
علوم پزشکی شهرکرد
Iran, Islamic Republic of
نگفت ۷۶دانشجو بود گفت در۷۶چ اتفاقی افتاده
علی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
چند نکته در مورد جنبش دانشجویی:
1- جنبش دانشجویی که منشا آن از 16 آذر سال 1332 آغاز شد بر پایه اصولی نهاده شد که بارز ترین آن استکبار ستیزی است که برای استحکام این نهال نوپای انقلابی خون 3 شهید بزرگوار ریخته شد تا نشانی باشد که راه و روش جنبش گم نشود چه شده است که برخی دانشجو نماها به جای ادامه راه این شهیدان عزیز دانشجو خلاف آن را تبلیغ و اجرا می کنند؟
2-درباره انجمن اسلامی دانشجویان که نهادی بود که شهید بزرگوار آیت الله محمد حسین بهشتی آن را از قبل از انقلاب و خارج از ایران در شهرهایی مانند هامبورگ آلمان پایه نهاد و همه می دانند و اگر نمی دانند و خودشان را به خواب زده اند بدانند که شهید بهشتی اساس این انجمن را بر مبارزه با ظلم و استکبار نظام امپریالیستی غرب و بخصوص مخالفت با نظام حاکم بر آمریکا قرار داد و می گفتند "که آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر " پس کدام روش و مبانی انجمن اسلامی دانشجویان کنونی با پایه گذاران آن مطابقت دارد؟
3- انحراف انجمن اسلامی دانشجویان و ظهور این انحراف به بعد از سال 76 و روی کار آمدن دولت به اصطلاح اصلاحات برمی گردد که نمونه عملی آن را می توانید در وقایع کوی دانشگاه تهران سال 78 مشاهده کنید، چرا به اسم اسلام خلاف مبانی اسلامی -که یکی از ریشه ای ترین این مبانی وحدت کلمه حول ولایت الله است- عمل می کنید؟
4- کدام عملکرد شما حتی با مبانی و اصول خودتان تطابق دارد که دم از آزادی بیان می زنید و در عمل هر نفسی که خلاف شما بر می آید در نطفه فخه می کنید؟ این همان اصول آزادی بیان غربی است که مانند آن را در توهین علنی به مقدسات مسلمانان از کشیدن کاریکاتور پیامبر عظیم شأن اسلام به وسیله کاریکاتوریست دانمارکی و به آتش کشیدن قرآن توسط یک کشیش آمریکایی شاهد بودید و هیچکس به دلیل آزادی بیان حرفی نزد ولی حتی کسی که در مورد هولوکاست بخواهد حتی تحقیق کند، تحت تعقیب حکومت های غربی قرار می گیرد
کلام آخر: یاد خاطره ای از معلم شهید مرتضی مطهری افتادم که زمانی که ایشان قبل از انقلاب در دانشگاه تهران تدریس می کردند، استادی به نام آرینپور بود که به اسم درس معارف اسلامی،مبانی مارکسیستی را به دانشجویان تدریس می کرد و وقتی با اعتراض دانشجویان مواجه می شد،آنان را به تهدید به ضرب و شتم می کرد و در مورد دانشجویی هم این تهدید را عملی کرده بود، استاد شهید وقتی این موارد را شنید به آرینپور گفته بودند: شما که می خواهد مبانی مارکسیستی را تدریس کنید چرا به اسم مبانی اسلامی؟ بیایید به طور شفاف بگوئید که من آرینپور مارکسیست را تدریس می کنم، چرا وجهه اسلام را خراب می کنید....
دوستان انجمن اسلامی هم بگویند بطور شفاف که از لیبرال دموکراسی غرب تبعیت می کنند و وجهه اسلام را در دیدگاه دانشجویان مخدمش نکنند
علی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
میخواستم بدانم دوستانی که منفی دادند با کدام بخش از اظهار نظر این حقیر مخالف هستند؟
بیچاره دانشگاه و دانشجو