جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چرااسرائیل خبرنگاران‌را هدف‌قرار می‌دهد؟

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 373032
از زمان شروع حملات وحشیانه رژيم صهیونیستی به باريكه غزه، 5 روزنامه نگار و خبرنگار شهيد و 10 نفر از فعالان رسانه اي زخمي شده اند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "حامد الشوبكي" تصويربردار شبكه العالم، از جمله مجروحان حملات اخير رژيم صهیونیستی به باريكه غزه است.

رژيم اشغالگر درصدد است تا آثار جنايت هاي خود علیه غيرنظاميان بي گناه در باريكه غزه را از چشمان خبرنگاران و روزنامه نگاران پنهان كند، اما اكنون در غزه، دست اندركاران رسانه ها باور دارند كه فعاليت آنان بخشي از ایستادگی مردم فلسطین در برابر رژيم اشغالگر است و به همين دليل، آنان در انتقال وقايع باريكه غزه و پوشش خبرها از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

" حامد الشوبكي " تصويربردارشبكه العالم در جريان تصويربرداري از كشتار الشجاعيه در غزه توسط نظاميان رژيم اشغالگر زخمي شد و در این حادثه به جاي اينكه از همكارش تقاضاي كمك كند، از او خواست كه كار تصويربرداري را تكميل كند.

هدف قرار دادن خبرنگاران و تصويربرداران از جمله جنايت هاي رژيم اسرایيل براي سرپوش گذاشتن بر جنايت هاي آن علیه فلسطيني ها است.

حامد الشوبكي در مصاحبه با خبرنگار العالم در بيمارستان الشفاء در شهر غزه گفت كه صهيونيست ها، اصحاب رسانه ها و كادر پزشكي و نيروهاي دفاع مدني را هدف حملات خود قرار می دهند زيرا این رژیم نمي خواهد كه كسي از جنايت هاي آن عليه ملت فلسطين درغزه سندي تهيه كند.

وي افزود: به مقاومت در برابر رژيم اشغالگر و فعاليت رسانه اي ادامه خواهيم داد.

"باسل أبوحسان" همكار الشوبكي و از ديگر اعضاي تيم خبري العالم كه تصويرداري از حملات رژيم اسرایيل به الشجاعيه را تكميل كرد، نيز گفت: وظيفه ما به عنوان نيروهاي رسانه اي، اين است كه به تکلیف خود در پوشش وقايع غزه عمل كنيم ، و من پس از زخمي شدن الشوبكي دوربين را از او گرفتم و تصويربرداري را كامل كردم.

وضعيت حامد و باسل ، مشابه وضعيت صدها روزنامه نگاري است كه برخي از آنان شهيد و برخي ديگر مجروح شده اند و برخي ديگر هنوز زنده هستند و به فعاليت خود در تهيه اسناد از جنايت هاي رژيم اسرایيل ادامه مي دهند.

درصورتي كه اراده حامد الشوبكي و باسل ابو احسان نبود، سندي از جنايت شجاعيه تهيه نمي شد و عليرغم زخمي شدن الشوبكي، گرفتن تصاوير از حملات الشجاعيه متوقف نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *