سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۷
۱۹

مقایسه جالب قیمت خودروها در ایران و خارج

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 273033
این روزها، روزهای بسیار سختی است برای مصرف کنندگان خودروهای داخلی، روزهایی که امیدواریم هرچه زودتر به‌سرآید، روزهایی که جز اجحاف مضاعف چیز دیگری برای آن نمی‌توان گفت.
مقایسه جالب قیمت خودروها در ایران و خارج
به گزارش جهان، پراید ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۲ و... میلیون. باورمان نمی‌شد روزی پراید را به‌قیمت بروزترین خودروهای جهان بخریم. پرایدی که تا سال گذشته ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان زیر قیمت کارخانه در بازار آزاد خرید و فروش می‌شد امروز شده معیار و مبنای قیمت خودرو در بازار. سر هر کوی برزن و در هر جمع بالای یک نفر! که بنشینی قیمت پراید شده نقل محفلشان. چه داستانی شده این بازار مکاره خودرو. بحث فقط پراید نیست. این روزها خودرو جای مسکن و طلا و ارز را گرفته. هرچند مسکن و طلا و سکه و ارز هنوز هم از تب و تاب نیفتاده‌اند و جولان می‌دهند. در این بازار مکاره تنها حقوق مصرف‌ کنندگان است که به فراموشی سپرده شده و کسی از آن یادی نمی‌کند. 
 
گویی اصلاً مصرف کننده در این اقتصاد هیچ سهم و نقشی جز پذیرفتن خواست تولید کننده و توزیع کننده ندارد. مصرف کننده ایرانی با شرایط جدید مجبور است خودرویی همچون پراید را که دیگر حتی در کلاس‌های مختلف خودروی دنیا جای ندارد و حاضر نیستند جانشان را در این خودرو به‌خطر بیندازند در ایران به‌قیمت بروزترین خودروهای جهان خریداری کند.
 
پراید که پیش از این با قیمتی حدود ۱۱ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شد هم‌اکنون با جهش قیمتی و البته بدون هیچ ضابطه‌ منطقی به مرز ۲۰ میلیون تومان رسیده، به‌هرحال بد نیست با بررسی وضعیت درآمدی خانواده‌ها در سایر کشورها و مقایسه آن با کشور خودمان ضمن ارزیابی میزان تلاش شرکت‌های خودروساز در ایجاد رضایت‌مندی تمام خریداران؛ ببینم با پول پراید ۲۰ میلیونی که در حال حاضر عجیب در بازار ایران جولان می‌دهد چه خودروهایی می‌توانستیم بخریم.
 
مقایسه قیمت و ویژگی‌ها و آپشن‌های فقط تعداد اندکی از خودروهای خارجی با آنچه ما در کشورمان به‌عنوان خودرو دست مصرف کنندگان‌مان می‌دهیم خالی از لطف نیست.
 
هیوندای سانتافه در کلاس خودروهای اس‌یووی (شاسی بلند)، لوکس و با بروزترین سیستم سوخت رسانی و امتیازات بسیار دیگر در اروپا با قیمتی معادل ۲۰ هزار و ۹۹۵ دلار عرضه می‌شود که بر مبنای ارز مبادله ای حدود ۵۰ میلیون تومان می‌شود. اگر میزان حقوق دریافتی افراد را ملاک مقایسه قرار دهیم در بدترین شرایط و برای ضعیف‌ترین قشر جامعه و کسانی که کمترین میزان حقوق را دریافت می‌کنند معادل ۶ تا ۸ ماه حقوق دریافتی مصرف کنندگان اروپایی. همین خودرو در کشور خودمان در شرایط موجود حداقل با قیمتی معدل ۱۸۰ میلیون تومان یعنی معادل ۱۸۰ ماه حقوق اقشار متوسط جامعه به‌فروش می‌رسد.
 
تویوتا به‌عنوان یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین و بروزترین خودروسازان جهان خودروی کمری Camry خود را به‌عنوان خودروی در کلاس A و B با ویژگی‌های خاص و امکانات بخصوص به‌قیمت ۲۲هزار و ۲۳۵ دلاری در جهان عرضه می‌کند. این خودرو قدرت ۲.۵ لیتری و موتور الکتریکی آن ۲۰۰ اسب بخار دارد و قادر است صفر تا ۱۰۰ را در ۷.۶ ثانیه طی کند. کمری در ایران هم‌اکنون بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.
 
تویوتای یاریس در کلاس خودروهای کلاس C با بروزترین سیستم سوخت رسانی، ایمنی یورو۵ و به‌عنوان یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان با قیمت ۱۴ هزار و ۹۹۵ دلار به مصرف کنندگان دنیا البته غیر از مصرف کنندگان ایرانی عرضه می‌شود که بر مبنای ارز مبادله‌ای ۲۴۵۰ تومانی در کشور ما ۳۶ میلیون تومان می‌شود.
 
محصول سورنتوی کیا موتور به‌عنوان خودروی در کلاس A، و جزو خودروهای اس‌یووی (شاسی بلند) در بازارهای جهانی با قیمت ۲۳ هزار و ۱۵۰ دلار، یا اسپورتیج با همان ویژگی‌ها ۴ سیلندر و ۲۴ سوپاپ با حجم موتور ۲۴۰۰ سی‌سی و ۱۷۰ اسب بخار ۱۵ هزار و ۴۰۰ دلار، اپتیما ۲۱ هزار و ۳۵۰ دلار و ریو ۱۳ هزار و ۶۰۰ دلار در بازار عرضه می‌شوند.
 
سوزوکی مدل ۲۰۱۳ با قیمت ۱۳ هزار و ۹۹۰ دلار، گیربکس اتوماتیک مصرف سوخت ۵.۳ لیتری، چری مدل J۱ دارای ۴ سیلندر، ۱۳۰۰ سی‌سی، گیربکس دستی سوخت ۶.۷ با قیمت ۱۰ هزار و ۹۹۰ دلار و... .
 
مقایسه کنید این قیمت‌ها را با قیمت خودروها در کشور خودمان آن‌هم با این ویژگی و مشخصات و کیفیتی که همه آن را به‌خوبی لمس می‌کنیم.
 
پراید، کلاس C، امکانات (گاز، ترمز، کلاچ، ... فرمان)، پشت سر گذاشته تمام تست‌های ایمنی و کیفیت بروز جهان! در مدلهای مختلف!! قیمت عرضه شده ۱۷ تا ۱۹ میلیون تومان!! معادل درآمد ۲۰ تا ۲۵ ماه حقوق کارمندان!
 
پژو ۲۰۶ خودروی سال ۱۹۹۸ فرانسه، قیمت در ایران ۳۲ تا ۵۲میلیون تومان، بسته به مدل من‌درآوردی ایران خودرو، معادل متوسط ...ماه درآمد ایرانیان. (جای خالی را خودتان پر کنید).
 
پژو ۴۰۵، خودروی منسوخ‌شده سال ۱۹۸۸ شرکت pSA (پژو و سیتروئن) فرانسه، قیمت در ایران ۲۳ میلیون تومان!
 
پژو پارس، خوش‌تیپ‌شده ۴۰۵، قیمت ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان!
 
تندر ۹۰، خودروی در کلاس C، با امکانات ویژه‌ای مثل (گاز، ترمز، کلاچ، مهمتر از همه فرمان ...)، ظاهری امروزی! داخل اتاق بسیار شیک و بروز مطابق خواست و نیاز مصرف کننده از بهترین پلاستیک‌های آب‌شده داخلی! قیمت برای مصرف کننده ایرانی ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان!
 
رانا، خودروی ترکیبی، موتور ۲۰۶، بدنه ۲۰۶ اس‌دی تغییریافته! و مهمتر از همه با آرم سمند (اسب تیزروی ایران خودرو)! با تمام امکانات لازم برای رانندگی! قیمت ۳۲ تا ۳۵ میلیون تومان!
 
تیبا، زیبای ایرانی! ظاهری کاملاً بروزشده! کلاس C، موتور ریو، بدنه؟؟! قیمت ۲۲ میلیون تومان!
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


در زمانی که قیمت پراید 8 میلیون تومان بود من با پول فروش آپارتمانم هرسهم سایپا را در بورس به قیمت 363 تومان خریدم اما امروز که قیمت پراید 18 میلیون تومان است همان سهم را در بورس به قیمت 93 تومان معامله می کنند مشکل کار کجاست چرا کسی برای سهامدار دل نمی سوزاند؟
رانا
بنده 9 ماهه پیش رانا تحویل بهمن ماه ثبت نام کردم به امید قیمت 15 م تومانی ولی اکنون ایران خودرو با افزایش 117 درصدی قیمت را به قیمت بازار رسانده در صورتی که صود انصراف را 17 درصد اعلام کرده است اختلاف 100 درصدی رو با اینطوری توجیه می کنند که ما در قرارداد گفتیم قیمت به روز .این یعنی کلاه برداری منی که 9 ماه قبل می تونستم با 15 م تومان ماشین دار بشوم الان چگونه می توانم با این قیمت ها 22 م تومان علاوه بر 10 م تومان که 9 ماه قبل پرداخت کردم را بپردازم .
2- اگه ادعای تولید کنندگان این هست که قطعات گران شده ، پس مگر ما 9 ماه قبل پول دادیم که برن سکه و دلار بخرن که الان میگن مواد اولیه گران شده. این ها می بایست همان موقع اقدام به خرید می کردن .
3- آیا ما که برای حمایت از خودرو باصطلاح ملی پولمون رو در به گفته رهبر انقلاب در راه ارتقای ملی سرمایه گذاری کردیم و نه در راه دلالی های مرسوم سکه و دلار باید این طور جواب اعتمادمان را به بزرگترین خودرو ساز کشورمون بگیریم.
4- براساس قوانین مرسوم ایران خودرو ، این سازمان می بایست 45 تا 30 روز قبل از ماه تحویل دعوت نامه که قیمت قبلی در آن ذکر شده است را می فرستادن که اگر اینطور می شد افزایش قیمتی که در 20 بهمن که روزهای پایانی ماه می باشد شامل حال بهمنی ها نمی شد ، این تاخیر آشکارا حقوق مارا زیر پا گذاشته تا افزایش قیمت شامل حال ما شود
5- اگر من رانا تحویل بهمن ماه ثبت نام کردم فقط به دلیل پر بودن ماه های قبلی بود که به سرعت تکیمل شد پس این ناعادلانه است که 80 درصد کسانی که در مرحله اول ثبت نام کردند با قیمت 21.5 م تومان دریافت کنند
جاي بسي تاسف است به نظر بايد اين شركتهاي خودروساز وطني را هرچه زودتر پلمپ كنند ونيروهاي آنرادر جاي ديگر مشغول كرد مثلا مثل صنعت كشتي سازي يا ساخت خودروهاي سنگين كه نيروي انساني بيشتري را بكارمي گيرد وكشورهاي كمتري در اين بخش ها فعال هستند
كي گفته كه ايران هم بايد خودروي سبك توليد كند آخه كارخانه هايي كه همش ضرر هستند و هيچ خدماتي به مشتري نمي دن به چه دردي مي خوره عوضش واردات خودرو آزاد بشه و خدمات پس از فروش فعال.
Iran, Islamic Republic of
سلام
الان متوجه شدم كه يكي از مسببين گراني خودرو شما هستيد چرا اينقدر از خودروهاي ايراني تعريف ميكنيد و امكانات انها را لو ميدين بگو چرا!!!!!!!!!!!!!!!!
مرتضی
اگر دقت کرده باشی تعریف نکرده ......
محمد رضا
تعریف کرد دیگه: گفته ترمز داره - بوق داره - کلاچ داره . . . تازه فرمونم داره . . . آآآآ
مهدي
شما رسانه در حق مردم لطف كرده و دست از سر خودرو سازها برنداريد شايد بتوانيد جلوي اين ظلمي كه بر مردم مي رود را بگيريد .
چرا من ایرانی باید اینقدر بدبخت باشم که سوار این لگن ها بشم؟؟؟
من یکی اصلا ماشین نمی خرم .خودروسازی خون مردم ما رو می مکه. ان‌شاءالله تقاصش رو پس می دن.
حسن
پراید شد ماشین قیمت واقعی پراید 7 تومان
احمد
مناسب ترین گزینه برای خرید وانت بار هستش. خیلی هم خوبه. عالی. خودروی خانواده. چند تا خانواده جا میشن. با 20 ماه حقوقم میشه خرید
تا زمانیکه مقامی پاسخگو نباشد اوضاع همینگونه بوده و از نجابت مردم سوء استفاده میگردد.
کارمند
من کارمند دولت با ماهی 400 هزار تومان اگر هیچی نخورم هیچی نخرم هیچی نپوشم از آب،برق،گاز،تلفن و غیره استفاده نکنم به نظر شما چند سال دیگه میتونم صاحب یک ماشین رویایی به اسم پراید بشم؟
من که خودم هنک کردم شماها لااقل برای من حساب کنید.
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل با این نرخ تورم و افزایش قیمت پراید اگه نایاب نشه فکر نکنم شما بتونید پراید بخرید حتی دست دوم ولی با کمی اختلاس و رشوه گیری و دزدی بیت المال به راحتی میتوانید یه خودرو در شأن آقازاده ها بخرید
محمد رضا
5-6 ماهه می تونی بخری ... اگه آقایون به قیمت واقعی باهات حساب کنن..
کهزاد
خط تولید پیکان را آزاد کنید تامردم مستضعف بتوانند حداقل پیکان بخرند پیکان که صنعت بومی ایران بود حال که در سایر خودروها واستگی وتحریم مانع از تولید هستند پیکان را تولید کنید.
احمد
متاسفم واستون که نظرا رو سانسور میکنید
مهدی
ایول دمت گرم .من هم هین مطلبو چندبارتوسایتهای مختلف دیدم اعتراض هم نوشتم اما چاپ نکردن حالا خدارا شکرحداقل توی این سایت دیدم که اعتراض تورا تایپ کردند.خدایاصدهزاربارشکرت
حمید
ما فقط و فقط ادعامون میشه . اینه وضع خودروهامون. فقط بلدیم بگیم بهترین کشور دنیاییم و هیچ نقصی نداریم. یه مقدار باید واقع بین بود .افسوس و صد افسوس